Simering i zębatka na wale - jak zdjąć?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Simering i zębatka na wale - jak zdjąć?

Post autor: piasektt » ndz, 21 maja 2006, 11:31

Witam

Mam problem z odkręceniem zębatki na wale. A muszę wymienić simering, a niestety nie posiadam tego specjalnego klucza do blokowania zębatki.
Tak to wygląda




Mam już pewien pomysł ale , poczekam na wasze sugestie. A później napisze swój


pzdr

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 21 maja 2006, 12:15

mozna to jakos srubokretem zablokowac ale trzeba by bylo zrobic taki przyrzad z podstawa przykrecana do bloku silnika i jakims czyms w rodzaju srubokreta który zaklinuje zebatke :?
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » ndz, 21 maja 2006, 12:33

kluczem pneumatycznym ??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 21 maja 2006, 12:47

Używany, lub dorobiony na wymiar sworzeń (z miękkiej stali, najlepiej dużo dłuższy od oryginału) wkładamy w główkę korbowodu, blokujemy dwoma równymi klockami drzewiennymi ten sworzeń od strony karteru tak żeby korba była w 1/4 obrotu od GMP, i spokojnie odkręcamy nakrętkę. Trafiłem? :lol: Jeśli tak to co wygrałem?

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » ndz, 21 maja 2006, 13:01

Ja robiłem tak: (pewnie niepoprawnie, ale szybko i w miarę bezpiecznie przy odp. proporcjach siły i umiejętności no i szczęścia) :lol:


1)Jak widać na zdjęciu masz sciągnięty kosz sprzęgłowy- załóż go. Najlepiej przykręć lekko nakrętką żeby nie spadł.
2)Potem przygotuj odp klucz do odkręcenia trybu (ja używałem zawsze poligona).
3)Weź dość duży i wytrzymały oraz szeroki śrubokręt, wsadź go od dołu pomiędzy zęby trybu na wale i kosza( byle umiejętnie).
4)Poproś teraz kogoś co go w tej pozycji przytrzyma.
5)Klucz nałóż na nakrętkę i odkręć ją.

i po kłopocie, pozostaje tylko wyjąć simering, założyć nowy i przykręcić tryb spowrotem.

Przy kręceniu przy motorku używajcie tylko dobrych kluczy, nie tych z super i hipermarketów, szkoda waszego zdrowia i motorku.

Gównem tylko smrodu sie narobi
[/b]

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 21 maja 2006, 19:59

Ja myślę, że przytrzymywanie trybu śrubokrętem może narobić tylko szkody i nie jest to dobry pomysł.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » ndz, 21 maja 2006, 20:17

Niezawsze. Niekiedy innego rozwiązania nie ma :cry:

Można też sciągnąć magneto, odkręcić polenie i wyjąć je, założyć ponownie koło magnesowe i lekko przykręcić. Następnie wsadzić śrubokręt w otwór w magnecie(co ja mam z tym śrubokrętem :?: ) i zaprzeć o ściankę/wzmocnienie na karterze tak żeby wał się nie ruszał, i mamay też wał zablokowany*





*Ta metoda jest zarezerwowana dla desperatów, może narobić koglu-moglu!

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 21 maja 2006, 20:20

A gdyby przytrzymać kluczem nakrętkę na magneto, a z drugiej strony odkręcać nakrętkę na trybie?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » ndz, 21 maja 2006, 20:21

tak to ja w komarze robilem az kiedys pieknego dnia pierdyknol karter :shock:

lepiej nie zapierac srubokreta o karter i inne elementy :!:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » ndz, 21 maja 2006, 21:04

Można tak zrobić(techniką Mxroola) jak będzie lewy gwint w magnecie/wale inaczej gdy będzie się odkręcać tryb to i magneto się odkręci...

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » ndz, 21 maja 2006, 21:22

Po co używać niepewnych sposobów jeśli gajowy podał złoty środek? Nie ma niebezpieczeństwa że coś pęknie/jebnie/uszkodzi się. Sam używam tego sposobu. Poza tym jest to najłatwiejsze rozwiązanie bo nic nie trzeba trzymać, obie ręce są wolne.
Nie bardzo wiem dlaczego akurat o 1/4 wał ma być obrócony ale zakładam że chodziło o ten zakres obrotu kiedy korbowód idzie do dołu. Jeśli będzie to zaraz przed DMP to kołek może się trochę ugiąć i wał minie DMP.

Autor tematu
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » ndz, 21 maja 2006, 21:24

Tak śrubokret w tryby bardzo mądrze :lol: ! Więc żadnego dobrego pomysłu nie ma macie. Mój plan jest następójący: jutro wytocze sobie coś na wzór świecy tylko że dłuższe i o średnicy tłoka. Zdejme głowice wkręce to od drógiej strony i tłok będzie zablokowany i tylko klucz 24 i zębatka zdjęta! Ale jeszcze jutro spróbóje zablokować magneto, może to wystarczy.


Mam drugie pytanie jaki zastosować simering czy iść do jakiegoś sklepu motocyklowego czy zamówić orginał KTMa ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”