DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

Kawa kx 125 problem:(

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawa kx 125 problem:(

Post autor: crossmaniak » śr, 16 lip 2008, 20:32

Tu poprostu trzeba otworzyć prawą stronę silnika to wszystko :wink:. Na schemacie masz przedstawione 2 kartery. Zimmering to element oznaczony numerem 92049. O ile się nie myle to w twoim kx łożyska znajdują się na czopie wału korbowego w skrzyni korbowej, a poza nią są uszczelniacze. Tylko raz rozbierałem silnik swojego rx'a (zakładam, że te elementy są umiejscowione tak samo. A więc jeszcze raz. Sciągasz całą prawą stronę, tak byś uzyskał dostęp do wału z jednej strony. Z kartera wyciągniesz uszczelniacz i wszystko sprawdzisz. Acha i sprawdz przy okazji stan łożysk czy wał nie ma na nich luzu. Pozdro :wink:

Awatar użytkownika
weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawa kx 125 problem:(

Post autor: weteran » śr, 16 lip 2008, 21:38

Cześć. Nie musisz rozpoławiać silnika. Nawet nie musisz wyciągać go z ramy. Szczuku ma rację, tylko troszeczkę źle to określił. Musisz zdjąć pokrywę sprzęgła i zdemontować sprzęgło, następnie odkręcić nakrętkę z wału i zdjąć koło zębate, które współpracuje z koszem sprzęgłowym ( Szczuku napisał napędzające pompę wody choć też ma rację). Do pozostałych proszę jeśli nie wiecie, nie jesteście pewni to nie wprowadzajcie ludzi w błąd. A z tego co pamiętam w środku karterów silnika nie ma uszczelki. I najważniejsze tylko jeden i to właśnie ten uszczelniacz na wale może odpowiadać za spalenie oleju z silnika. Pozdrawiam Wszystkich

Awatar użytkownika
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawa kx 125 problem:(

Post autor: crossmaniak » śr, 16 lip 2008, 23:13

Weteranie pewnie miałeś na mysli mnie :roll: . Nie wiem czy wprowadziłem kogoś w błąd. Ja przedstawiłem mu swój sposób na wymianę uszczelniacza (oczywiscie ze jednego, tylko ja przy okazji wymieniam też od strony zapłonu i jakoś używam liczby mnogiej ;p). Myśle, że przedstawiłem mu jasno i wyraźnie jak to można zrobić. Oczywiście jesli siedzisz w tym dłużej nie mam ci nic do zarzucenia :wink: . Warto też czasem wziać pod uwagę wypowiedz innych i porównać, ze swoją. Jeśli uwarzasz, że wprowadzam ludzi w bład to spoko wkońcu twoje zdanie :wink:

Awatar użytkownika
Autor tematu
błyskawiczny
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: ndz, 13 lip 2008, 17:00
Motocykl: HONDA CRF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawa kx 125 problem:(

Post autor: błyskawiczny » czw, 17 lip 2008, 22:51

witam
zdemontowałem dzisiaj sprzegło:P no i mam kilka pytań
1. czy musze ściągnąc karter do którego przykręcona jest pompa od chłodzenia??
2. z kartera tego wychodzi jakas dzwigienka chyba od sterowania zaworami czy cos sie przestawi ??
3. w jaki sposob odkręcic zebatke z czopa wału??
z góry dziekuje za pomoc :)

Awatar użytkownika
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawa kx 125 problem:(

Post autor: crossmaniak » czw, 17 lip 2008, 23:03

Nie wiem jak to wygląda ale postaram się pomóc :wink:
A więc tak co do tego kartery to musisz sciągnąć prawy karter (jeśli trzeba zdemontować wszystkie elementy pompy wodnej zrób to). Jeśli chodzi o tą dzwingienkę to musisz bardziej to sprecyzować jak to wygląda (bo nie słyszałem o dzwigience sterującej zaworami-bo chyba nie chodzi o zawory ssący i wydechowy, ktore posiadają silniki 4t i nowsze silniki 2t mają zawory wydechowe. Dobra zakładam, że chodzi ci o wałek turbinki. Zębatka powinna być osadzona i dokręcona nakrętką, więc ją odkręć. Więcej ci nie pomogę bo nie mam tego przed oczami i nie chcę wprowadzić cie w bład :wink:

Awatar użytkownika
Autor tematu
błyskawiczny
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: ndz, 13 lip 2008, 17:00
Motocykl: HONDA CRF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawa kx 125 problem:(

Post autor: błyskawiczny » ndz, 20 lip 2008, 14:12

chodzi mi o sterowanie zaworem wylotowym. . . ściągnołem boczny karter i rozłaczylem dziwgienke i teraz nasuwa mi sie takie pytanie czy musze jakos wyregulowac położenie tej dzwigienki itp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”