Wzmacnianie wału i korby, co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kogut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pn, 8 maja 2006, 22:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wzmacnianie wału i korby, co i jak?

Post autor: kogut » ndz, 14 maja 2006, 20:39

Witam

Mam do Was pytanie. Mianowicie kupilem kit powiekszajacy pojemnosc z 125 na 170 i zastanawiam sie jak wzmocnic wał i korbowód? Czy ktos z Was moze stosował polerowanie korby, co zwieksza wytrzymalosc zmeczeniowa materialu? Mam stary wal i korbe z 125, nalezy wymienic na nowe?

Dziekuje za odpowiedzi.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » ndz, 14 maja 2006, 22:48

Polerowanie korby jak najbardziej. Gładka powierzchnia, na której nie ma rys, jest bardziej odporna na pęknięcia, które powstają właśnie na rysach, na niedokładnościach obróbki fabryki. Dobrze by było, jakbyś się pozbył ostrych krawędzi, właśnie polerując.
Oczywiście wymień korbę, spoleruj ją, włóż nowe łożyska na wał. I wymianę korby niech zrobi dobry fachowiec, żeby później właściwie wał wycentrował, coby bicia nie było.
Z samym wałem niewiele można zrobić. Też można wypolerować, zmniejszą się nieco opory przepływu mieszanki przez skrzynię korbową.

W sumie na swoje pytanie sam sobie odpowiedziałeś. :)

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 15 maja 2006, 07:53

Możesz zastosować taki fajny patent na sprawdzenie polerowanej korby który kiedyś wyczytałem: wygotowujesz korbę w oleju (najlepiej czerwony-ten do wspomagania/skrzyń automatycznych), starannie ją wycierasz czystą i suchą szmatką. Posypujesz ją talkiem i znowu wycierasz. Tam gdzie są mikropęknięcia będą widoczne ciemne ryski.
Można też zbadać każdą korbę czy inny materiał defektoskopią-korzystam czasem z takiego badania. Jest nieniszczące i kosztuje mnie 50 PLN za 1 element, dostaję na takie badanie certyfikat. Robię to Gdańskiej Stoczni Remontowej, w pracowni badań nieniszczących. Przy zmianie takiego "kitu" może to się przydać. Lepiej wydać 50 PLN niż korba miałaby wyjść bokiem.

Autor tematu
kogut
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pn, 8 maja 2006, 22:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: kogut » pn, 15 maja 2006, 23:53

nie bylem pewien tego co pisalem. :)

Czy ktos z Was mial stycznosc z korbami JASIL? co myslicie o nich?

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 957b7e748d

przepraszam ze we wlasnym temacie zrobie OT ale prosze pomozcie wybrac mi jakis w miare dobry filrt powietrza do szosowego moto(scigacza 2t)w granicach do 100 zl.

http://sklep.mieloch.pl/index.php?cPath ... 957b7e748d

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”