honowanie a szlif?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spaluch21
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 22:39
Motocykl: CRF450 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: okolice Poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

honowanie a szlif?

Post autor: spaluch21 » wt, 10 cze 2008, 14:32

Jaka jest róznica miedzy honowaniem a szlifem. Obydwie obródki maja na celu uzyskanie oczekiwanego wymiaru, z tym ze podczas honowania otrzymywana jest wieksza dokladnosc czy co?? Prosze o ciekawa wypowiedz a nie wymadrzanie sie:) Pozdrawiam :P

bajker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 6 cze 2008, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: bajker » czw, 12 cze 2008, 18:15

Nikasil to specyficzna bardzo twarda powłoka na całym cylindrze, która słabo się wyciera i przy jeździe 'tylko dla siebie' można długo pobrykać zmieniając same tłoki, no czasami po kilku tłokach zmienia się rozmiar na kolejną sekcję, tylko trzeba mierzyć sobie szerokość cylindra, natomiast szlif na pewno trzeba robić częściej co w efekcie przekłada się też na częstsze wymiany cylindra. Nie wiem ile kosztuje szlif pewnie koło 100zł ale nikasil w Polsce chyba ok 1300zł. Ponoć do Czech wysyła się cylinder i za 600zł robią.

pawlo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 144
Rejestracja: śr, 21 maja 2008, 12:12
Motocykl: GAS GAS TxT 280 pro
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok Żywca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: pawlo » czw, 12 cze 2008, 20:14

nikasil w Polsce chyba ok 1300zł
za ta cene kupisz nowy cilinder do crf 450 i jeszcze zostanie sporo kasy
People coming, people going, people born to die, Don't ask me, because I don't know why

ooryginall
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
Motocykl: HONDA CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: ooryginall » czw, 12 cze 2008, 20:16

Za 800zł wysyłają cylinder do Anglii na nicasil bo ten czeski to ludzie nie chwalą za bardzo

bajker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 6 cze 2008, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: bajker » pt, 13 cze 2008, 09:02

za 1300zl to i silnik caly mozna kupic tylko co mi z tego jak oba padniete. Jak sprzedawalem CR 250 to gosc przyjechal i mowil ze tyle kosztuje honowanie u nas i u Pepikow, byc moze lepiej zrobic to w Anglii, nie wiem ja, a nowy cylinder pytałem w Rzeszowie to mi powiedzial 2500zł (do CRki). Ale wie ktos ile mozna smigac na 1 nikasilu? mam na mysli jazde dla siebie, bo wiem ze zawodnicy to co rok robia nowa powloke?

ooryginall
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
Motocykl: HONDA CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: ooryginall » pt, 13 cze 2008, 11:51

Raczej ciężko określić ile można jeździć na 1 nicasilu bo na to wpływa sporo czynników a także niespodziewane sytuacje takie jak ukruszenie tłoka,czy lekkie zatarcie itp

bajker
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pt, 6 cze 2008, 13:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: bajker » pt, 13 cze 2008, 13:09

No to jest interesujaca sprawa ile mozna posmigac na 1 nikasilu ekploatujac motocykl dla siebie. No to ile tłokow trzeba zmienic jesli zaden sie nie ukruszyl ani nie pracowal do ostatniego tchu co tez moze powodowac ewentualne rysy, tak orientacyjnie 2, 5 czy 10, bo w ksiazce to akurat nie pisze, tyle tylko ze co kilka lat wymienic ale nie wiem czy cylinder czy wystarczy nikasil... sam jestem ciekaw bo mialem CR 250 i kiedys raczej na pewno kupie to samo, a taki nikasilek to juz spory wydatek.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: Isbi » pt, 13 cze 2008, 15:32

a cylinder do yamahy 250F juz za 650 zl moglem miec nowy 8) takze w tym wypadku robota nicasilu odpada
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: acid » pt, 13 cze 2008, 21:00

Chłopki czy tak rzeczywiście jest czy ktoś opowiada głupoty chwaląc sie ze nówki cylindry za taką cenę może mieć Nic nie rozumiem i już sie w tym pogubiłem :?
Więc po co ludzie robią nowy nicasil zamiast kupić nowy cylinder :?:

Dawid_tc450
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 223
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 15:17
Motocykl: crf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: Dawid_tc450 » pt, 13 cze 2008, 23:44

Nie wiem po co??:)do crf 250 nowy na allegro okolo 800 zl:)

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: piasektt » pt, 13 cze 2008, 23:47

acid pisze:Chłopki czy tak rzeczywiście jest czy ktoś opowiada głupoty chwaląc sie ze nówki cylindry za taką cenę może mieć Nic nie rozumiem i już sie w tym pogubiłem :?
Więc po co ludzie robią nowy nicasil zamiast kupić nowy cylinder :?:
W 4T cylindry kosztują do 1000zł a w 2T ponad 2000 ot. cała tajemnica

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: honowanie a szlif?

Post autor: Grzechu_MX » pt, 13 cze 2008, 23:57

Dokładnie Cylindry w 4T sa tansze niz w 2T natomiast odwrotnie jest z głowicami.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”