honowanie a szlif?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 322
- Rejestracja: czw, 5 sty 2006, 01:42
- Motocykl: --------
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: PRZEMYŚL
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
wszyscy piszą a nikt na główne pytanie nie odpowiada :/ honowanie jest to obróbka wykańczająca .robi sie ja po szlifowaniu.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 23 lut 2008, 17:53
- Motocykl: KTM lc4 400 1994
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
A Honowanie robi się po to aby na powierzchni cylindra powstały rysy których niema po szlifowaniu a są one po to, aby olej mógł sie utrzymywać na powierzchni cylindra i żeby tłok miał mniejszy opór tarcia.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Panowie Panowie wystarczy zajrzeć do jakiejs wikipedi czy ksiażki.
Honowanie -inaczej gładzenie (nie mylić z dogładzaniem) to co innego niż szlifowanie i tyczy się powierzchni cylidrycznych głównie. Jednak w praktyce (przez wiekszosc tzw regeneratorow silnikow;-) ) obróbka cylindrów mająca na celu zmienie jego średnicy lub wyrównanie powierzchni nazywana jest honowaniem.
Dla nas ważne jest to jakimi narzędziami należy wykonywać honowanie cylindra pokrytego powłoką galwaniczną węglika krzemu na osnowie niklu nazwaną przez firme Mahle -Nicasilem, a jakim narzędziem cylindry tuleji żeliwnej.
Mianowicie cylindry nicasilowe honuje -gładzi się tylko tzw szczotkami: http://marketeo.com/pl/productDetail/73 ... %85ca.html
A cylindry żeliwne, szlifujemy, gładzimy jak rowneiż honujemy zwykłymi głowicami honującymi z osełkami.
Sprawa jest taka że nicasil ma niską odpornośc na duże naciski-tzn właściwie nie nicasil, a jego podłoże. Ale dam sobie juz siana z opisywaniem struktury.
Honowanie -inaczej gładzenie (nie mylić z dogładzaniem) to co innego niż szlifowanie i tyczy się powierzchni cylidrycznych głównie. Jednak w praktyce (przez wiekszosc tzw regeneratorow silnikow;-) ) obróbka cylindrów mająca na celu zmienie jego średnicy lub wyrównanie powierzchni nazywana jest honowaniem.
Dla nas ważne jest to jakimi narzędziami należy wykonywać honowanie cylindra pokrytego powłoką galwaniczną węglika krzemu na osnowie niklu nazwaną przez firme Mahle -Nicasilem, a jakim narzędziem cylindry tuleji żeliwnej.
Mianowicie cylindry nicasilowe honuje -gładzi się tylko tzw szczotkami: http://marketeo.com/pl/productDetail/73 ... %85ca.html
A cylindry żeliwne, szlifujemy, gładzimy jak rowneiż honujemy zwykłymi głowicami honującymi z osełkami.
Sprawa jest taka że nicasil ma niską odpornośc na duże naciski-tzn właściwie nie nicasil, a jego podłoże. Ale dam sobie juz siana z opisywaniem struktury.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Panowie potrzebuje szybkiej odpowiedzi Piszę tu gdyż jest to wątek aktywny Mam tłok wiseco , na pierścieniach z jednej strony są literki " N " . Nie wiem co to oznacza . Pomyślałem , że pierścień ma być tą literką do góry , ale nie wiem co o tym sądzić . Prosze o pomoc nie wiem czy to oznaczenie ma coś sugerować czy jest to oznaczenie , że są to pierścienie do cylindra z nicasilem i nie można zakładać na żeliwna tuleje
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Oznaczenie to ogólnie rzecz biorąc mowi o tym ze są to pierścienie do Nicaslu. Jednak keidys natknąłem sie na artykuł że jeżeli pierśień rzeczywiście ma budowę niesymetryczną to N również z reguły zgadza się z górą pierścienia.
Sprawdź wizualnie czy krawędzie pierścienia (górna i dolna) są takie same i jeśli tak to załóż jak chcesz a na wszelki wypadek N do góry.
Jeśli różnią się wyraźnie to najlepiej nam to pokaż .
Sprawdź wizualnie czy krawędzie pierścienia (górna i dolna) są takie same i jeśli tak to załóż jak chcesz a na wszelki wypadek N do góry.
Jeśli różnią się wyraźnie to najlepiej nam to pokaż .
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Nie wiem czy się różnią aż tak mocno i czy w ogóle Silnik juz wczoraj poskładany z literkami do góry tak że wszystko oki . Napisałem do gościa co robił mi nicasil (na allegro się ogłasza , ci co w temacie wiedzą o kogo chodzi ) Ten tłoczek tez od niego mam i napisał mi przed chwileczką że to oznacza północ , że do góry tymi literkami . Pozdro i dzięki za odzew
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
To nie oznacza północy Ale dobrze że tak złożyłeś przynajmniej nei ma wątpliwości.
P.S ciekawe jak sie składa tłoki na biegunie północnym;-) POzdrawiam autora tego pomysłu.
P.S ciekawe jak sie składa tłoki na biegunie północnym;-) POzdrawiam autora tego pomysłu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Jego odpowiedź to , cytuje : " N to oznacza zawsze północ... więc do góry "
Nie wiem jak to jest z pierścieniami ale biorąc mapę zawsze jest taka zasada że N bierze się do góry no chyba że ktoś jest ciemnawy i bierze odwrotnie . Możliwe ze N - Północ to jakis uniwersalny oznacznik
Nie wiem jak to jest z pierścieniami ale biorąc mapę zawsze jest taka zasada że N bierze się do góry no chyba że ktoś jest ciemnawy i bierze odwrotnie . Możliwe ze N - Północ to jakis uniwersalny oznacznik
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Nie. Szczegonie że jak wezmiesz kompas to wcale N nie jest do góry. A z kompasem załozyć peirścienie na tłok to dopiero byłby wyczyn. Ciekawe jak sprawa wyglada na półkuli południowej No dobra zakończmy temat;-)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Stary jakiś umny jesteś czy grasz całe życie cwaniakakubamtx pisze:Nie. Szczegonie że jak wezmiesz kompas to wcale N nie jest do góry. A z kompasem załozyć pierścienie na tłok to dopiero byłby wyczyn. Ciekawe jak sprawa wyglada na półkuli południowej No dobra zakończmy temat;-)
Tu nie chodzi o mapę tylko zawsze jak jest N to oznacza góra ](*,)
Jakbys był projektantem danej części , czy to samochodowej czy siakiej i byłaby ona symetryczna na pierwszy rzut oka ale tylko na rzut oka , a naprawdę różni się niby to błahym szczegółem i ma by być założona tą a nie inna stroną do góry to jakbyś to oznaczył żeby zwykły śmiertelnik czy nawet serwisant mógł się domyśleć że ma być tą stroną do góry Wiadomo znakiem który jest najbardziej znany i można się domyśleć że to to oznacza Inaczej byłoby z lewą i prawa bo wiadomo - L , R
Przecież nawet serwisant znający sie na rzeczy nie będzie przpatrywał się części jak ją założyć bo o to już zadbał fabrykant . Wystarczy zerknąc na literke i wszystko wiadomo
Ludzie żyjemy w 21 wieku ...
Jeszcze mały ot co do kompasu , a wiesz jak działa busola ? Z tym chyba by było łatwiej nie sądzisz ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 172
- Rejestracja: śr, 12 mar 2008, 06:32
- Motocykl: KTM 250 SXF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
a nie wystarczyło by po prostu ... UP ??
ps. wydaje mi się że temat zakończony ... Honowanie wyjaśnione wystarczająco
ps. wydaje mi się że temat zakończony ... Honowanie wyjaśnione wystarczająco
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honowanie a szlif?
Właśnie , honowanie zakończone , temat do zamknięcia.
P.S jestem projektantem części maszyn, Pozatym zajrzyj na strone wiseco i przeczytaj bo tam pisze.
Pozdrawiam
P.S jestem projektantem części maszyn, Pozatym zajrzyj na strone wiseco i przeczytaj bo tam pisze.
Pozdrawiam