Strona 1 z 1

Pytanko odnosnie tłoka.

: pn, 2 cze 2008, 20:04
autor: stolarz1991
Witam.Niedawno wymianiłem tłok na nowy Vertex .Przejeździłem bak paliwa poczym zdjąłem dyfuzor.Spogladajac na tłok przez okno od wydechu zobaczyłem ze znaczna część ,,teflonu'' z tłoka jest starta.

Czy tak powinno się stać??


Sory za tak banalne pytanie dla niektórych ale troche mnie zaniepokoił ten fakt.

Z góry dzieki za odpowiedz.

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: pn, 2 cze 2008, 21:21
autor: awok13
witam
Ja rowniez wymienialem tlok na wossera, ktory tez byl pokryty teflonem. Tez po pewnym czasie spogladalem w okno wydechowe i praktycznie po teflonie nie bylo sladu. Tlok do dzis smiga i ma bdb kompresje. Teflon sluzy glownie po to zeby tlok sie dobrze dotarl i dopasowal.

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: wt, 3 cze 2008, 06:05
autor: stolarz1991
Aha no to fajnie też tak właśnie przypuszczałem ze to jest tylko zeby sie dotarł.Dzieki za odpowedz./temat mozna skasowac

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: wt, 3 cze 2008, 08:36
autor: cocoo24
nowe pytanie tak na szybko czy jeśli moto spokojnie chodiz na wolnych nie gaśnie, to czy to świadczy o dobrym tłoku?

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: wt, 3 cze 2008, 09:47
autor: piterq1991
Nie, mój KDX chodził dobrze na wolnych obrotach a kompresja sięgła niecałe 7 bar na gorącym silniku.

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: śr, 4 cze 2008, 09:00
autor: cocoo24
a reszta co na to :?:

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: śr, 4 cze 2008, 11:59
autor: superpimp
Chłopie skąd ta teoria?? Powiem ci na moim przykładzie kupiłem moto Exc 200 no i chodził pięknie super wszystko równiutko nie gasł (no bo niby czemu? przecież to od regulacji gaźnika zależy) Po 2 tyg. jazdy zatarła mi sie korba i jak rozłożyłem to tłok miał zapieczone pierścienie cały był wytarty i miał w kij za duży luz. Więc po tym na pewno nie można poznać stanu tłoka.

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: ndz, 13 lip 2008, 12:33
autor: acid
Panowie miałem taką akcje : jadę sobie ze znaczną prędkością na 5 biegu , po ulewie po polnej drodze nagle wywrotka . Moto leżąc na boku w burakach dostało maksymalnie wysokich obrotów nie mogłem go zgasić w żaden sposób po chwili zgasł sam . Postawiłem moto poprawiam menetkę od hamulca i gazu siadam i kopie prubując odpalić ale nie ma kompresji . Reką bez problemu mogłem szybkim ruchem cisnąc na kickstarter , jakby nie było pierścieni . Pcham do chaty przez jakieś 2 kilosy i była taka góreczka rozpędziłem moto i chciałem na luzie zjechać bo zostało mi jeszcze ok 5km . Przypadkowo nacisnąłem na dźwignię biegów wrzuciła sie jedynka moto szarpnęło jakby chciało odpalić i stanął . Patrze jest kompresja ale taka słabsza od normalnej . Myślę pierścienie zapiekło zaryzykuje i kopie , odpalił ale znów te wysokie na max obroty to ja mu dwujke puszczam sprzęgło zadusiłem go na hamulcu . Co się okazało że to linka od gazu się naprężyła i stąd te obroty Noc juz była więc nie bardzo coś widziałem ale na omacka poprawiłem pancerz linki i odpalam , kompresja normalna jak zawsze , takie zdziwienie czyżby kuty tłok wiseco w tak krótkiej chwili dostał zbyt wysokiej temperatury i spuchł zaciskając w rowkach pierścienie , ewentualnie same pierścienie straciły sprężystość . Moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek zaznaczę że cylinder jest po regeneracji nicasilu a wyjeździłem od remontu ok 4 baki benzy To nie dużo a cylinder zdążył sie dotrzeć , płyn chłodniczy sprawdzam co jazdę i inne rzeczy które są niezbędne czy też nie koniecznie do nich zaglądać . Nie rozbierałem jeszcze cylindra ale moto chodziło jak zwykle zero straty na mocy i innych zgrzytów Gdzie dostane do kata same pierścienie jakby co...

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: ndz, 13 lip 2008, 12:44
autor: 2T
można powiedzieć że już sam odpowiedziałeś sobie, motor nie stracił kompresji tylko miał cały czas otwartą przepustnice

Re: Pytanko odnosnie tłoka.

: ndz, 13 lip 2008, 13:05
autor: acid
Nie chce się czepiać ale piszesz głupoty . Przeciesz jak odkręcam manetke gazu na max i gdy kopne to nie ma wielkiej różnicy w kompresji . Przeczytałeś dobrze ? Kompresji nie było wcale tak jakby nie było pierścieni ... Znam swoje moto i wiem jaką ma kompresje jak jest odkręcona manetka a jak nie.
.Edit - Już wim co było przyczyną , po prostu gośc źle zrobił nicasil i sie przyciera tłok w 4 miejscach tak mocno że pierścienie sie zakleszczają i nie ma kompresji Dzisiaj składam mu do wiadomości co się stało i czy uwzględni reklamację Nie polecam robienia nicasilu u gościa z allegro Zbigniewa B.