Jakie sa przyczyn brania oleju??

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » pn, 19 maja 2008, 21:29

Moto odpala,ale strasznie kopci:/dym jest "blekitny".Przed wymiana oleju nie kopcil wymienilem olej z valvoline 10W40 na motul syntetic 10W40 i kopci:/z tym ze tego oleju spuszczonego za duzo nie bylo.czy nadmiar oleju moze byc tego przyczyna??ewentualnie uszczelniacze na zaworach??czy moze czeka mnie zakup cylindra tloku??:/nie mam pojecia jest to moj pierwszy 4T(husaberg fe 650).
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: ravwen » pn, 19 maja 2008, 22:24

zabardo się nie znam ale może to coś z pierścieniami może one biorą olej ??

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » pn, 19 maja 2008, 22:28

No nie wiem moze za duzo oleju:/bo no odkrecilem srubke i spuscilem olej nawet polozylem moto zeby zlecialo odczekalem az zleci potem wlalem 1l oleju,moze nie wszystek stary olej wylecial:/bo az z uszczelniacza na kickstarterze wycieka olej wiec moze za duzo go jest:/hmm a jesli pierscienie to czy mozna kupic same pierscienie czy dorobic??
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: ecik » pn, 19 maja 2008, 23:26

Najlepiej wymienić cały kompletny tłok z pierścieniami. Wtedy problem powinien zniknąć.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: zielorz » wt, 20 maja 2008, 07:43

A może Husaberg ma suchą miskę olejową jak Yamaha i resztę spuszczasz np z ramy. To co opisujesz to tak jakby za dużo oleju było. Przy spuszczaniu kłaść go nie musisz. Kartery są tak skonstruowane, że podczas stania go pionowo jest optymalnie ;)

pozdro

ManiaCr
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 00:41
Motocykl: Cr125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ł-ca - okolice ŁDZ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: ManiaCr » wt, 20 maja 2008, 09:36

uszczelniacze na wale do wymiany?

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: Isbi » wt, 20 maja 2008, 10:33

czemu uszczelniacze na wale? to bedzie pierscien olejowy raczej i puszcza juz olej w komore spalania
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

ManiaCr
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 00:41
Motocykl: Cr125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ł-ca - okolice ŁDZ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: ManiaCr » wt, 20 maja 2008, 10:44

zielorz pisze:A może Husaberg ma suchą miskę olejową jak Yamaha i resztę spuszczasz np z ramy. To co opisujesz to tak jakby za dużo oleju było. Przy spuszczaniu kłaść go nie musisz. Kartery są tak skonstruowane, że podczas stania go pionowo jest optymalnie ;)

pozdro
u mnie jak brał olej to puściły uszczelniacze a serwisie mi ich nie wymienili przy robieniu silnika, ale ja mam 2t więc to może trochę inaczej się odbywa :)

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: ecik » wt, 20 maja 2008, 12:33

ManiaCr pisze:
zielorz pisze:A może Husaberg ma suchą miskę olejową jak Yamaha i resztę spuszczasz np z ramy. To co opisujesz to tak jakby za dużo oleju było. Przy spuszczaniu kłaść go nie musisz. Kartery są tak skonstruowane, że podczas stania go pionowo jest optymalnie ;)

pozdro
u mnie jak brał olej to puściły uszczelniacze a serwisie mi ich nie wymienili przy robieniu silnika, ale ja mam 2t więc to może trochę inaczej się odbywa :)
W 2T faktycznie jest tak jak mówisz ale w 4T nie.
Tłok w 4T jest smarowany olejem z silnika i gdy pierścienie już zaczynają przepuszczać to 4T zaczyna kopcić. Kopcenia w 4T nie powinno być.

ManiaCr
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: sob, 2 lut 2008, 00:41
Motocykl: Cr125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ł-ca - okolice ŁDZ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: ManiaCr » wt, 20 maja 2008, 13:51

ecik pisze:
W 2T faktycznie jest tak jak mówisz ale w 4T nie.
Tłok w 4T jest smarowany olejem z silnika i gdy pierścienie już zaczynają przepuszczać to 4T zaczyna kopcić. Kopcenia w 4T nie powinno być.
no właśnie taktez myslalam ze jest inaczej :) dzieki za info, zapamietam sobie :)) pzdr

Aramis1986
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: wt, 17 sty 2006, 10:30
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: Aramis1986 » wt, 20 maja 2008, 16:51

Hej, ja mam tez problem odnosnie kopcenia. Tylko ze ja mam wlasnie moto po serwisie i wymienili mi tlok, pierscienie, zawory ssace. Otoz mi takze kopci na niebiesko z poczatku, potem jak sie zagrzeje to nie widac, jak sie doda gazu dynamicznie to poleci czarny dym.

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » śr, 21 maja 2008, 14:30

No w ramie oleju to husaberg moj nie ma:)na wolnych obrotach nie kopci tylko jak sie odkreci gaz to wtedy:/mozliwe ze uszczelniacz poszedl bo znajomy mial podobnie w husabergu.ale czy moze mi ktos powiedziec czy mozna i ile kosztuje dorobienie pierscieni??:)bo na razie na tlok i rezte nie mam funduszy:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”