Jakie sa przyczyn brania oleju??

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » ndz, 6 lip 2008, 19:01

Kopcil silnik bo:uszczelniacze na zaworach puszczaly,nastepnie tuleja cylindra miala wzery(pewnie dla tego ze stal 2 lata nie odpalany)tlok przytarty,pierscienie olejowe wytarte tak ze przez cylinder przelatywaly,uszczelniajacy pierscien stan sredni:/no wiec nowy tlok,nowa tuleja i nowe uszczelniacze.Dodam ze przy okazji jak jest juz wszystko rozlozone to lepiej przefrezowac gniazda zaworow,wtedy na pewno jest wszystko szczelne:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: plazgut » pn, 7 lip 2008, 01:10

Aramis1986 pisze:Otoz mi takze kopci na niebiesko z poczatku, potem jak sie zagrzeje to nie widac, jak sie doda gazu dynamicznie to poleci czarny dym
Moto na niebiesko kopci jak bierze olej, a jak ci na czarno zakopcilo to znaczy ze za duża dawke paliwa dostał, czyli, że nie przepala - tak samo jak w samochodzie np. leją wtryski.

Sorry za odgrzebywanie, ale temat juz i tak zostal poruszony ;p
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

patefon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: sob, 17 lis 2007, 18:28
Motocykl: husqvarna tc 610
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: patefon » pt, 18 lip 2008, 22:13

Siemka 8) miałem to samo w husce tc 610 1998r. Jeżeli twój sprzęt ma więcej niż 8 lat to tylko olej półsyntetyczny !!!!!! 10w40 lub 15w50 . Fullsyntetyk niszczy w tym przypadku uszczelniacze!!!!!!!! sprawdż uszczelniacze zaworów ,pierścienie i gładż w cylindrze oraz uszczelniacze wału .U mnie skończyło się na wymianie wszystkiego :( :shock: :rock: :snakeman: :supz: :axe: ](*,) :/ :yuck: :drinkers: :rolleyes:
patefonhttp://img507.imageshack.us/img507/9853/husqvarna610tc001ne7.jpg

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » sob, 19 lip 2008, 13:23

hmm dziwne a czemu olej fullsyntetyczny niszczy uszczelniacze itp.??:/jest moze bardziej jakos agresywny czy jak ale przeciez uszczelniacze nie moga byc "rozpuszczane"niszczone przez olej bo one sa przeznaczone do kontaktu z olejem.No chyba ze przepasc technologiczna jest??:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: plazgut » sob, 19 lip 2008, 20:47

Tu chodzi o to, że silnik kilkunastoletni najczęściej jest juz po prostu "wyjechany", bądź też technologicznie nie jest przystosowany do full syntetyków. Oczywiście jeśli silnik jest złożony na nowych częściach i jesgo budowa pozwala na użycie pełnego syntetyku to jak najbardziej :)
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » ndz, 20 lip 2008, 14:14

Czyli co mam full syntetyka Motula 7100,10W40 i mam go nie wlewac??:/motor jest z rocznika 96'.Nie wiem juz sam:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: plazgut » ndz, 20 lip 2008, 20:29

A silnik masz po remoncie, ten olej który wlejesz będzie pierwszym? Jeśli nie to lej taki olej jaki był przedtem ale pamiętaj - olej zawsze możesz zmienic na gorszy ale w druga stronę już nie, czyli jeśli lałeś pełny syntetyk to możesz wlac półsyntetyk bądź nawet mineralny, ale jak lałeś mineralny to pół- lub pełnego syntetyku już nie możesz.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » pn, 21 lip 2008, 18:34

No w trakcie remontu jest silnik ale glownie to cylinder i tlok nowy,uszczelniacze na zawory,i w sumie tyle.Wczesniej nie wiem czy byl lany pol czy full syntetyk:/ja 1 raz zmienilem olej wlalem full syntetyka:/tak mi w sklepie doradzli jak im powiedzialem ktory rok motoru.Wogole to mialem wlac mineralny na ok 1h docierania pozniej zmiana na full syntetyk i dalsze docieranie.Sorka ze truje ciagle ale czemu nie mozna z gorszego na lepszy??:)teraz to juz sam nie wiem co lac i czy wogole lac to co mam heh.
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: spartan » pn, 21 lip 2008, 20:59

spartan pisze:No w trakcie remontu jest silnik ale glownie to cylinder i tlok nowy,uszczelniacze na zawory,i w sumie tyle.Wczesniej nie wiem czy byl lany pol czy full syntetyk:/ja 1 raz zmienilem olej wlalem full syntetyka:/tak mi w sklepie doradzli jak im powiedzialem ktory rok motoru.Wogole to mialem wlac mineralny na ok 1h docierania pozniej zmiana na full syntetyk i dalsze docieranie.Sorka ze truje ciagle ale czemu nie mozna z gorszego na lepszy??:)teraz to juz sam nie wiem co lac i czy wogole lac to co mam heh.
zapomnialem dodac ze nowe srzeglo zakladam.
HUSABERG 4 STROKE FORCE

dominic21
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: pn, 22 wrz 2008, 21:49
Motocykl: Yamaha XT 600
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: dominic21 » pt, 26 wrz 2008, 22:48

niestety mam taki sam problem z Yamaha XT600 na poczatku kopci jak szalona pozniej jest dobrze, stało mi sie to po tym jak dalem wiecej gazu i strzelila zgasla i ja zalalo na drugi dzien odpalam, az myslalem ze sie pali...
czytalem wczesniejsze watki wymienie uszczelniacze mam nadzieje ze z pierscieniami jest wszysko oki
moj pierwszy komentarz 8) jak macie jeszcze jakas recepte piszcze

patefon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: sob, 17 lis 2007, 18:28
Motocykl: husqvarna tc 610
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??

Post autor: patefon » pt, 10 paź 2008, 15:32

Siema 8) jeżeli wlałeś full syntetyka a wcześniej był pół syntetyczny to rozjebało ci uszczelniacze na wale i zaworowe. Ogólnie dymienie morze spowodować : zniszczone uszczelniacze wału , zniszczone uszczelniacze zaworowe,zurzyty tłok z pierścieniami, zurzyta powłoka cylindra.
patefonhttp://img507.imageshack.us/img507/9853/husqvarna610tc001ne7.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”