Jakie sa przyczyn brania oleju??
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
Kopcil silnik bo:uszczelniacze na zaworach puszczaly,nastepnie tuleja cylindra miala wzery(pewnie dla tego ze stal 2 lata nie odpalany)tlok przytarty,pierscienie olejowe wytarte tak ze przez cylinder przelatywaly,uszczelniajacy pierscien stan sredni:/no wiec nowy tlok,nowa tuleja i nowe uszczelniacze.Dodam ze przy okazji jak jest juz wszystko rozlozone to lepiej przefrezowac gniazda zaworow,wtedy na pewno jest wszystko szczelne:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
Moto na niebiesko kopci jak bierze olej, a jak ci na czarno zakopcilo to znaczy ze za duża dawke paliwa dostał, czyli, że nie przepala - tak samo jak w samochodzie np. leją wtryski.Aramis1986 pisze:Otoz mi takze kopci na niebiesko z poczatku, potem jak sie zagrzeje to nie widac, jak sie doda gazu dynamicznie to poleci czarny dym
Sorry za odgrzebywanie, ale temat juz i tak zostal poruszony ;p
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: sob, 17 lis 2007, 18:28
- Motocykl: husqvarna tc 610
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
Siemka 8) miałem to samo w husce tc 610 1998r. Jeżeli twój sprzęt ma więcej niż 8 lat to tylko olej półsyntetyczny !!!!!! 10w40 lub 15w50 . Fullsyntetyk niszczy w tym przypadku uszczelniacze!!!!!!!! sprawdż uszczelniacze zaworów ,pierścienie i gładż w cylindrze oraz uszczelniacze wału .U mnie skończyło się na wymianie wszystkiego :rock: :snakeman: :supz: :axe: ](*,) :/ :yuck: :drinkers: :rolleyes:
patefonhttp://img507.imageshack.us/img507/9853/husqvarna610tc001ne7.jpg
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
hmm dziwne a czemu olej fullsyntetyczny niszczy uszczelniacze itp.??:/jest moze bardziej jakos agresywny czy jak ale przeciez uszczelniacze nie moga byc "rozpuszczane"niszczone przez olej bo one sa przeznaczone do kontaktu z olejem.No chyba ze przepasc technologiczna jest??:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
Tu chodzi o to, że silnik kilkunastoletni najczęściej jest juz po prostu "wyjechany", bądź też technologicznie nie jest przystosowany do full syntetyków. Oczywiście jeśli silnik jest złożony na nowych częściach i jesgo budowa pozwala na użycie pełnego syntetyku to jak najbardziej
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
Czyli co mam full syntetyka Motula 7100,10W40 i mam go nie wlewac??:/motor jest z rocznika 96'.Nie wiem juz sam:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
A silnik masz po remoncie, ten olej który wlejesz będzie pierwszym? Jeśli nie to lej taki olej jaki był przedtem ale pamiętaj - olej zawsze możesz zmienic na gorszy ale w druga stronę już nie, czyli jeśli lałeś pełny syntetyk to możesz wlac półsyntetyk bądź nawet mineralny, ale jak lałeś mineralny to pół- lub pełnego syntetyku już nie możesz.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
No w trakcie remontu jest silnik ale glownie to cylinder i tlok nowy,uszczelniacze na zawory,i w sumie tyle.Wczesniej nie wiem czy byl lany pol czy full syntetyk:/ja 1 raz zmienilem olej wlalem full syntetyka:/tak mi w sklepie doradzli jak im powiedzialem ktory rok motoru.Wogole to mialem wlac mineralny na ok 1h docierania pozniej zmiana na full syntetyk i dalsze docieranie.Sorka ze truje ciagle ale czemu nie mozna z gorszego na lepszy??:)teraz to juz sam nie wiem co lac i czy wogole lac to co mam heh.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
zapomnialem dodac ze nowe srzeglo zakladam.spartan pisze:No w trakcie remontu jest silnik ale glownie to cylinder i tlok nowy,uszczelniacze na zawory,i w sumie tyle.Wczesniej nie wiem czy byl lany pol czy full syntetyk:/ja 1 raz zmienilem olej wlalem full syntetyka:/tak mi w sklepie doradzli jak im powiedzialem ktory rok motoru.Wogole to mialem wlac mineralny na ok 1h docierania pozniej zmiana na full syntetyk i dalsze docieranie.Sorka ze truje ciagle ale czemu nie mozna z gorszego na lepszy??:)teraz to juz sam nie wiem co lac i czy wogole lac to co mam heh.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pn, 22 wrz 2008, 21:49
- Motocykl: Yamaha XT 600
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
niestety mam taki sam problem z Yamaha XT600 na poczatku kopci jak szalona pozniej jest dobrze, stało mi sie to po tym jak dalem wiecej gazu i strzelila zgasla i ja zalalo na drugi dzien odpalam, az myslalem ze sie pali...
czytalem wczesniejsze watki wymienie uszczelniacze mam nadzieje ze z pierscieniami jest wszysko oki
moj pierwszy komentarz 8) jak macie jeszcze jakas recepte piszcze
czytalem wczesniejsze watki wymienie uszczelniacze mam nadzieje ze z pierscieniami jest wszysko oki
moj pierwszy komentarz 8) jak macie jeszcze jakas recepte piszcze
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: sob, 17 lis 2007, 18:28
- Motocykl: husqvarna tc 610
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakie sa przyczyn brania oleju??
Siema 8) jeżeli wlałeś full syntetyka a wcześniej był pół syntetyczny to rozjebało ci uszczelniacze na wale i zaworowe. Ogólnie dymienie morze spowodować : zniszczone uszczelniacze wału , zniszczone uszczelniacze zaworowe,zurzyty tłok z pierścieniami, zurzyta powłoka cylindra.
patefonhttp://img507.imageshack.us/img507/9853/husqvarna610tc001ne7.jpg