Kompresja - jak sprawdzić?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: sopelnysa » śr, 4 paź 2006, 19:48

ja w swojej yz mialem po zalozeniu nowego tloczka 15, kumpel mial az 18:P, jak masz 8 w wyczynowej secie to mozna cos myslec o wymianie, poprzedni moj padl bo sie lekko przytarl w jednym miejscu to wtedy mialem 3..:), ja wymieniam jak spada do 8 i jest dobrze, lepiej wymienic za szybko niz pozniej i nakladac nowy nicasil itp albo lekko honowac. Im wczesniej tym lepiej:) takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Motocross_Świebodzin » śr, 4 paź 2006, 21:59

sopelnysa pisze:ja w swojej yz mialem po zalozeniu nowego tloczka 15, kumpel mial az 18:P, jak masz 8 w wyczynowej secie to mozna cos myslec o wymianie, poprzedni moj padl bo sie lekko przytarl w jednym miejscu to wtedy mialem 3..:), ja wymieniam jak spada do 8 i jest dobrze, lepiej wymienic za szybko niz pozniej i nakladac nowy nicasil itp albo lekko honowac. Im wczesniej tym lepiej:) takie jest moje zdanie
18 atm nie mozliwe hyba ze nalejesz oleju do cylindra ;d
Yamaha Yz250f 06 - Zajebista Furaa:)
Yamaha Yz 125 99 - Remonty i remonty

Awatar użytkownika
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 4 paź 2006, 22:26

no dokladnie nie mozliwe jest 18 atmosfer to nie jest diesel :lol: :lol:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
bubba
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: sob, 29 lip 2006, 12:54
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa-Anin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: bubba » czw, 5 paź 2006, 10:51

ja nigdy nie mierzylem u siebie nie ma nawet jak;/ ale mniej wiecej czuje pod noga ile i czy już nigdy nie przekroczyłem magicznej 20 i dlatego moj clinder jest kozak :D
BLUE RIDER

Awatar użytkownika
sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: sopelnysa » czw, 5 paź 2006, 21:49

powaznie 18 atmosfer, smialismy sie w serwisie ze moze juz sobie diesla lac:) to chyba byla wina uszczelki pod glowica bo mial tulejowany cylinder i wystapily problemy i trzeba bylo usszczelke wycinac z alu podobnego materialu. Az sami sie zdziwilismy.

Awatar użytkownika
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 5 paź 2006, 21:55

To jest zupełnie prawdopodobne. Sam widziałem pomiar ciśnienia sprężania w skuterze 50 ccm, i wyszło ok 14 atm. A silnik już nieco rzęźił.
Mierzone ciśnienie sprężania to nie to samo co stopień sprężania. POczytajcie ten artykuł:
http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/ar ... art_31.htm

Ten tez jest ciekawy: http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/ar ... art_31.htm

Awatar użytkownika
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 5 paź 2006, 22:04

"wysokoobrotowe silniki motocykli seryjnych w granicach nawet 13." to nie 18 moze mieliscie zjebany miernik cisnienia
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: sopelnysa » czw, 5 paź 2006, 22:08

miernik byl dobry bo ja w swojej mierzylem w tym samym dniu zaraz po nim jak zalozylem nowy tlok i poskladalem motor do kupy to ja mialem 15 czyli mozna powiedziec ze standard moze troszke powyzej, a on nie wiadomo dla czego mial 18 i przez to mial problemy, dlatego trzeba bylo dorobic uszczelke

Awatar użytkownika
Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Motocross_Świebodzin » czw, 5 paź 2006, 23:18

sopelnysa pisze:miernik byl dobry bo ja w swojej mierzylem w tym samym dniu zaraz po nim jak zalozylem nowy tlok i poskladalem motor do kupy to ja mialem 15 czyli mozna powiedziec ze standard moze troszke powyzej, a on nie wiadomo dla czego mial 18 i przez to mial problemy, dlatego trzeba bylo dorobic uszczelke
słuchaj zaprzeproszeniem bzdury piszesz skoro miał 18 atm to po co dorabiał uszczlke jescze powiedz ze mu kompresja uciekała mówie ci mieliscie cisnieniomiez walnienty ja jak naleje do nowego cylindra z nowym tłokiem i nowymi zaworami oleju to mam 16atm cylinder z tłokiem mam spasowany na 4 setki jak powino byc wg. servisówki i mam 12 -13 atm
Yamaha Yz250f 06 - Zajebista Furaa:)
Yamaha Yz 125 99 - Remonty i remonty

Awatar użytkownika
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pt, 6 paź 2006, 14:07

hmm ty napisales ze masz 16 a potem ze masz 12-13 .... a tutaj masz nowa yz 07 http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... specs.aspx
kompresja 10,7 wiec napewno ma 18
a tutaj yz 450f 07
http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... specs.aspx
12,3
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: wo09 » sob, 7 paź 2006, 09:36

Wczoraj założyłem nowy tłok do RM 125 mojego brata, pomiar wyszedł 11 atm.

Awatar użytkownika
Motocross_Świebodzin
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 127
Rejestracja: czw, 1 wrz 2005, 22:12
Motocykl: Yz250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Motocross_Świebodzin » sob, 7 paź 2006, 11:12

Isbi pisze:hmm ty napisales ze masz 16 a potem ze masz 12-13 .... a tutaj masz nowa yz 07 http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... specs.aspx
kompresja 10,7 wiec napewno ma 18
a tutaj yz 450f 07
http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... specs.aspx
12,3
stopien sprezania a kompresja to dwie rózne rzeczy .....
Yamaha Yz250f 06 - Zajebista Furaa:)
Yamaha Yz 125 99 - Remonty i remonty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”