Kompresja - jak sprawdzić?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
enduroboy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 414
Rejestracja: ndz, 23 lip 2006, 00:46
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: enduroboy » czw, 16 lis 2006, 19:47

iwy pisze:to moj pierwszy motor i nie znam się na mechanice więc nie oburzajcie się ale jestem już na dobrej drodze okiełzałem moją yz 426f i już mnie nie zrzuca na każdym zakręcie. 8)
pierwszy moto r YZ426 ? :shock:

iwy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: śr, 20 wrz 2006, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: iwy » czw, 16 lis 2006, 20:10

tak a co sie dziwisz? :?:

tomaszek100
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: tomaszek100 » czw, 16 lis 2006, 20:27

ja też się dziwie a ile masz lat? a co do mechaniki to proste z kąd ci sie iskra weźmie z miernika...

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 16 lis 2006, 20:48

Niech jezdzi na czym chce ;p ja tez latam na 426 tylko, ze to 3 moto. Jak bedziesz mial jakies pytania to wal na gg albo pw.

Pozdro

iwy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: śr, 20 wrz 2006, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: iwy » czw, 16 lis 2006, 21:06

to bez takich tam mam 28 lat i od 15 lat uprawiam kulturystykę kiedys nawet były starty w zawodach ale to mi przeszło teraz siłownia to hobby tak jak cross a wyobraż sobie mnie na 125 to by byłośmieszne bo waże 100 kg i 426 mysle że jest ok jak dla mnie jeszcze nią nie rzucam ale mysle że to kwestia paru lat bo skoki już są :twisted:

iwy
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: śr, 20 wrz 2006, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wołów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: iwy » czw, 16 lis 2006, 21:07

a jak co to 24 mam urodziny zapraszam na dobry bimberek 8)

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » sob, 18 lis 2006, 13:04

Witam!

Czy to prawda,że kiedy tłok jest zużyty silnik nie pali od kopa,jedynie na popych? (chodzi mi głównie o małe poj. 125)

Jak to jest w 250-tkach?
Dopiero co zakupiłem Susuki RM`95 o tej poj.
Jak sprawdzić czy tłok jest jeszcze do użytku?
Dodam,że moc jest dalej bardzo duża moim zdaniem,motocykl bez problemu idzie na koło do 4 biegu.
Silnik pali od kopa,tylko minimalnie stuka.

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » sob, 18 lis 2006, 13:19

Najłatwiej jest sprawdzić zdejmując głowic i jeżeli chcesz to i cylinder.

Co do zużycia.
Nawet jeżeli tłok jets zuzyt to moze palić ale i też nie, ponieważ nie będzie zaciągał z gaźnika dawki paliwa jaka będzie potrzeba do odpalenia silnika!
RS SERWIS

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » sob, 18 lis 2006, 18:41

RafQ pisze:Witam!

Czy to prawda,że kiedy tłok jest zużyty silnik nie pali od kopa,jedynie na popych? (chodzi mi głównie o małe poj. 125)

.
poniekąd masz racje ;pp

mój kai palił tylko napopych gdzyyy ..... cylinder sie zuzył pierscien wygioł przedziurawił tłok hihihi to z kopa nei aplił bo nei było co kopa ć w sumie (kompresjii nie było) to na popych palił

więc jak maszzużyty tlok w wyczynie (tak ostr hihie po 100godzinach heh ) to wtedy tylko w pychu (nie bierzcie tej wypowiedzi powaznie)



jak czas wymiany sie zbiliża to ciezko wyczuć na kopniaku mniejszą kapresje w 125 najlepiej zdejmij całąą góre i obacz tłok czy ma jeszcze poprzeczne rowki smarujace
jak znikły-- krótkapiłka tłok do kosza --next please!!

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » sob, 18 lis 2006, 23:52

Dzięki za odpowiedź.

Na to wygląda,że będe musiał zainwestować trochę i wymienić parę rzeczy.
Najpierw jednak sprawdzę jak to wygląda w środku.
Mam takie pytanie (wielu z Was powinno ono nieźle rozbawić:D)
Chodzi mi o płyn z chłodnicy.
Jak się go "pozbyć" tak,aby przy rozkręcaniu nie wlał się tam,gdzie nie powinien?:D
Naprawiałem motocykle o niższych poj,głównie skutery,ale z silnikami crossow nie miałem do czynienia,stąd moje pytanie.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » ndz, 19 lis 2006, 00:00

najlatwiej zdjąć wąż w najniższym punkcie i odkrecić korek od chlodnicy, jesli oczywiscie nie ma gdzies srubki i spustu plynu chlodniczego ;)

Wiktor34
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 26 lis 2006, 19:43
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Wiktor34 » ndz, 26 lis 2006, 21:51

W silnikach dwusuwowych jest problem z pomiarem ciśnienia sprężania a w zasadzie z jego odczytem. Silnik 2t ma w połowie pracy tłoka kanał wydechowy i przy pomiaże ciśnienia z kopki wychodzi przeważnie 6 do 8 atm. a stopień sprężania to 14 około w crossach. Ma mojej stronie w dziale technika można się pobawić i podstawić dane ze swojego moto. wysokość kanału od głowicy do kanału wydechowego jest w crosach od 28 do 31 mm w 125 i koło 45mm w 250

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”