wr PADŁA

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

wr PADŁA

Post autor: ravwen » sob, 10 maja 2008, 14:16

dziś wybrałem się na rajd ale w połowie drogi jazdy motorem zaczoł się dławić i zgasł zachwile odpaliłem ujechałem maly kawałek i zgasł a potem to już miał taka kąpresje że cza było skakać z sałeś siły po kopce żeby zeszła na dół no i za każdym razem koprecha jest coraz mniejsza i potem jest normalna i odpali pochodzi chwile na troche wyższych obrotach bo na wolnych momentalnie gaśnie i po chwili odrazu przestaje chodzić i znowusz jest cholerna komprecha. Jak się wbije bieg i się go sofnie to komprecha jest dużo mniejsza. Moto jak chodzi jakby szumiało na przodzie i jakby w silniku było pusto. Jak nagle gaśnie to coś jakby strzela ża kierownica przez chwile lekko wpada w drgaania. Olej był zmieniany jakieś 3 tygodnie temu. co to może być ??
wcześniej chwile przed tym zdażeniem coś jakby szumiało smoczątku myślałem że tarcza hamulcowa o coś ociera. No i teraz to już chyba wogule nieda się odpalić nawet jak przez kilka kopów niema kąpresji

???

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: To.mek » sob, 10 maja 2008, 14:48

Może łożysko na korbie?

Autor tematu
ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: ravwen » sob, 10 maja 2008, 15:13

przed chwilą sprawdzałem to nie ma takiej kompresji jest raczej normalna i odpala normalnie ale silnik na saniu dziwnie chodzi jakiby coś (" fuczało" drgało w środku) no i jak chodzi to cały czas mu przeerywa i zaraz gaśnie. a czasami jak wyłącze sanie to odrazu gaśnie

kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: kruszon » sob, 10 maja 2008, 15:24

Sprawdz filtr powietrza, wymien olej i swiece.
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Autor tematu
ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: ravwen » sob, 10 maja 2008, 18:43

filtr OK świeca jest okopcona ( tak jakby za bardzo paliwa nie dostawała ) jak jest wykręcona świeca to dalej kopki nie można kopnąć.Będe go chyba musiał zawieść do mechanika
( może to coś z dyszami jest nie tak troche głupie stwierdzenie ale może - ostatnio zmieniłem tłumik a dopiero dzisiaj jest tak gorąco i może coś nie tak jest właśnie z mieszanką i dyszami)

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: zielorz » sob, 10 maja 2008, 19:09

Więcej ją odpalaj, popychaj, kop to na pewno pomoże silnikowi i zredukuje koszty naprawy. :lol: Jak nie masz pojęcia jak to działa to zawieź ją do mechanika. Może coś stało się z łańcuszkiem rozrządu, może przeskoczył bo padł napinacz, może coś ze zaworami jakby wysypała się korba to raczej po odpaleniu cholernie by trzaskało. Może coś się urwało i po prostu blokuje jakieś tryby. Opcji jest naprawdę wiele! Jedyna rzecz jaką możesz jeszcze zrobić sam to zrzucić pokrywę zaworów i już będziesz wiedział czy to łańcuszek czy nie. Ta pokrywa jest mocowana na 2 śruby także to żadna filozofia.

Pozdrawiam

Autor tematu
ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: ravwen » ndz, 11 maja 2008, 13:01

a nie bedzie to przypadkiem zatarty silnik ??

Mały24
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: śr, 19 mar 2008, 17:53
Motocykl: YZ 250. 03r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: Mały24 » ndz, 11 maja 2008, 13:28

gdybys zatar silnik pewnie nie ruszylbys w ogole kopka i napewno by Ci nie odpalil tak jak napisal "zielorz" nie kop nie pchaj bo tylko cos jescze zepsujesz zawiez do mechanika i tak bedziesz musial to zrobic.

Autor tematu
ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: ravwen » ndz, 11 maja 2008, 14:04

dzisiaj wpadnie do mnie wieczorem kumpel to ją rozkręcimy ale on też miał taki podobny problem że mu nie odpalała ale maił 2T i miał właśnie zatarty ( nie wiem czy to prawda lae jak jest ciepy to się rozszerza i jeszcze bardziej blokue dlatego niby gaśnie ) zastanawiema się czy przypadkiem jakieś opiłki się nie dostały bo miałem problem z wodzikiem.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: Isbi » ndz, 11 maja 2008, 21:10

taczej ciezko zatrzec taki sprzet.... one sie nie zacieraja tylko sie korby urywaja zawory rozrzad przeskakuje itp ale zeby sie zatarl to wg mnie nie ma szans..... w twoim przypadku obstawiam rozrzad i nawet jak z kumplem to rozkrecicie nie bedziecie w stanie sprawdzic sami czy to on bo on bedzie wygladal normalnie ;) ale podpowiem ci jak sprawdzic czy czasem nie przeskoczyl, musisz odkrecic te dwie boczne sruby na magnecie te plastikowe wieksze ;) ustawic wg znaczkow i zobaczyc czy znaczki na walkach rozrzadu sa rowno z glowica, w serwisowce jest to opisane jak sie ustawia rozrzad jesli masz to zobaczysz na rysunku to o czym pisze ;)
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: zielorz » ndz, 11 maja 2008, 22:11

Jeśli to faktycznie rozrząd to zmień napinacz z łańcuszkiem. Możesz jeszcze na wszelki wypadek zrzucić głowice i zobaczyć czy zawory lekko nie dostały od tłoka, bo mogą się delikatnie podgiąć i puszczać.

Pozdro

Autor tematu
ravwen
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 180
Rejestracja: czw, 23 sie 2007, 11:01
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ząbkowice śl.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wr PADŁA

Post autor: ravwen » ndz, 11 maja 2008, 22:35

odkręciłem korek i spóściłem olej i się okazało że było około .0,25 - 0.30 L ( motor dopiero co po serwisie) więc jest zatarty jutro ściągamy głowice wię zobaczymy chyba cza bedzie zrobić pożądnego szlifa bo jest od cholery aluminowych opiłków.
Teraz takie pytanie (jeżeli załóżmy że machanik dolał tyle co trzeba) to czy jeżeli był zalany złym olejem a teraz było gorąco to czy mógł olej się spalić i w ten sposób umknąć ??( czy jakoś tak ) albo na co jeszcze sprawdzić że olej znikł bo olej nie kapał z pod silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”