ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: cross1987 » pt, 2 maja 2008, 17:30

Witam niecały tydzień temu zatarł się ktm 250gs po przez to że nie było paliwa potem zalałem i pojechałem pośmigać niestety zablokowało koło no więc do garazu rozbiórka no i tłok do wymiany pojechałem z cylindrem do motor-tech w Katowicach koleś honował go i zostawił taki duży wżer mówiąc że to nie ma znaczenia na kompresje , wogóle to wydaje mi się że był jeszcze nicasyl , założyłem nowy tłok nasmarowałem go maxymalnie jak sie dalo olejem do 2t po czył złożyłem zapalił za 2 pośmigałem chwile zgasiłem żeby ochłonoł po czym znów pojeździłem silniczek pięknie chodził , na następny dzień go próbnie odpaliłem za 1 odpalił nawet nie jeździłem i zgasiłem dzisiaj ide do garażu żeby zrobić zawias przedni wszystko ładnie poszło , odpalam go i odrazu ciężko łapał musiałem na pych ale na pych odrazu odpalił nie wkręcał się na obroty i po 2 km znów się zatarł!!!!!!! :( do paliwa dolałem tez maxymalnie dużo oleju ,tłok założyłem tak że strzałka kierowała się w strone wydechu więc chyba dobrze powiedzcie czy przyczyną tego zatarcia mógł być ten wżer w tuleji ???

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: 2T » pt, 2 maja 2008, 18:32

:roll: nie słyszałem by z braku paliwa komuś zatarł się motor
prawdopodobnie masz tuleje a nie nicasil i poiem tak miałem kiedyś w YZ tuleje nie wiem czy zle zrobioną czy ze złego materiału ale jak tylko dało sie w p..e to zacierał sie tłok mimo że próbowałem różne selekcje (bo żeliwna tuleja ma trochę inną rozrzeżalność to nic nie dawało)
miałem też kiedyś w RM125 tuleje i wszystko było OK ,dlatego myśle że w twoim wypadku jest podobnie jak w mojej YZ zły materiał lub wykonanie tulei

diego
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
Motocykl: sx125 / YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: diego » pt, 2 maja 2008, 20:06

A mi ktoś mówił że moto można zatrzeć z powodu zbyt małej dawki paliwa.To możliwe??

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: plazgut » pt, 2 maja 2008, 21:16

Moto można zatrzec poprzez brak paliwa, ale tylko 2T, bo jak wiadomo dwusuw jest smarowany mieszanką a brak mieszanki = brak smarowania = zatarcie. Można tak zatrzec motor zjeżdżając np. z górki bez trzymania manetki gazu, silnik ma wysokie obroty a mieszanki nie dostaje, wiec sie zaciera. Oczywiscie nie zatrze sie odrazu, ale lepiej tego unikac. Tak więc hamowanie silnikiem jest niezdrowe dla niego.

A czy od zbyt małej dawki paliwa może się zatrzec? Hmm... jak już wyżej napisałem, napewno wpłynie to na chocby tłok, ale czy całkowicie mozna tak zatrzec silnik? Wydaje mi sie ze po dłuższej eksploatacji tak.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: weteran » pt, 2 maja 2008, 22:32

Plazgut jesteś rekordzistą świata z teorią zatarcia silnika 2T podczas zjeżdżania z górki bez dodawania gazu. No chyba, że miałeś na myśli Mont Everest. Za mała ilość dawki paliwa może mieć wpływ na zatarcie silnika. Brak paliwa w zbiorniku nie ma wpływu na zatarcie silnika. Cross1987 zdecyduj się czy masz nikasil, czy tuleję i co to jest wżer opisz to . Czy sprawdziłeś, że teraz jest też zatarty. Opisz jak wygląda świeca (kolor jej elektrod).

Yz 250
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: wt, 25 gru 2007, 22:10
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: Yz 250 » pt, 2 maja 2008, 23:36

weteran pisze:Plazgut jesteś rekordzistą świata z teorią zatarcia silnika 2T podczas zjeżdżania z górki bez dodawania gazu. No chyba, że miałeś na myśli Mont Everest. Za mała ilość dawki paliwa może mieć wpływ na zatarcie silnika. Brak paliwa w zbiorniku nie ma wpływu na zatarcie silnika. Cross1987 zdecyduj się czy masz nikasil, czy tuleję i co to jest wżer opisz to . Czy sprawdziłeś, że teraz jest też zatarty. Opisz jak wygląda świeca (kolor jej elektrod).

I plazgut ma jak najbardziej racje. Tak jak byłaby za mała dawka tak samo silnik podczas hamowania silnikiem nie dostaje żadnego smarowania :wink:
250 2T SPRZET DO PRZEDŁUŻANIA RĄK

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: plazgut » sob, 3 maja 2008, 00:00

weteran pisze:Plazgut jesteś rekordzistą świata z teorią zatarcia silnika 2T podczas zjeżdżania z górki bez dodawania gazu. No chyba, że miałeś na myśli Mont Everest. Za mała ilość dawki paliwa może mieć wpływ na zatarcie silnika.
Nigdzie nie napisałem, że przy zjeździe z 10-metrowej górki odrazu zatrzesz silnik. Czytaj ze zrozumieniem. Nie zamierzam się kłócic, bo juz dzisiaj za późno na rozpisywanie się i w dodatku nie mam na to sił.
weteran pisze:Brak paliwa w zbiorniku nie ma wpływu na zatarcie silnika.
Z tym się zgodze, bo skoro nie ma paliwa w zbiorniku to silnik nawet nie będzie pracował :finga: A tak poważnie, to skoro jesteś pewny swego to przetestuj tak maszyne i potem sprawdź co się stało z tłokiem.

Dobranoc
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: weteran » sob, 3 maja 2008, 01:11

Podajcie jeden przykład zatarcia silnika motocykla 2 T przy zjeżdżaniu z górki bez dodawania gazu. Pomyślcie co się dzieje z olejem, który jest już w silniku wyparuje ? spali się – jeśli tak to paliwo dostaje, a wiec jest smarowany, opuszczenie przepustnicy nie powoduje całkowitego zamknięcia dopływu paliwa przecież pracuje na wolnych obrotach i to mu na pewno wystarczy. Mało Was przekonałem to powiem więcej silnik 2 T nawet na czystym paliwie pochodzi jakiś czas zanim się zatrze, dlaczego bo ma jeszcze olej dopiero jak go zabraknie to silnik stanie. Plazgut jeśli uważasz, że masz rację to według Ciebie ile metrów potrzeba aby taki silnik zatarł się zjeżdżając z górki, czy naprawdę znasz kogoś kto zatarł w ten sposób silnik?

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: szczuku » sob, 3 maja 2008, 01:49

Nic dodać nic ująć. Zgadzam się w 100% z Weteranem!

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: cross1987 » sob, 3 maja 2008, 18:03

nie chodzi mi o to czy sie zatrze z górki tylko czy to możliwe że przez ten wżer w cylindrze głębokośc ok 2mm wys ok 6mm szer 3mm nie wiem co było w cylindrze ale tuleju nie widziałem tłok jest ewidentnie zatardy bo zdjąłem dyfuzor i zobaczyłem

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: weteran » ndz, 4 maja 2008, 18:43

Cross1987 z tego co piszesz wnioskuję, że masz wstawioną tuleję. Ja osobiście jestem dużym przeciwnikiem montowania tulei do cylindra, który został wyprodukowany z przeznaczeniem do położenia nikasilu. Tu rację może mieć kolega 2T. Wżer, o którym piszesz to raczej dziura, jeśli znajduje się ona po niżej zasięgu pracy pierścienia to raczej nie ma wpływu na zatarcie silnika i na jego pracę ( chyba, że zjeżdżałeś z bardzo dużej górki po wyżej 10 m i nie dodawałeś gazu tak jak pisze kolega Plazgut) teraz na poważnie napisz jak wygląda świeca (już wcześniej o to prosiłem). Wygląd świecy może potwierdzić moje przypuszczenia, że silnik Twój może dostawać za mało paliwa, zresztą silniki z tulejami należy docierać i to nie raz sporo. Docierałeś go ? Pisz co odkryjesz po zdjęciu cylindra.

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 250 gs drugi raz się zatarł ???

Post autor: cross1987 » śr, 7 maja 2008, 09:04

byłem u niego i przyznał że był nicasyl i głośno powiedział ze to zhonował dzisiaj mu zawioze motocykl niech sobie to teraz rozbierze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”