cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
-
Autor tematuspedboy17
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
- Motocykl: Suzi Rm 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
Czesc wszystkim,mam Suzi RM 125 rocznik 93,na wiosne robilem w nim tulejowanie i wsadzilem nowy tloczek. Po zlozeniu wszystkich czesci i zalozeniu nowych oringow pod glowica odpalilem go i troszke polatalem(na dotarciu) Przyjechalem do domu i plyn chlodniczy wylewal sie z tej rurki nadmiaru plynu. Odkrecilem korek chlodnicy a tu oczywiscie pssssst,cisnienie bylo... Rozkrecilem ponownie glowice a wewnetrzny oring wygladal jakby przytopiony. Fotke macie tutaj http://www.wrzuta.pl/obraz/friOVymtOF/dscn6021
myslalem ze to jakies dupiate oringi,wiec kupilem te same rozmiary pojedynczo,material FKM ten ktory sie zaleca do oringow.Dalem takze glowice do delikatnego splanowania,zeby bylo slicznie prosto,zlozylem,odpalilem no i znowu to samo... przyuwazylem tez,ze spod nakretek na glowicy plyn sie tez wydostaje.Zrobilem kilka fotek jak wygladaja oringi
http://www.wrzuta.pl/obraz/uoRWvTNqih/dscn6179
glowice dokrecalem kluczem dynamometrycznym,oringi sa takie jak zaleca producent i w rozmiarach 90mm x 2mm i 63mm x 2mm.
Czemu tak sie dzieje? przeciez glowica dolega dobrze,jest odpowiednio dokrecona,oringi odpowiednie... zastanawialem sie nad tym,i nie ma innego miejsca gdzie mogloby cisnienie z komory spalania przedostawac sie do ukladu chlodzenia. Jak poradzic sobie z ta sprawa? bede bardzo wdzieczny
pozdrawiam
myslalem ze to jakies dupiate oringi,wiec kupilem te same rozmiary pojedynczo,material FKM ten ktory sie zaleca do oringow.Dalem takze glowice do delikatnego splanowania,zeby bylo slicznie prosto,zlozylem,odpalilem no i znowu to samo... przyuwazylem tez,ze spod nakretek na glowicy plyn sie tez wydostaje.Zrobilem kilka fotek jak wygladaja oringi
http://www.wrzuta.pl/obraz/uoRWvTNqih/dscn6179
glowice dokrecalem kluczem dynamometrycznym,oringi sa takie jak zaleca producent i w rozmiarach 90mm x 2mm i 63mm x 2mm.
Czemu tak sie dzieje? przeciez glowica dolega dobrze,jest odpowiednio dokrecona,oringi odpowiednie... zastanawialem sie nad tym,i nie ma innego miejsca gdzie mogloby cisnienie z komory spalania przedostawac sie do ukladu chlodzenia. Jak poradzic sobie z ta sprawa? bede bardzo wdzieczny
pozdrawiam
searching new one
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
-
- Mistrz prostej
- Posty: 182
- Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
mianowice sprawidzil bym czy nowa tuleja niewystaje ponad cylinder,nastepnie przy skrecaniu dac podkladki pod nakretki dociskajace głowice(byc moze po splanowaniu glowicy poszla ona w dół i poprostu dokrecasz do momentu az konczy sie gwint na szpilkach i dociska głowice ale nie tak jak powinno) ciekawi mnie czemy origi sie topią,niepowinno tak byc,spytaj moze o jakies zaroodporne lub cos takiego.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy
-
Autor tematuspedboy17
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
- Motocykl: Suzi Rm 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
własnie sprawdzalem powierzchnie cylindra i jest prosto...pod nakretkami tez sa podkladki,dosc grube,rowniez sprawdzalem czy one sie nie "blokuja" Juz od dluzszego czasu mysle nad tymi oringami,wczesniej mialem te czarne ktore byly w oryginalnym zestawie uszczelek i tak samo sie z nimi dzialo naprawde juz nie wiem gdzie szukac przyczyny...
searching new one
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
Kilka pytań:
czy jak jest zimny to też wyrzuca płyn?
zauwarzyłeś czy po odpaleniu jak odkręcisz korek wlewowy do chłodnicy w płynie bąbluje powietsze lub pojawiają sie spore pęcherzyki powietsza?
czy silnik sie przegrzewa?
czy węże puchną i robią sie twarde?
czy obie chłodnice są ciepłe na całej swojej powieszchni?
czy jak jest zimny to też wyrzuca płyn?
zauwarzyłeś czy po odpaleniu jak odkręcisz korek wlewowy do chłodnicy w płynie bąbluje powietsze lub pojawiają sie spore pęcherzyki powietsza?
czy silnik sie przegrzewa?
czy węże puchną i robią sie twarde?
czy obie chłodnice są ciepłe na całej swojej powieszchni?
ADV/Adventure
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
Jak masz źle wstawioną tuleję, to ciecz może przedostawać się miedzy tą tuleją, a "mięsem" cylindra-szczególnie w okolicach kanałów wydechowych.
Pzdr.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematuspedboy17
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
- Motocykl: Suzi Rm 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
tuleja chyba dobrze zrobiona,oddalem ja do Motor-techu a to ponoc dobra firma.
co do wczesniejszych pytan. Tak na zimnym silniku rowniez wyrzuca plyn. nie odkrecalem korka kiedy motor chodzil, na reszte pytan odpowiem niebawem,poniewaz nawet na nim nie jezdzilem jak juz widzialem ze znowu to samo...
macie jakies podejrzenia przyczyn? mnie tylko martwi moja glowica... ona byla spawana w gornej czesci,dookola swiecy. Tylko nawet jesli zostalo to zle pospawane,to tam nie ma gdzie przedostwac sie cisnienie z komory spalania do ukladu chlodzenia. Bo plasz wodny jest nad i dookola komory,a wiec jest to oddzielone. a na wewnetrznej czesci glowicy nie widac zadnych dziur,choc sa lekkie wgniecenia i to mnie zastanawia
panowie,mam mozliwosc kupienia glowicy uzywanej,ale w napewno duzo lepszym stanie. Czy warto w to zainwestowac? czy moze wina lezy po innej stronie niz glowica
co do wczesniejszych pytan. Tak na zimnym silniku rowniez wyrzuca plyn. nie odkrecalem korka kiedy motor chodzil, na reszte pytan odpowiem niebawem,poniewaz nawet na nim nie jezdzilem jak juz widzialem ze znowu to samo...
macie jakies podejrzenia przyczyn? mnie tylko martwi moja glowica... ona byla spawana w gornej czesci,dookola swiecy. Tylko nawet jesli zostalo to zle pospawane,to tam nie ma gdzie przedostwac sie cisnienie z komory spalania do ukladu chlodzenia. Bo plasz wodny jest nad i dookola komory,a wiec jest to oddzielone. a na wewnetrznej czesci glowicy nie widac zadnych dziur,choc sa lekkie wgniecenia i to mnie zastanawia
panowie,mam mozliwosc kupienia glowicy uzywanej,ale w napewno duzo lepszym stanie. Czy warto w to zainwestowac? czy moze wina lezy po innej stronie niz glowica
searching new one
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
-
Autor tematuspedboy17
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
- Motocykl: Suzi Rm 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
przepraszam,ze tak post pod postem ale nikt chyba nie zauwazyl,ze edytowalem posta... a wiec
mam mozliwosc kupienia glowicy uzywanej,ale w napewno duzo lepszym stanie. Czy warto w to zainwestowac? czy moze wina lezy po innej stronie niz glowica,macie jakies podejrzenia
co do wczesniejszych pytan...
1. jak jest zimny tez
2.tak widac malutkie pecherzyki,ale to roznie czasem sa czasem nie
3.raczej nie,ma normalna temperature
4.robia sie troszke twarde
5.obie maja taka sama temp na calej powierzchni
mam mozliwosc kupienia glowicy uzywanej,ale w napewno duzo lepszym stanie. Czy warto w to zainwestowac? czy moze wina lezy po innej stronie niz glowica,macie jakies podejrzenia
co do wczesniejszych pytan...
1. jak jest zimny tez
2.tak widac malutkie pecherzyki,ale to roznie czasem sa czasem nie
3.raczej nie,ma normalna temperature
4.robia sie troszke twarde
5.obie maja taka sama temp na calej powierzchni
searching new one
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 15 mar 2008, 19:26
- Motocykl: Honda CRF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: cisnienie w ukladzie chlodzenia,nadal...
ej a po co są te oringi ??? ja w mojej CR 250 z 93 r niemam oringów tylko jest uszczelka. muszą byc te oringi ???