Serwisowanie 2502t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Paweł18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Serwisowanie 2502t

Post autor: Paweł18 » pt, 11 kwie 2008, 18:15

Witam czytalem wasze forum juz dosc dlugo lecz nie znalazłem odpowiedzi na parę pytań dotyczących motoru 2t 250. Mianowicie jezdzilem huska jakies z 3 tygodnie znajomego pozyczyl mi bo on wyjechal i nie pasuje mi charakterystyka 4t. Wiec zastanawiam sie jaka wziasc 250 w 2t poniewaz bardziej mi pasuje oddawanie przez nia mocy. Teraz zastanawiam sie jak czesto trzeba wymieniac tlok i inne podzespoly korba oleje lozyska itp. Nie doczytalem sie ile wytrzymuje tlok w 250. A drugie moje pytanie czy motorki 2t z rocznika 2005-06 czyms sie ruznia takie jak ktm sx250, honda cr250, kwasaki kx250 i yamaha yz250. Do którego motoru mozna najlatwiej dostac czesci podstawowe te co sie czesto wymienia. Jestem poczatkujacy w tym sporcie( chodzi tu o wlasne moto) i latwiej równiez bedzie mi zrobic remoncik w 2t niz w 4t. Prosze napiscie co i kiedy sie wymienia w tych 2 taktach. wiem tylko ze najlepiej przed kupnem sciagnac glowice i zobaczyć co tam sie dzieje, a po kupnie oleje i tloczek. Prosze piscie. Motorek bedzie jak najswiezszy.(kwota15kzl)

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: superpimp » pt, 11 kwie 2008, 18:52

tłok to tak co sezon korba co dwa. Z dostępem częsci to niema problemu do zadnego z tych moto marka to zalezy od ciebie. Ja bym na przykład chciał yz a ktos inny bedzie wolał kx czy cr.

Autor tematu
Paweł18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: Paweł18 » sob, 12 kwie 2008, 17:55

mzecie cos wiecej napisac. Czy mozecie napisac ile przewaznie sie przejezdza rocznie mth tymi motorkami i co ile tloczek czy np 50mth wytrzyma czy przydalo by sie go wymienic eczesniej itp.

czyzyk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: śr, 2 kwie 2008, 16:44
Motocykl: RM250 K5
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: czyzyk » sob, 12 kwie 2008, 20:03

Poczytaj posty usera: moto250. Są wartościowe i znajdziesz w nich zarys jak serwisować sprzęta.

Autor tematu
Paweł18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: Paweł18 » sob, 12 kwie 2008, 23:09

czytalem lecz jest ich troszke przymalo i nie ma paru spraw ale jakos sie udalo i znalazlem co nie co. Ale nie wiem nadal co ile motogodzin sie ten tlok wymienia. Bo np sezon to mi jakos nie jest odpowiedz bo np co dziennioe bede smigal i rocznie wyjdzie ze 150motogodzin i co cyleggo gotowy do nalozenia nopwego nicasilu chyba co nie. Wiec prosze o jakies wartosci w motogodzinach pozdro

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: Kaze » ndz, 13 kwie 2008, 01:23

tłok to tak co sezon korba co dwa
A jak kolega bedzie ostro kręcił tą ćwiartke to myślisz że na jednej korbie przez 2 lata ten silnik pociągnie? Bo ja wątpie.
Kup licznik mth i przeglądaj korbe i tłok co 30mth a oszczędzisz sobie problemów i pieniędzy na remont. W tym rocznniku jeśli chodzi o 2T to tylko YZ lub CR z wielu przyczyn o których była już mowa na forum (alu rama, silniki itd).
but only the devil responded cause god wasn't there...

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: 2T » ndz, 13 kwie 2008, 02:56

z tego co pisze kolega to jest początkujący więc ja gwarantuje że CR 250 obleci sezon na tłoku i mu nie padnie ,choć zalecają firmy wymieniać co 20-25 mth tłoka i na korbie spoko (gwarantowane) trzy sezony też oblata. ( :evil: tylko trzeba dbać o filtr powietrza :evil: )
osobiście w 250 2T wybrałbym Hondę

Autor tematu
Paweł18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: Paweł18 » ndz, 13 kwie 2008, 08:44

Dzieki o takaodpowiedz mi chodzilo. Licznik bedzie obowiazkowo bo motorkiem chce posmigac z pare sezonów brak kasy na wymiane i na pewno mocy mi nie zabraknie. Wiadomo przez jakis czas to i 50%mocy nie wykozystam bo bede sie przyswajal do mocu i do motocykla. Moim zdaniem niewazna marka tylko jak byl szanowany motocykl. A czy po kupnie zainwestowac w nowy tlok i jak zaczne smigac to juz na nowym tlokiem. Wydatek nie duzy bo cos kolo 450zl chyba a i bede mial pewnosc ze mi nie padnie szybko.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: superpimp » ndz, 13 kwie 2008, 10:21

masz kase wsadz nowy albo przynajmniej pooglądaj dokladnie stary :wink:
Do kaze: napisałem że polata tłok sezon korba 2 bo to tak standardowo w miarę mu chciałem przybliżyć wiadomka że trzeba kontrolowaćstan itd. :wink:

Autor tematu
Paweł18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: Paweł18 » ndz, 13 kwie 2008, 15:13

Kasa na nowy tloczek by sie znalazla po kupnie bo naczytalem sie troche jak niektórzy kupili i po tygodniu tlok padl bo nie wymienili go. Tylko mam wlasnie maly dylemacik waze okolo 100kg i mam 186 wzrostu. Wiec jestem chlopen dosc dobnrej pustury. Zastanawiamsie czy nie wziasc 125 i czy sie nie okaze dla mnie zaslaba. Mój styl jazdy to na poczatku bedzie spie przyzwyczajanie do motocykla, wyjazdy na zwirownie w lasy wiec bedzie troche dlugoch prostych ale i zakretów. Koledzy ci co sie interesuja tym smigaja 450 4t lecz mi nie odpowiada oddawanie mocy w tym moto. I co wziasc 125 czy 250 w 2t dla mnie. Umiem opanowac szybko motor a juz smigalem troche starszym sprzetem crosówka z 95 roku 2t 250 kiedys mialelem i bylem z niej zadowolony. Podradzicie która pojemnosc wziasc. Pewnie jak w las to lepiej 250 nie tak bedzie sie meczyc i mozna nizej ja krecic i tak ma duzo mocy w srednich obrotach.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: superpimp » ndz, 13 kwie 2008, 15:31

wez 250 125 na prostych nie daje rady a w lesie trzeba ostro kręcic więc remonty częsciej

Autor tematu
Paweł18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: wt, 4 mar 2008, 17:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Serwisowanie 2502t

Post autor: Paweł18 » ndz, 13 kwie 2008, 16:03

to super jednak dokonalem slusznego wyboru. A mam jeszcze jedno pytanie klega nie ma zabardzo kasyi chce kupic cos kolo 2000roku 250 2t. Jakie niespodzianki moze miec. Czy w takim moto jak sie zrobi remont tj tlok, korba, lozyska , oleje regulacje to bedziwe chodzil jak nowy czy juz ma wyrobione wszystko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”