Zerwał się łancuszek rozrządu !!!
-
Autor tematuBartoschHVA
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Zerwał się łancuszek rozrządu !!!
Witam
W moim 450 SX 2004 rok zerwał mi się łańcuszek. Zawinął sie na wale i trochę zniszczył ślizgi, ale poza tym OK. Podobno był wymieniany rok temu bo tez sie zerwał, ale podobno odkreciła sie śrubka od regulacji zaworów i gdzieś coś zblokowała i szlag go trafił. Tym razem na treningu przy wolnej jeździe zerwał sie. Rozebrałem silnik i nic sie nie urwało, wałek rozrządu był non stop smarowany i nie zatarł sie- kręcił sie bardzo lekko- co wskazuje na to ze sie nie zablokował i nie doszło do zerwania przez jego zablokowanie. Na dole silnika także nie znalazłem nic co mogło by zablokować coś i doprowadzić do zerwania. Mam całą górę nową, głowica po regeneracji, łożyska wałka OK. Zauważyłem tylko ze tłok lekko dotknął ssących zaworów, ale to nie tragedia. Dotarłem do w miarę wiarygodnej historii tego moto i to już trzeci lub drugi łańcuch. Czy ktoś coś słyszał, że w KTMach z jakiś lat zrywał się łańcuch bo występowała jakaś wada fabryczna. Zauważyłem także, że pokrywa zaworów, w miejscu gdzie kręci sie koło zębate wałka jest mocno porysowana przez łańcuch, ale jak on sie zerwał to nie kręcił sie długo, bo jedna część została na kole a druga sie wkręciła w wał. Wiec wygląda to tak jakby on sie powoli zrywał i rysował pokrywę. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy skręcania silnika, co by mogło być przyczyna zerwania. Bo nie wydaje mi sie żeby coś tam zablokowało rozrząd lub sie zatarło.
Dziekuje za pomoc. Pzdr Bartek.
W moim 450 SX 2004 rok zerwał mi się łańcuszek. Zawinął sie na wale i trochę zniszczył ślizgi, ale poza tym OK. Podobno był wymieniany rok temu bo tez sie zerwał, ale podobno odkreciła sie śrubka od regulacji zaworów i gdzieś coś zblokowała i szlag go trafił. Tym razem na treningu przy wolnej jeździe zerwał sie. Rozebrałem silnik i nic sie nie urwało, wałek rozrządu był non stop smarowany i nie zatarł sie- kręcił sie bardzo lekko- co wskazuje na to ze sie nie zablokował i nie doszło do zerwania przez jego zablokowanie. Na dole silnika także nie znalazłem nic co mogło by zablokować coś i doprowadzić do zerwania. Mam całą górę nową, głowica po regeneracji, łożyska wałka OK. Zauważyłem tylko ze tłok lekko dotknął ssących zaworów, ale to nie tragedia. Dotarłem do w miarę wiarygodnej historii tego moto i to już trzeci lub drugi łańcuch. Czy ktoś coś słyszał, że w KTMach z jakiś lat zrywał się łańcuch bo występowała jakaś wada fabryczna. Zauważyłem także, że pokrywa zaworów, w miejscu gdzie kręci sie koło zębate wałka jest mocno porysowana przez łańcuch, ale jak on sie zerwał to nie kręcił sie długo, bo jedna część została na kole a druga sie wkręciła w wał. Wiec wygląda to tak jakby on sie powoli zrywał i rysował pokrywę. Na co jeszcze zwrócić uwagę przy skręcania silnika, co by mogło być przyczyna zerwania. Bo nie wydaje mi sie żeby coś tam zablokowało rozrząd lub sie zatarło.
Dziekuje za pomoc. Pzdr Bartek.
Re: Zerwał się łancuszek rozrządu !!!
z tego co wiem to łańcuszek ten sie zmienia więc nie dziwota że sie zerwał jesli niewymieniony na czas
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zerwał się łancuszek rozrządu !!!
Nie zrywał sie powoli tylko miał potężny luz czyli napinacz jest padniety.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: wt, 25 gru 2007, 22:10
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Zerwał się łancuszek rozrządu !!!
Już coś gdzies na forum było napisane ze jak niektórzy kupowali nowe ktm-y to zaraz wykręcali orginalny napinacz i wkładali tuningowy bo miał jakąś wade. Tylko nie wiem od którego roku. Pozdrawiam
250 2T SPRZET DO PRZEDŁUŻANIA RĄK