Odkręcająca się dźwignia zmiany biegów...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:
Status : Offline

Odkręcająca się dźwignia zmiany biegów...

Post autor: yogi » pt, 21 kwie 2006, 22:06

Macie też taki problem z dźwibnią? Jest na to jakiś patent?
Mi zawsze po ok 10-15min jazdy się luzuje i cięzko zmienić bieg. Trzeba wtedy się zatrzymać i kluczykiem dokręcić (0,5-1,5 obrotu). Jak można temu zaradzić? Skątrowanie 2 nakrętką nie wchodzi w gre!

Awatar użytkownika
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Status : Offline

Post autor: gajowy » pt, 21 kwie 2006, 22:15

Posmaruj gwint loctajtem do gwintów (ten do połączeń zrywalnych), będziesz miał święty spokój.

Awatar użytkownika
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 21 kwie 2006, 22:29

yogi jak masz już wytrzepany ten frez w dźwigni to trzeba będzie ją wymienić szkoda wieloklin marnować.
Loctite może pomóc jeśli śrubka się luzuje ale wogóle warto to stosować w tym miejscu.
Widziałem też patęt z nawiercaniem i wkręcaniem śrubek ale to zalatuje druciarstwem.[/url]

Awatar użytkownika
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » pt, 21 kwie 2006, 22:49

A co jest zjechane dzwignia zmiany biegów czy wieloklin ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » sob, 22 kwie 2006, 15:04

Wieloklin jest jak nówka z peweksu, dżwignie zakupiłem w pażdzierniku ubr. i na początku przy dokręcaniu śrubka org. pękła. Przechatrowana czy coś była pewnie. Więc założyłem inną śrubkę i sie zaczęła "koka kabana" :cry:

Awatar użytkownika
Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 290
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » sob, 22 kwie 2006, 16:46

Ja mam doświadczenie z przeskakującym kopniakiem i dźwignią zmiany biegów. Tylko nie rozumiem za bardzo gdzie u ciebie leży problem. Ja miałem zjechane frezy i na wałku i na dźwigniach. Zmieniłem jedno i drugie i jest okej nawet jak się nie dokręci śrubki. Czy tobie po prostu przeskakuje ta dźwignia na wieloklinie dlatego że odkręca się śrubka zaciskająca końcówkę dźwigni na wałku? Jesli tak to użyj nowej nakrętki z silikonową samokontrą, na wszyeli wypadek użyj loctite-a i po kłopocie. Najlepiej zrób to szybko bo jesli jeszcze parę razy przeskoczy to wieloklin się zetrze.

Awatar użytkownika
sebasport
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 11:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: KRAKOW
Status : Offline

Post autor: sebasport » sob, 22 kwie 2006, 20:40

Widzialem jak kolesie spawaja na stale .(punkowo zeby w razie czego odciac szlifierka i po klopocie). Ale radze wymienic to co masz zje....
Honda XR 650 R 00r
WR 450 F 06r

Awatar użytkownika
Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » sob, 22 kwie 2006, 21:08

właśnie szukam dźwigni w necie, tego locc.... czy coś tam to dostane w zwykłym sklepie motoryzacyjnym? Ile go jest i ile kosztuje?

Awatar użytkownika
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Status : Offline

Post autor: gajowy » sob, 22 kwie 2006, 21:26

W hurtowni łożysk albo uszczelnień technicznych powinieneś dostać najprędzej.

Awatar użytkownika
BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » sob, 22 kwie 2006, 21:51

yogi zagadaj z Filu z forum on miał ten Loctite w dobrej cenie, sam kupiłem kilka szt.
Jedna butelka 50 ml starczy na długo.

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 23 kwie 2006, 19:27

gajowy pisze:Posmaruj gwint loctajtem do gwintów (ten do połączeń zrywalnych), będziesz miał święty spokój.
Zrób jak gajowy mówi i się nie cackaj. Ja mam ten problem w KTM 400 EXC. Nie używam Loctajta, tylko specjalną pastę GMa (tego od Opla), bo mam ją z serwisu za free. Działanie to samo co L... . To jest taki klej do śrub, który uniemożliwia samo wykręcaniu się śrub. Jeszcze metodą jest posmarowanie śruby na silikon, nie testowałem, ale widziałem jak smarowali czołowi zawodnicy z EN.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » ndz, 23 kwie 2006, 19:50

Pojechalem na trening zaliczyłem dobrą rozgrzewkę , potem 2 kółeczka już kuzyna miałem brać a tu co? E koleś gdzie dżwignia?? Noo jo dźwignia wisiała lużno na wałku...
No nic po jeżdżeniu..
Bodajrze wieloklin póścił wraz z śrubką jeszcze na 100% nie wiem jutro bedę rozbieral.
Nówke dźwignie potrzebuje jak ktoś ma niech sie odzywa(dobra i tania!!)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości