KTM problem z klockami z tyłu
-
Autor tematuCamaro
- Mistrz prostej
- Posty: 172
- Rejestracja: śr, 12 mar 2008, 06:32
- Motocykl: KTM 250 SXF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
KTM problem z klockami z tyłu
Tak jak w temacie .....
Wytłumaczę historie od początku któregoś pięknego dnia mój kumpel oświecił mnie wiadomością że nie mam już kloców z tyłu.
Ja patrząc na niego z uśmiechem mówię że to nie możliwe ,ponieważ ja w ogóle nie używam tylnego hamulca jest początkującym riderem i nie opanowałem jeszcze tej sztuki =] Więc wydawało mi się to absurdalne , lecz sprawdziłem i ku
mojemu zdziwieniu klocki się przetarły. Chciałem się was spytać co może być przyczyną tak szybkiego zużycia tylnych klocków , kiedy przednich zostało jeszcze 70 % . Chcę się dowiedzieć by zniwelować możliwy problem bym nie stracił nowych klocków w jeden wyjazd ..... sprawdzałem ciśnienie w pompie i jest cacy , znaczy wydaje mi się że jest cacy bo w ogóle jest. Ale możliwe że coś z nim jest nie tak powiedzcie mi jak to wszystko sprawdzić i co mogło się stać ??
może po prostu zainstalować nowe i się nie przejmować ... ??
Wytłumaczę historie od początku któregoś pięknego dnia mój kumpel oświecił mnie wiadomością że nie mam już kloców z tyłu.
Ja patrząc na niego z uśmiechem mówię że to nie możliwe ,ponieważ ja w ogóle nie używam tylnego hamulca jest początkującym riderem i nie opanowałem jeszcze tej sztuki =] Więc wydawało mi się to absurdalne , lecz sprawdziłem i ku
mojemu zdziwieniu klocki się przetarły. Chciałem się was spytać co może być przyczyną tak szybkiego zużycia tylnych klocków , kiedy przednich zostało jeszcze 70 % . Chcę się dowiedzieć by zniwelować możliwy problem bym nie stracił nowych klocków w jeden wyjazd ..... sprawdzałem ciśnienie w pompie i jest cacy , znaczy wydaje mi się że jest cacy bo w ogóle jest. Ale możliwe że coś z nim jest nie tak powiedzcie mi jak to wszystko sprawdzić i co mogło się stać ??
może po prostu zainstalować nowe i się nie przejmować ... ??
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
Od błota.
I moze ci sie zaciął tłoczek i nie odbija.
I moze ci sie zaciął tłoczek i nie odbija.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 33
- Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 22:39
- Motocykl: CRF450 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
Od tego ze jak zapierdalasz to klamka od tylnego hampla podskakuje i ciagle tłoczek je wypycha ku tarczy + bloto+ i moze miales hu.... klocki! Musisz poniwelowac luzy na dzwigniach i zacisku
-
Autor tematuCamaro
- Mistrz prostej
- Posty: 172
- Rejestracja: śr, 12 mar 2008, 06:32
- Motocykl: KTM 250 SXF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
dziś zakupiłem nowe .... "GOLD" nie wiem czy dobre czy nie wy mi powiedźcie ...
Zobaczymy oby tym razem tak szybko nie odleciały
a wy ile mniej więcej razy wymieniacie tylne klocki na jedną pare przednich ??
Zobaczymy oby tym razem tak szybko nie odleciały
a wy ile mniej więcej razy wymieniacie tylne klocki na jedną pare przednich ??
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
W ciężkim, błotnistym terenie wyglądało to mniej więcej 5-6 tyłów/1 przód.a wy ile mniej więcej razy wymieniacie tylne klocki na jedną pare przednich ??
Tak to wyglądało w LC4 i XTZ 750 SuperTenere które nie mają osłony tylnej tarczy hamulcowej.Nie musiałem dotykac tylnego hebla żeby w błocie zjadało klocki.
W XR 650R jest osłona tylnej tarczy (od błota), i widziałem ze to bardzo dużo daje względem żywotności klocka. Fakt że dość szybko przerzuciłem sie z Hondą na SM, i dłuższych doswiadczeń w terenie nie było. A problemy z hamulcami w SM to już inna bajka.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 23:01
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
Autor tematuCamaro
- Mistrz prostej
- Posty: 172
- Rejestracja: śr, 12 mar 2008, 06:32
- Motocykl: KTM 250 SXF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
5-6 tyłów to wiele wyjaśnia .... właśnie się biorę za wymianę i zobaczę czy tarcza nie jest krzywa ale nie podejrzewam ...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 25 sty 2006, 10:30
- Motocykl: exc 300 94' yz 250 06'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
tak jest Gajowy dobrze pisze, mi czasem na 2 dobrych wypadach po błocie potrafi zjeść klocki a bywa i tak że 2-3 miesiące mam te same ale wtedy jeżdżę raczej po suchym terenie. Faktem jest to że zdarza mi się eksperymentować, z twardością i firmą klocków więc nie do końca takie gadanie jest obiektywne. Ale przynajmniej ja preferuje kupić twardsze klocki i mieć je trochę dłużej, jednak wtedy tarcza lubi stracić swoją grubość....
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 23:01
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 75
- Rejestracja: wt, 9 paź 2007, 16:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
klocki te sa przystosowane do blota i piasku mozesz miec zacisk zbyt mocno zacisniety albo masz tak czuła nuszke ze jak jedziez na stojaco to leciutko przyciskasz i sie sciera
-
Autor tematuCamaro
- Mistrz prostej
- Posty: 172
- Rejestracja: śr, 12 mar 2008, 06:32
- Motocykl: KTM 250 SXF
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM problem z klockami z tyłu
wszyscy "specjaliści" nie byli w stanie powiedzieć dlaczego tak się stało .. najprościej w świecie hamulec się zapowietrzył
(od czego nie wiem) i trzymał cały czas tarcze ..... xD sprawa załatwiona hamulec odpowietrzony.
(od czego nie wiem) i trzymał cały czas tarcze ..... xD sprawa załatwiona hamulec odpowietrzony.