Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Dzwonek17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 16 mar 2008, 15:49
Motocykl: Honda CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koniecpol/Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: Dzwonek17 » śr, 19 mar 2008, 00:35

Witam

Mam Honde CRM 125 2000r... mam ja od niedawna... i interesuje mnie kilka kwestii

Najpierw chcialem sie dowiedziec jak powinien wygladac dyfuzor w srodku?? bo wydaje mi sie ze bardzo go gdzies trzyma wydech, tzn bardzi cicho pracuje... i nie wiem czego moze byc wina ... koncowy moze?? nie mam pojecia

Kolejne moje zagadnienie brzmi tak...mam to moto zarejestrowane i przydaloby sie czasem wyjechac na asfalt... szkoda mi kostek i myslalem zalozyc jakies kola SM, na orgianlne mnie nie stac i myslalem nad jakimis np od NSR.

JAk sadzicie beda pasowac?

I jeszcze jedno chcialem zaprzestac z uzywania dozownika(nie zawsze jest on pewny) i chcialem robic mieszanke samemu, jaka proporcja najlepsza dla takiego moto? Olej mam Castrol R2 racing 2t, interesuje mnie ile ml oleju na litr paliwa.

A i jeszcze jedno kupilem i zalozylem skarpety na lagi acerbisa.... beda sie sprawowac ok? Uzywa ich ktos?

Pozdro i czekam na odp

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: szczuku » pt, 21 mar 2008, 01:31

Cześć
- Co do dyfuzora to pewnie masz zablokowany motocykl i są tam jakieś dławiki czy coś takiego. W motocyklach pełni crossowych dyfuzory są całkowicie puste w środku. Słyszałem o patentach, że rozcinali dyfuzory, wywalali te "dławiki" i zaspawywali.

- Jeżeli będą koła pasować to możesz założyć. Najpierw musisz sprawdzić czy będą pasować itd.

- Myślę, że najlepsza mieszanka będzie 1:40 (25ml oleju na litr paliwa czyli np. na 4 litry paliwa 100ml oleju itd.) Swoją drogą dobrze, że tak chcesz robić bo sam bym nie ufał dozownikowi.

- Co do skarpet to nie używałem więc nie wiem. Niby maja pomagać z drugiej jednak strony słyszałem trochę złych opinii na ich temat np. że nie widać czy zawieszenie w pełni pracuje, nie widać czy są wycieki i podobno chrom się ściera z rur.

lukaszrg
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 84
Rejestracja: śr, 25 lip 2007, 18:27
Motocykl: Aprilia ETX 125 (rotax 122)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: lukaszrg » pt, 21 mar 2008, 11:35

-ja własnie miałem tez cichce moto i rozciołem to wywaliłem wszystko i teraz ok i mocy tez jest :D

- koła beda pasowac tylko musiał bys dorobić tuleje. na bikepics gdzies jest crm z kołami nsr.


superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: superpimp » pt, 21 mar 2008, 12:40

http://bikepics.com/pictures/847580/ taka jest i pare innych więc chyba sie da :roll:

Autor tematu
Dzwonek17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 16 mar 2008, 15:49
Motocykl: Honda CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koniecpol/Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!! JAKIE ZEBATKI...??

Post autor: Dzwonek17 » pt, 21 mar 2008, 13:19

Oki chlopaki dzieki :) dyfuzor skoro mowicie rozetne, wlasnie mi sie wydaje ze on bardzo go tlumi ;/ na obroty sie wkreca ale po 2 krotnej przegzowce dopiero wchodzi lekko powyzej 8 tys obrotow.
Filtro powietrza czyszcze i nawilzam wiec on odpada, a wlasnie nie bylem pewny czy ma byc pusty czy cos ma byc w dyfuzorze.

Co do kół zaklad slusarsko - spawalniczy ale czekamy na miga, a co do tulei nie problem...

Kumpel mial CRM i w niej kola SM orginalne szprychowe i mi zaoferowal za 850 zl. I nie wiem czy brac czy nie... A od nsr tez fajnie wygladaja :) i za 300 widzialem kompletne

A moje kolejne brzmi tak:

Mam teraz przelozenie 13:37 zebow i predkosc na 4 biegu na max obrotach ma 120. (wiecej nie jechalem bo na kostkach strach, strasznie po drodze prowadza)

Chcialem trosze to przerobic zeby lzej na kolo stawal, by mial moc i zeby vmax byl okolo 130 to juz max

Jak kupilem moto koles zmienil naped, a ze ja nigdy nie mialem wczesniej enduro to nie wiem jaki powinien byc lancyh napiety, jak siade na moto, nogi w gorze to lancuch jest napiety ale ma jeszcze z 0,5 - 1cm gora-dol a jak stoi moto na stopkach to lata ze 3-4 cm gora dol.

Przypomne ze kolo w wahaczu jest regulacja na max wkrecona, i idzie lancuch naciagnac ale nie idzie go poluzowac.

I moja pytanie brzmi tak co zrobic? zeby zmienc przelozenie, jakie zebatki i czy bedzie trzeba zmienic lancuch albo go wydlozyc i czy to sie da zrobic, jak narazie napinacze sa na maxa dosuniete do przodu czyli poluzowac sie go nie da pozdro czekam na odp

Jakie zebtaki...pomozcie

lukaszrg
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 84
Rejestracja: śr, 25 lip 2007, 18:27
Motocykl: Aprilia ETX 125 (rotax 122)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: lukaszrg » pt, 21 mar 2008, 15:55

mój to na 6 nawed 120 nie pojedzie. Jak masz kase to zmien tył na ponad 40. Na przód to troche ciezko bedzie dostac mniesze zebatki


Autor tematu
Dzwonek17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 16 mar 2008, 15:49
Motocykl: Honda CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koniecpol/Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: Dzwonek17 » pt, 21 mar 2008, 17:06

Na larssonie widzialem 12 zebow na przod za 40 zl.

Ale jak wspomnialem wczesniej ze mam krotki lancuch i co z tym zrobic?? ... moze ktos mi doradzi?? Czy da sie go wydluzyc? Bo nie oplaca mi sie kupowac nowego bo to troche kasy jest a jak bym chcial zalozyc zebatke to najwieksza na kolo jest 42 zeby na larssonie ale wiadomo lancucha braknie ;/

Ma ktos jakies pomysly?

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: BartekJ » pn, 24 mar 2008, 11:28

Ależ oczywiście, że się da wydłużyć. Łańcuch mocujesz do haków do holowania, najlepiej w autach typu nissan navara, i, strzelając ze sprzęgła, po paru takich szarpnięciach, łańcuch masz dowolnie długi ( zależy, jak daleko auta od siebie się zatrzymają). :? :?

Kurde...Ludzie... Po co takie kretyńskie pytania zadajecie?? Widziałeś kiedyś urządzenie do wydłużania łańcucha??!!...

Musisz kupić odpowiedniej długości i koniec! Można przedłużać łańcuchem tego samego rozmiaru, ale jeśli stary jest już wyciągnięty, a dokładany w dobrym stanie, to całość będzie pracowała nierówno. Zaowocuje to przyśpieszonym zużyciem zębatek, a jak "dobrze pójdzie" to Ci się urwie i rozwali np karter.

cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: cross1987 » pn, 24 mar 2008, 11:42

siema i jak tam wybebeszyłeś juz dyfuzor ?? bo też mam crm i sie zastanawiam czy by nie wybebeszyć ;)

Autor tematu
Dzwonek17
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: ndz, 16 mar 2008, 15:49
Motocykl: Honda CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koniecpol/Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: Dzwonek17 » pn, 24 mar 2008, 13:27

dyfuzor jak narazie tylko kretem do udrazniania rur wyczyscilem... goraca wode i powtorzylem to kilka razy cos tam brudu wylecialo ... ale wlasnie sie zastanawiam czy go nie pociac ale jak sie zdenerwuje to jutro to zrobie...

a jaka masz ta CRM masz jakies fotki ??

Jak cos to sie odezwij do mnie na gg 5163839 czesto na niewidoku siedze

pozdro

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: Isbi » pn, 24 mar 2008, 14:17

co do wydluzenia lancucha to nie ma cudow zeby karter pekl to po pierwsze co najwyzej dekiel od magneta lub mocowanie oslony, normalnie kawalek lancucha kominujesz i dwie spinki i chula lepsze to niz kupowac nowy lancuch a zebatki napewno sie nie wykrzywia przez to ze dolozyles kawalek nowego predzej kawalek nowego lancucha sie wyciagnie ale jak tam bedzie tylko jedno ogniwo i jedna spinka to chyba nie bardzo ma sie co wyciagac....
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda CRM - kilka pytań ... ważnych!!

Post autor: BartekJ » pn, 24 mar 2008, 15:28

Isbi, a nie sądzisz, że przy większej prędkość, rzędu 100 km/h, a taką będzie miał, jak założy koła SM i będzie jechał po asfalcie, w wyniku biczowania łańcuch może się rozerwać i pięknie zaklinować między zębatką a karterem?? Nie zdarzyło Ci się widzieć tak uszkodzonego gniazda łożyska wałka zdawczego?? Bo mi owszem.
A łańcuch złożony z dwóch różnie rozciągniętych kawałków BĘDZIE BICZOWAŁ, nie ma to tamto.
Ja generalnie nie popieram takiego patenciarstwa, bo wiem, że to się może zemścić w dużo wyższych kosztach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”