Wszystko o dyszach?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wszystko o dyszach?

Post autor: Isbi » wt, 18 kwie 2006, 18:16

co daje wymiana dysz ? ktore dysze sie wymienia ? czy mozna wymienic jedna dysze? Prosze o wypowiedzenie sie na ten temat jakiegos mechanika z forum a tacy tu chyba sa :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » wt, 18 kwie 2006, 18:43

Zmiana dyszy na inny kaliber powoduje podawanie mniejszej lub większej ilości paliwa. Kaliber należy dostosować do temperatury powietrza, przy dużych różnicach również do wysokości nad poziomem morza. Odpowiedni dobór dysz ma duże znaczenie nie tylko dla pracy silnika ale również dla zużywania się podzespołów. Na przykład tłoka. Kompleksowe strojenie gaźnika nie obejmuej tylko kręcenia śrubką ale również właśnie odpowiedni dobór dysz.
Dysza główna spełnia swoje zadanie przy większych uchyleniach przepustnicy zaś dysza wolnych obrotów jak łatwo się domyślić przy zamkniętej lub lekko uchylonej przepustnicy.
W zimie w jakiejś objętości będzie więcej "cząsteczek powietrza" niż w lecie należy więc zamontować większą dyszę główną aby zrekompensować braki benzyny.
W przypadku dużych wysokości n.p.m. powietrze jest żadsze toteż należy mieszankę zubożyć stosując mniejszą dyszę.
Większe dysze stosuje się także po zamontowaniu "wolnego" wydechu. Nie ingerując w gaźnik po jakimś czasie stosowania takiego wydechu można zaobserwować że świca jest bialutka co oznacza zbyt ubogą mieszanka a co za tym idzie na przykład wypalanie się zaworów. Poprzedni właściciel mojej CZ ustawił zbyt ubogą mieszankę i wykończył w ten sposób tłok. "wypalił" się kawałek. Świeca po tym zdarzeniu była biała.

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 18 kwie 2006, 18:48

a jak jest za duza dysza glowna?? bo mi pekla standartowa i wsadzilem wieksza ( mniejsza tesh mam ale dalem wieksza) i teraz sie zastanawiam czy zamawiac standartowa czy mozna na takiej jezdzic co sie bedzie dzialo co sie moze stac itp??
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » wt, 18 kwie 2006, 18:58

Może zalewać świece. Jeśli jeździłeś w zimie i było dobrze to teraz na ciepły okres montuj mniejszą. Może trochę ograniczysz spalanie.
Jaki kaliber był początkowo a jakie masz teraz do wyboru?

Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 18 kwie 2006, 19:00

standart to 172 zalozylem 176 i mam jeszcze 168 w woreczku :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Grzechu_MX » wt, 1 sty 2008, 20:22

Moze zna ktos rozmiar dysz w mm do gazikow Keihina? Bo dorobienie takiej dzyszy to nie problem.

grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grzesiek3210 » śr, 2 sty 2008, 22:01

dobry temat.Jaką dyszę powinienem mieć w gaźniku Mikuni w Husqvarnie WR 250.Chodzi mi o standardową opcje.
Najgorsze co może Cię spotkać to brak TOTALNEGO POWERA :D

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 3 sty 2008, 20:57

Grzesiek:
http://www.motox.com.pl/forum/viewtopic ... arna+dysza
Jeśłi dobrze pamietam to moja miała w chwili kupna dyszę 410.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Osti
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: Osti » wt, 5 lut 2008, 16:32

Honda CR 250: Keihin
standard/slow
1986 - 175/60
1987 - 175/58
1988 - 185/62
1989 - 178/58
1990-1998 - 175/55
1999 - 190/42
2000 - 180/48
2001 - 420/35

Iglica
1986 - 3 oczko od góry
1987-1989 -4
1991 - 3

Filip_CK
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 284
Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
Motocykl: KXF 250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: Filip_CK » wt, 5 lut 2008, 21:49

Co to ma znaczyć standard/slow :?: :?:
KTM for life

www.promobile.pl

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: ecik » śr, 6 lut 2008, 11:00

Filip_CK pisze:Co to ma znaczyć standard/slow :?: :?:
standard jak się domyślam to pewnie dysza główna
a slow to pewnie dysza wolnych obrotów

Stanley125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
Motocykl: brak:(
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wszystko o dyszach?

Post autor: Stanley125 » wt, 12 lut 2008, 12:25

Co wiecie o dyszach do Hondy cr 125 `01?
Podobno mam za duża dawkę bo na niskich sie muli za bardzo:(
Kto to taki? KAWSAKI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”