Strona 1 z 4

Olej do skrzyni 2T

: wt, 18 mar 2008, 17:06
autor: cocoo24
jaki olej do silnika rm 250. Moge wlać zwykły 10 w 40 mobil taki jak do auta, czy musi być przekładniowy????

Re: olej

: wt, 18 mar 2008, 17:28
autor: swiatex
viewtopic.php?f=20&t=88

Re: olej

: wt, 18 mar 2008, 23:22
autor: szczuku
Tak możesz wlać tego Mobila. Pozdro

Re: olej

: śr, 19 mar 2008, 17:40
autor: kubamtx
Nie bardzo. Olej do skrzyni do motoru powinien byc przystosowany do mokrych sprzęgieł a samochodowy nijak nie jest.

Re: olej

: wt, 25 mar 2008, 01:45
autor: szczuku
Kubamtx mylisz się i proszę się nie kłuć.

Re: olej

: wt, 25 mar 2008, 21:36
autor: kubamtx
Nie myle sie ale ok jak wiesz lepiej to podeslij jakis artykuł ze strony producenta oleju ktory mowi ze samochodowy moze pracowac z mokrym sprzeglem. Nie mowie ze to nie bedzie chodzic ale nie powinno bo sprzeglo napewno nei wytrzyma tyle co na odpowiednim oleju.. Zaden samochodowy nie ma dodatków uszlachetniajacych do pracy z mokrym sprzegłem.

Re: olej

: wt, 25 mar 2008, 23:02
autor: szczuku
Olej jest olejem i jeżeli ma specyfikacje 10W40 czyli taką samą jak zaleca producent w tym wypadku tego RM'a (zresztą przeważnie powinno się lać olej o tej lepkości) to dlaczego ma być zły? Jeździłem zarówno na samochodowym i na przekładniowym Motula i nie oduczułem żadnej różnicy w pracy sprzęgła jak i skrzyni biegów ani nie odbiło się to na żywotności sprzęgła jak i skrzyni. Najlepiej jak by się Weteran wypowiedział na ten temat to byś miał czarno na białym. Pozdr.

Re: olej

: śr, 26 mar 2008, 16:41
autor: kubamtx
Odpowiedz jest prosta. Skoro nie ma roznicy to po co firmy produkuja oleje do motocykli do skrzyni? Jednak po cos produkują. Można używać oleju to skrzyn automatycznych (ATF). A jesli chodzi o oleje samochodowe to wlej sobie olej z dodatkiem molibdenu (dla innych uzytkowinikow ktorzy nie chca nsizczyc sobie sprzetu: NIE WLEWAJCIE OLEJU Z DODATKIEM MOLIBDENU). Powodzenia.

A oto wypowiedź jednego z najbardziej znanych spejalistów z USA (zwany encyklopedią wiedzy motocyklowej), wielokrotny mistrz tego i owego, konstruktor i mechanik.

Synthetics have several advantages over petro oils for motorcycle use. Do, however, be sure you are not using an automotive oil displaying the API EC II grade in the API circle on the back of the label. These have the potential to cause problems.

Also, oils formulated for cars and/or trucks may not have the ability to retain their viscosity when used as a gear oil, as is the case with YZF's. For that reason, any such oil should be changed every 3 hours, unless you can produce an oil analysis that shows the oil can stay in grade longer. Even some "motorcycle" oils are weak in that area.

To dotyczy 4T ale doje obraz o tym ze olej do motoru to olej do motoru.

Re: olej

: śr, 26 mar 2008, 23:45
autor: weteran
Dobra. Ja osobiście leję do skrzyń biegów oleje 10 W 40 samochodowe lub motocyklowe a nawet 15 W 40 a więc mineralne. Nie zauważyłem do tej pory żadnej różnicy. Jeździłem kiedyś na olejach do automatycznych skrzyń biegów, biegi wchodziły rewelacyjnie, ale koledzy, którzy dużo pracują w silnikach motocrossowych stwierdzili, że po tych olejach widzą szybciej zużywające się skrzynie biegów więc ja też z nich zrezygnowałem. Kuba a jaki olej masz w swej YZ , czy jesteś pewien, że bardzo się różni się od samochodowego. Powiem więcej, kiedyś (lata 90) nie było olei typowo motocyklowych (4T) a najlepszym (teoretycznie) olejem był castrol RS i używało się go również do motocykli 4T (silnik). Każdy leje to co uważa, że jest dobre i takie ma prawo. Na pewno nie można lać typowo przekładniowego, bo nie będzie dobrze współpracować ze sprzęgłem. Acha Kuba zadałeś pytanie dlaczego produkują oleje do skrzyń motocyklowych, ale czy wszystkie marki je produkują. A przy okazji czy motul produkuje olej samochodowy? Naprawdę nie wiem. A jaka marka oleju jest najlepsza ? Dużo pytań a jeszcze więcej odpowiedzi. Widzę w Twoich postach dużą wiedzę i oczytanie ja mam może troszkę większą praktykę. Jedno jest pewne KTO SMARUJE TEN JEDZIE i tak trzymać. Pozdrawiam.

Re: olej

: czw, 27 mar 2008, 07:27
autor: kubamtx
Zgadzam sie oczywiscie z Weteranem. Swoje tezy popieram tym że widziałem kiedyś kilka bardzo dokładnych specyfikacji kilu ojeli samchodowych i motocyklowych, włacznie z wykresami lepkości itd. I jest tam pewna subtelna różnica. Jest ona tak nei wielka że pewnie dla zwyklego zjadacza chleba motocyklowego jest niezauważalna. Skoro została poparta doświadczenem Weterana mogę przyznać że można na samochodowych jezdzić, ale hasło kto smaruje ten jedzie, które przytoczyłeś chyba wystarczajaco mówi nam że nia ma sensu robic eksperymentow z naszymi silnikami.

Re: olej

: czw, 27 mar 2008, 21:44
autor: Radosny
Naskrobałem kilka zdań z moich przemyśleń w tym temacie ale jednak stwierdziłem że ograniczę się tylko do tego co sprawdziłem na własnej skórze. Dokładnie pamiętam jak kiedyś do skrzyni biegów mojej ówczesnej dwusuwowej "sety" zalałem najzwyklejszy, najbardziej typowy fordowski olej 10W40 - wychodząc z założenia że nic się stać nie może, postanowiłem zaeksperymentować. I owszem, stać się nic nie stało, tyle że olej tak sklejał tarcze sprzęgłowe że nie było takiej opcji by na postoju z odpalonym silnikiem znaleźć luz. Po wymianie na typowego motocyklowego Shella, również 10W40, problem od razu zniknął. Przekonywujące?

Re: olej

: czw, 27 mar 2008, 22:41
autor: Yz 250
Ja leje ten i polecam jak najbardziej, ponieważ nic sie nie dzieje:

http://www.allegro.pl/item332232985_ole ... litry.html