Objawy końcaTŁOKA

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Objawy końcaTŁOKA

Post autor: cocoo24 » wt, 11 mar 2008, 10:46

witam pytanie

jakie sa objawy gdy zbliża sie czas na tłok. Czy np palenie moto na strzała oznacza ze tłok jest dobry? Czy opłaca się samemu wymieniać. Mam klucz denamometryczny.

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: 2T » wt, 11 mar 2008, 11:04

najbardziej widoczny objaw to jest brak kompresji ,czuć pod nogą jak kopiesz ,pozatym przeważnie gorzej odpala i ma mniejszą moc motor
ale nie powinno się doprowadzać do takiego stanu ,wymieniaj tłoka po określonej ilość motogodzin kiedy jest on jeszcze na tyle sprawny że nie daje objawow opisanych powyżej (grozi wybychem i większymi kosztami naprawy)
co do wymiany to w 2T jest łatwo a w 4T troszkę trudniej wymienić tłoka ,klucz dynamometryczny uważam za zbędny (no może na pierwszy raz sie przydać)

Autor tematu
cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: cocoo24 » wt, 11 mar 2008, 12:29

czyli jak kupujesz używane moto to odrazu najlepiej tłok wymieniać?

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: superpimp » wt, 11 mar 2008, 13:31

tak oczywiscie tłok olej wtedy masz pewne moto :wink:

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: 2T » wt, 11 mar 2008, 16:38

jesli nie masz 100% pewności ile na nim przejachane to przynajmniej trzeba rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie ,zmierzyć
chyba ze sprzedający jest wiarygodny ,kompresja jest dobra to można zawierzyć
napisz moze jaki model motorku to może cos więcej da się podpowiedzieć

Autor tematu
cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: cocoo24 » śr, 12 mar 2008, 07:46

KTM sx 125 2005 rok

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: 2T » śr, 12 mar 2008, 18:25

cocoo24 pisze:KTM sx 125 2005 rok
:( to niestety nie pomogę bo nie znam wcale tego motoru od strony technicznej
możesz ew. po zdjęciu rury wydechowej z dobrą latarką zajrzeć do cylindra i na tłoka i mniej więcej ocenić ale to tylko zobaczysz czy jest prawie nówka lub całkiem zużyty ,
niestety nie wiem jak wyglądają tłoki do ktm to nie pomogę w diagnozie
bo np. Honda orginalnie ma błyszczące tłoki i zużyte robią się matowe ,a odwrotnie Yamaha w nich znowu nowy jest matowy a ulegając zuuzyciu wytarte miejsca robią się błyszczące (to tak w skrócie ktoś kto sie nie zna może nie widzieć rożnicy)

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: To.mek » czw, 13 mar 2008, 23:48

Ta metoda z 'tłokiem matowym i błyszczącym' jest bezsensu. Zamienniki mogą być inne od oryginałów. W ogóle jak sprawdzisz czy tłok jest oryginalny?

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: 2T » sob, 15 mar 2008, 17:33

:mrgreen: no jak sprzedawca mu powie co wsadził
ale pomijając to ,można sporo zobaczyć przez otwór wydechowy a juz napewno nowy tlok rozpoznasz
jednak polecam zdjąć cylinder jak nie jestesmy pewni czy sprzedawca mowi prawde

Filip_CK
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 284
Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
Motocykl: KXF 250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: Filip_CK » ndz, 16 mar 2008, 20:38

czesc
tez sie obawiam końca tłoka :cry:
słyszałem ze da sie zmierzyć w warsztacie samochodnym ile ma sie kompresji :D
ile powinna mieć koprechy honda cr 125 ??
KTM for life

www.promobile.pl

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: ecik » pn, 17 mar 2008, 10:37

Kurde ludzie tak się nie sprawdzi czy tłok jest zużyty czy też nie.
Trzeba zdjąć cylinder, pomierzyć tłok ile się zużył, pomierzyć cylinder.
Wtedy widać na ile jest tłok spasowany i masz wszystko jasne.
Najlepiej sprawdzać po określonej liczbie baków 10 powiedzmy. Zobaczyć jak tłok wygląda jak git to jeszcze przejeździć 5 i znowu zobaczyć jak jest jeszcze git to znowu 5. Jak już sobie ustalisz po ilu bakach musisz wymienić no to już się nie musisz martwić.

Też to zależy od stylu jazdy jak jeździsz. Jak wolniej to się tłok mniej wyciera, a jak zaczniesz szybciej jeździć to się szybciej wyciera. Więc jak już zauważasz że zwiększyłeś tempo jazdy to trzeba wcześniej sprawdzić i pomierzyć.
Takie zaglądanie przez wyjście z cylindra nic nie daje i nie sprawdzisz w życiu w jakim stanie jest tłok (chyba że ktoś lubi się oszukiwać)
Pozdro

Autor tematu
cocoo24
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 104
Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Objawy końcaTŁOKA

Post autor: cocoo24 » wt, 18 mar 2008, 09:03

dobra, a czy to prawda ze dobrej 250 2T nir da sie rady ręką przesunąć kopyta?? i tak przy okazji to jaki olej do skrzyni rm 250

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”