Objawy końcaTŁOKA
-
Autor tematucocoo24
- Mistrz prostej
- Posty: 104
- Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Objawy końcaTŁOKA
witam pytanie
jakie sa objawy gdy zbliża sie czas na tłok. Czy np palenie moto na strzała oznacza ze tłok jest dobry? Czy opłaca się samemu wymieniać. Mam klucz denamometryczny.
jakie sa objawy gdy zbliża sie czas na tłok. Czy np palenie moto na strzała oznacza ze tłok jest dobry? Czy opłaca się samemu wymieniać. Mam klucz denamometryczny.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
najbardziej widoczny objaw to jest brak kompresji ,czuć pod nogą jak kopiesz ,pozatym przeważnie gorzej odpala i ma mniejszą moc motor
ale nie powinno się doprowadzać do takiego stanu ,wymieniaj tłoka po określonej ilość motogodzin kiedy jest on jeszcze na tyle sprawny że nie daje objawow opisanych powyżej (grozi wybychem i większymi kosztami naprawy)
co do wymiany to w 2T jest łatwo a w 4T troszkę trudniej wymienić tłoka ,klucz dynamometryczny uważam za zbędny (no może na pierwszy raz sie przydać)
ale nie powinno się doprowadzać do takiego stanu ,wymieniaj tłoka po określonej ilość motogodzin kiedy jest on jeszcze na tyle sprawny że nie daje objawow opisanych powyżej (grozi wybychem i większymi kosztami naprawy)
co do wymiany to w 2T jest łatwo a w 4T troszkę trudniej wymienić tłoka ,klucz dynamometryczny uważam za zbędny (no może na pierwszy raz sie przydać)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
jesli nie masz 100% pewności ile na nim przejachane to przynajmniej trzeba rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie ,zmierzyć
chyba ze sprzedający jest wiarygodny ,kompresja jest dobra to można zawierzyć
napisz moze jaki model motorku to może cos więcej da się podpowiedzieć
chyba ze sprzedający jest wiarygodny ,kompresja jest dobra to można zawierzyć
napisz moze jaki model motorku to może cos więcej da się podpowiedzieć
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
to niestety nie pomogę bo nie znam wcale tego motoru od strony technicznejcocoo24 pisze:KTM sx 125 2005 rok
możesz ew. po zdjęciu rury wydechowej z dobrą latarką zajrzeć do cylindra i na tłoka i mniej więcej ocenić ale to tylko zobaczysz czy jest prawie nówka lub całkiem zużyty ,
niestety nie wiem jak wyglądają tłoki do ktm to nie pomogę w diagnozie
bo np. Honda orginalnie ma błyszczące tłoki i zużyte robią się matowe ,a odwrotnie Yamaha w nich znowu nowy jest matowy a ulegając zuuzyciu wytarte miejsca robią się błyszczące (to tak w skrócie ktoś kto sie nie zna może nie widzieć rożnicy)
-
- VIP
- Posty: 1067
- Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
- Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
Ta metoda z 'tłokiem matowym i błyszczącym' jest bezsensu. Zamienniki mogą być inne od oryginałów. W ogóle jak sprawdzisz czy tłok jest oryginalny?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
no jak sprzedawca mu powie co wsadził
ale pomijając to ,można sporo zobaczyć przez otwór wydechowy a juz napewno nowy tlok rozpoznasz
jednak polecam zdjąć cylinder jak nie jestesmy pewni czy sprzedawca mowi prawde
ale pomijając to ,można sporo zobaczyć przez otwór wydechowy a juz napewno nowy tlok rozpoznasz
jednak polecam zdjąć cylinder jak nie jestesmy pewni czy sprzedawca mowi prawde
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 284
- Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
- Motocykl: KXF 250 2011
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
czesc
tez sie obawiam końca tłoka
słyszałem ze da sie zmierzyć w warsztacie samochodnym ile ma sie kompresji
ile powinna mieć koprechy honda cr 125 ??
tez sie obawiam końca tłoka
słyszałem ze da sie zmierzyć w warsztacie samochodnym ile ma sie kompresji
ile powinna mieć koprechy honda cr 125 ??
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
Kurde ludzie tak się nie sprawdzi czy tłok jest zużyty czy też nie.
Trzeba zdjąć cylinder, pomierzyć tłok ile się zużył, pomierzyć cylinder.
Wtedy widać na ile jest tłok spasowany i masz wszystko jasne.
Najlepiej sprawdzać po określonej liczbie baków 10 powiedzmy. Zobaczyć jak tłok wygląda jak git to jeszcze przejeździć 5 i znowu zobaczyć jak jest jeszcze git to znowu 5. Jak już sobie ustalisz po ilu bakach musisz wymienić no to już się nie musisz martwić.
Też to zależy od stylu jazdy jak jeździsz. Jak wolniej to się tłok mniej wyciera, a jak zaczniesz szybciej jeździć to się szybciej wyciera. Więc jak już zauważasz że zwiększyłeś tempo jazdy to trzeba wcześniej sprawdzić i pomierzyć.
Takie zaglądanie przez wyjście z cylindra nic nie daje i nie sprawdzisz w życiu w jakim stanie jest tłok (chyba że ktoś lubi się oszukiwać)
Pozdro
Trzeba zdjąć cylinder, pomierzyć tłok ile się zużył, pomierzyć cylinder.
Wtedy widać na ile jest tłok spasowany i masz wszystko jasne.
Najlepiej sprawdzać po określonej liczbie baków 10 powiedzmy. Zobaczyć jak tłok wygląda jak git to jeszcze przejeździć 5 i znowu zobaczyć jak jest jeszcze git to znowu 5. Jak już sobie ustalisz po ilu bakach musisz wymienić no to już się nie musisz martwić.
Też to zależy od stylu jazdy jak jeździsz. Jak wolniej to się tłok mniej wyciera, a jak zaczniesz szybciej jeździć to się szybciej wyciera. Więc jak już zauważasz że zwiększyłeś tempo jazdy to trzeba wcześniej sprawdzić i pomierzyć.
Takie zaglądanie przez wyjście z cylindra nic nie daje i nie sprawdzisz w życiu w jakim stanie jest tłok (chyba że ktoś lubi się oszukiwać)
Pozdro
-
Autor tematucocoo24
- Mistrz prostej
- Posty: 104
- Rejestracja: pn, 18 lut 2008, 09:54
- Motocykl: YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Objawy końcaTŁOKA
dobra, a czy to prawda ze dobrej 250 2T nir da sie rady ręką przesunąć kopyta?? i tak przy okazji to jaki olej do skrzyni rm 250