RM 250 wskakuje jedynka

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

RM 250 wskakuje jedynka

Post autor: Jaca » pn, 10 mar 2008, 15:43

Cześć,

kumpel robił jakiś czas temu remont silnika w swoim Suzuki RM 250, rozłożył go na części, zrobił, co miał i złożył. Po remoncie motor chodził idealnie, ale w pewnym momencie zaczął sam wskakiwać pierwszy bieg (z luzu). Na początku działo się to po zapaleniu, jak dodawał dużo gazu, stopniowo zaczęło się robić gorzej. Obecnie zaraz po zapaleniu trzeba łapać za sprzęgło, bo wskakuje jedynka.

Co może być przyczyną?
Zaplatam i centruję koła -> PW

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 wskakuje jedynka

Post autor: kubamtx » pn, 10 mar 2008, 18:19

A czy dźwignia zmiany biegów luzno opada na dół czy dobrze sprężynuje?

Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 wskakuje jedynka

Post autor: Jaca » czw, 13 mar 2008, 17:08

hmm, kumpel nie bardzo pamięta (silnik szlaja się po mechanikach, z których nikt nie ma zapału, żeby się za to zabrać), ale z tego co mówił, to chyba odbija normalnie.

Najlepiej jak napiszesz co się może dziać w obu przypadkach
Zaplatam i centruję koła -> PW

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 wskakuje jedynka

Post autor: kubamtx » pt, 14 mar 2008, 21:56

Jak dźwignia chodzi luzno bez sprezynowania to proste, sprezyna padła albo się omsknęła i problem z głowy, albo pekla sprezyna od dzwigni z rolką która utrzymuje bębenek zmieniajacy biegi w jednym położeniu. To można sprawdzić od strony prawej pokrywy. A jeśli to nie to to moze byc uszkodzony w jakis sposób wodzik w skrzyni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”