Cieknący olej na łączeniu dyfuzora i końcowego tłumika?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Cieknący olej na łączeniu dyfuzora i końcowego tłumika?

Post autor: piasektt » sob, 15 kwie 2006, 18:30

Witam

Mam problem z moim wydechem po jeździe mi cieknie i zalewa cały wachacz. A miejscem rozczelnienia jest wejście rury to tumika końcowego (puszki). Jak to uszczelnić ?


Pozdrawiam

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » sob, 15 kwie 2006, 18:49

Jak to jest łączenie wydechu to kup taką gumkę specjalną którą się nakłada na łączenie lub sobie dorób z czegoś podobnego. Taka rurka nowa kosztuje grosze, zadzwoń np. do Aunera lub Olek Motocykle.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » sob, 15 kwie 2006, 19:21

Tak guma musi być, i to najlepiej podobna do oryginalnej - elastyczna i dobrze przylegająca. Ja dodatkowo posmarowałbym na łączeniu pastą do łączenia tłumików. Wystarczy maleńka ilość, żeby tylko uszczelniła. A swoją drogą, to proponuję sprawdzić, czy nie lejesz zbyt dużo oleju do benzyny. Zalecam 1:40 - 1:50 (pamiętam, że masz 125 EXC), więc trzeba kręcić maszynę, bo inaczej nadmiar niespalonego oleju może chlapać po wahaczu... a to niemiły widok;-)
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » sob, 15 kwie 2006, 19:29

Mialem taki problem w swoim EXC. Najlepiej jak kupisz orginalna zlaczke- koszt ok 30zl i bedziesz mial spokoj- ja tak wlasnie zrobilem i po problemie.

Autor tematu
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » ndz, 16 kwie 2006, 12:22

Chłopaki ale mi nie cieknie w tym miejscu ! W tym miejscu co jest guma wszystko jest pięknie. Mi cieknie na początku tłumika (patrząc od silnika) jak rura wchodzi do puszki. Lulek napisz coś więcej o tej paście. Jak tata się ostrzej przeleci to mniej cieknie ale i tak troche. Więc ta pasta by mnie interesowała ile to kusztuje i gdzie to można kupić ?

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 16 kwie 2006, 15:17

Piasektt, już wiem! Tobie chodzi o tłumik końcowy w miejscu łączenia z rurą biegnącą w kierunku dyfuzora (gruchy). Ja miałem model SX 125 z 2002 i ta część, z tego co pamiętam, była wsuwana w aluminiowy płaszcz końcówki tłumika. Podejrzewam, że Twój tłumik mógł już mieć kilka upadków i coś tam się rozszczelniło. Nie pamiętam czy jest tam jakaś gumowa uszczelka, czy nie. Sprawdź. Może wystarczy nałożyć trochę świeżej waty i to uszczelni. Jak nie, to proponuję silikon wysokotemperaturowy lub właśnie pastę do łączenia tłumików. Zaletą silikonu jes to, że zawsze pozostaje elastyczny, ale może go "wydmuachać". A pasta pod wpływem temperatury stwadnieje i raczej jej nie wydmucha, bo jest przeznaczona do łączenia takich miejsc. Tubka pasty kosztuje od 15-25 PLN i kupisz w każdycm sklepie motoryzacyjnym. Lepiej wybierz jakąś lepsza. Może to poskutkuje.
Nikasil.pl

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » ndz, 16 kwie 2006, 17:22

Mi wyciekał olej w miejscu zaznaczonym zielonym kółkiem na zdjeciu, chyba o to miejsce chodzi ? Kupiłem ten czerwony silikon odporny na temperatury, rozebrałem tłumik i uszczelniłem to od srodka, poskładałem i problem od razu znikł. Z zewnatrz tego silikonu nie było wogóle widac, nie wydmuchiwalo go ani nic sie z tym nie działo.



MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 16 kwie 2006, 21:13

Kup czerwony silikon ten do wysokich temperatur, on pare groszy kosztuje. Ściągnij "zeger" przy wylocie spalin na tłumiku, wyjmij końcówkę i wyciągnij tą końcówkę z której leci. Zasmarój ją tym sylikonem, odczekaj godzinkę i poskładaj. Nie jest to jakaś trudna robota.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

zibicross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zibicross » ndz, 16 kwie 2006, 21:19

co do sylikonu to poleciłbym czarny! jest dużo lepszy od czerwonego! wytrzymuje większe temperatury i lepiej się przykleja! ale czrwony też może być!! Pozdrawiam
MoTocroSS ruleZzZ...............:)

e-mail: zibiktm@o2.pl
gg: 8402699

zibicross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 227
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 13:47
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zibicross » ndz, 16 kwie 2006, 21:30

..kurna obecbnie nazwy nie pamiętam!! ale idzie go bez problemu dostać w sklepie motoryzacyjnym!! różne są nazwy bo pamiętam jak mi brakło jednej tubki to dokupiłem z innej firmy ale jaden i drugi zachowuje się tak samo!! Pisze na nim że jest przeznaczony do silników układów wydechowych itd....
MoTocroSS ruleZzZ...............:)

e-mail: zibiktm@o2.pl
gg: 8402699

Autor tematu
piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » ndz, 16 kwie 2006, 22:14

Z przodu też mi leciał ale założyłem nowy "zegar" (tak to u nas nazywamy) i po problemie a teraz cieknie w tym miejscu który zaznaczył Tomek KTM. Więc rozbieram puszke chyba przepale palnikiem wsadze nową wate uszczelnie silikonem i będzie git ! Dzięki za pomoc! Za to lubie to forum konkretne odpowiedzi! :D


To wybrać silikon (czerwony vs czary) czy paste ? Chodzi mi oto żeby to było raz wykonane a porządnie a nie ciągłe poprawki

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 16 kwie 2006, 22:17

Ja te sprawy załatwiałem na ten polski najtańszy czerwony silikon do dużych temperatur.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”