problem z tłokiem
-
Autor tematugoro400
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 13:38
- Motocykl: Honda cr 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Puławy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
problem z tłokiem
mam tłok do wymiany w hondzie cr125 i na starym tłoku pisze ART L1, made in japan. jaka to jest selekcja w literach?
-
- VIP
- Posty: 349
- Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
Selekcja starego tloka jest w tym momencie nie istotna. Musisz pomierzyc cylinder i do tego dopasowac nowy tloczek
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
mimo to lepiej zeby wiedzial na jakim tloku jezdzil... zawsze latwiej pozniej dobrac selekcje
nie wiem jaka to dokladnie selekcja ale jest tam tylko jedna cyfra "1" wiec wydaje mi sie ze pierwsza. selekcje zazwyczaj sa wybijane cyframi 1-4 lub literami A-D
nie wiem jaka to dokladnie selekcja ale jest tam tylko jedna cyfra "1" wiec wydaje mi sie ze pierwsza. selekcje zazwyczaj sa wybijane cyframi 1-4 lub literami A-D
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
Prawda taka ze stary tlok nie ma nic do rzeczy. Trzeba zmierzyc cylinder bo moze sie okazac ze mimo iz tlok byl selekcji A to trzeba wrzucic diwe selekcje wyzej, a może nie.
-
Autor tematugoro400
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 13:38
- Motocykl: Honda cr 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Puławy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
byłem własnie w warsztacie który zajmuje sie szlifami itp i koles mi powiedzial zebym wsadził tłok o selekcje wiekszy. czy dobrze postąpie jak tak zrobie czy jechac gdzies jeszcze z cylindrem na średnicówke?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 182
- Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
zmierz cylinder i dobierz wedlug tego tłok bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze kazda firma produkujaca tloki inaczej oznacza selekcje,poprostu sa takie same literki a rozmiary inne.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
Woytas ma racje. Jedź zmierzyć bo tłok mógł bardzo długo chodzić i moze sie okazać ze warto skoczyć o dwei selekcje w góre. Szczególnie że wlaśnie rozne firmy mają różne slekecje oraz każą dobierać różny luz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
co ty z tym przeskakiwaniem o 2 selekcje? skoro napisal ze byl w warsztacie u kolesia ktory zajmuje sie wlasnie "szlifami" a jak w tym siedzi to znaczy ze tloki tez umie dobierac. w takim wypadku zmierz srednice tloka i zamow tlok o 0,01 mm wiekszy od tego co masz teraz, bo po selekcji nie zawsze dojdziesz tak jak ktos wyzej wspomnial, ewentualnie dla wiekszej pewnosci zmierz cylinder i wg. wymiarow go dobierzkubamtx pisze:Woytas ma racje. Jedź zmierzyć bo tłok mógł bardzo długo chodzić i moze sie okazać ze warto skoczyć o dwei selekcje w góre. Szczególnie że wlaśnie rozne firmy mają różne slekecje oraz każą dobierać różny luz.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
tylko że najczęściej tacy "fachowcy" jakbyś im powiedzał, że jest nicasil to by zrobili takie i pytali się oco kaman. Pomierzyć w 3 miejscach (sprawdzić czy nie ma jaja) i dobrać tłoczek przy okazji sprawdzić układ korbowy.
-
- VIP
- Posty: 349
- Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
Dokladnie tak jak poprzednicy mowia. Skad mechanik wiedzial zeby przeskoczyc o jedna selekcje jak nie znal poprzedniej selekcji tloka?
Gdybym uslyszal taka teorie od swojego mechanika to od razu bym mu podziekowal
Koniecznie jedz do jakiegos dobrego zakladu i pomierz caly cylinder tak jak opisal piasektt. Po sobie wiem ze mozna i z selekcji A przeskoczyc na D wiec nie ma zadnej reguly
Pozdro
koles mi powiedzial zebym wsadził tłok o selekcje wiekszy
Gdybym uslyszal taka teorie od swojego mechanika to od razu bym mu podziekowal
Koniecznie jedz do jakiegos dobrego zakladu i pomierz caly cylinder tak jak opisal piasektt. Po sobie wiem ze mozna i z selekcji A przeskoczyc na D wiec nie ma zadnej reguly
Pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
jezeli dal mu do reki cylinder i tlok a koles wlozyl tlok w cylinder, popatrzyl jaki ma luz to na takiej zasadzie wlasnie mogl to ocenic
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: problem z tłokiem
A ciekawe czy ten mechanik naprawia wski i simsony oraz c-360 czy motocykle ? Bo to troszke inna sprawa jesli chodzi o tolerancje.