problem z tłokiem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
goro400
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 13:38
Motocykl: Honda cr 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Puławy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

problem z tłokiem

Post autor: goro400 » śr, 20 lut 2008, 15:18

mam tłok do wymiany w hondzie cr125 i na starym tłoku pisze ART L1, made in japan. jaka to jest selekcja w literach?

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: EXC rider » śr, 20 lut 2008, 16:18

Selekcja starego tloka jest w tym momencie nie istotna. Musisz pomierzyc cylinder i do tego dopasowac nowy tloczek :wink:

MSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: MSK » śr, 20 lut 2008, 16:43

mimo to lepiej zeby wiedzial na jakim tloku jezdzil... zawsze latwiej pozniej dobrac selekcje

nie wiem jaka to dokladnie selekcja ale jest tam tylko jedna cyfra "1" wiec wydaje mi sie ze pierwsza. selekcje zazwyczaj sa wybijane cyframi 1-4 lub literami A-D

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: kubamtx » śr, 20 lut 2008, 17:39

Prawda taka ze stary tlok nie ma nic do rzeczy. Trzeba zmierzyc cylinder bo moze sie okazac ze mimo iz tlok byl selekcji A to trzeba wrzucic diwe selekcje wyzej, a może nie.

Autor tematu
goro400
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 13:38
Motocykl: Honda cr 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Puławy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: goro400 » śr, 20 lut 2008, 17:53

byłem własnie w warsztacie który zajmuje sie szlifami itp i koles mi powiedzial zebym wsadził tłok o selekcje wiekszy. czy dobrze postąpie jak tak zrobie czy jechac gdzies jeszcze z cylindrem na średnicówke?

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: woytas » śr, 20 lut 2008, 17:59

zmierz cylinder i dobierz wedlug tego tłok bo z wlasnego doswiadczenia wiem ze kazda firma produkujaca tloki inaczej oznacza selekcje,poprostu sa takie same literki a rozmiary inne.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: kubamtx » śr, 20 lut 2008, 18:31

Woytas ma racje. Jedź zmierzyć bo tłok mógł bardzo długo chodzić i moze sie okazać ze warto skoczyć o dwei selekcje w góre. Szczególnie że wlaśnie rozne firmy mają różne slekecje oraz każą dobierać różny luz.

MSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: MSK » śr, 20 lut 2008, 20:29

kubamtx pisze:Woytas ma racje. Jedź zmierzyć bo tłok mógł bardzo długo chodzić i moze sie okazać ze warto skoczyć o dwei selekcje w góre. Szczególnie że wlaśnie rozne firmy mają różne slekecje oraz każą dobierać różny luz.
co ty z tym przeskakiwaniem o 2 selekcje? :? skoro napisal ze byl w warsztacie u kolesia ktory zajmuje sie wlasnie "szlifami" a jak w tym siedzi to znaczy ze tloki tez umie dobierac. w takim wypadku zmierz srednice tloka i zamow tlok o 0,01 mm wiekszy od tego co masz teraz, bo po selekcji nie zawsze dojdziesz tak jak ktos wyzej wspomnial, ewentualnie dla wiekszej pewnosci zmierz cylinder i wg. wymiarow go dobierz

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: piasektt » śr, 20 lut 2008, 21:26

tylko że najczęściej tacy "fachowcy" jakbyś im powiedzał, że jest nicasil to by zrobili takie :shock: i pytali się oco kaman. Pomierzyć w 3 miejscach (sprawdzić czy nie ma jaja) i dobrać tłoczek przy okazji sprawdzić układ korbowy.

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: EXC rider » czw, 21 lut 2008, 11:06

Dokladnie tak jak poprzednicy mowia. Skad mechanik wiedzial zeby przeskoczyc o jedna selekcje jak nie znal poprzedniej selekcji tloka? :mrgreen:
koles mi powiedzial zebym wsadził tłok o selekcje wiekszy

Gdybym uslyszal taka teorie od swojego mechanika to od razu bym mu podziekowal :lol:

Koniecznie jedz do jakiegos dobrego zakladu i pomierz caly cylinder tak jak opisal piasektt. Po sobie wiem ze mozna i z selekcji A przeskoczyc na D wiec nie ma zadnej reguly :roll:

Pozdro

MSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: MSK » czw, 21 lut 2008, 14:40

jezeli dal mu do reki cylinder i tlok a koles wlozyl tlok w cylinder, popatrzyl jaki ma luz to na takiej zasadzie wlasnie mogl to ocenic

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z tłokiem

Post autor: kubamtx » czw, 21 lut 2008, 14:49

A ciekawe czy ten mechanik naprawia wski i simsony oraz c-360 czy motocykle ? Bo to troszke inna sprawa jesli chodzi o tolerancje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”