CRF 250R Cisnienie sprezania

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: Vini21 » czw, 14 lut 2008, 22:45

Witam,wiecie moze jakie jest cisnienie sprezania przy Hondzie CRF 250R 06R?Nie chodzi mi o stopień bo to nie to samo co cisnienie :) Stopień wynosi 12,9:1

spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: spedboy17 » sob, 16 lut 2008, 16:36

teoretycznie mozna sobie cisnienie wyliczyc,mnozac stopien sprezania przez 1,2... tak przynajmniej robi sie w autach,

czyli w twoim wypadku byloby to ok 15 bar(nie wiem czy jednostki nie popieprzylem) :roll:
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

Radosny
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: Radosny » ndz, 17 lut 2008, 02:26

Masz świeży motocykl więc aż mi żal się zrobiło i proponuję Ci byś nie czytał takich pierdół jak te w poście powyżej. Pięciu mechaników motocyklowych spytanych przeze mnie o konkretne wartości i sposób mierzenia ciśnienia sprężania zrobiło maślane oczy, więc prawdopodobieńtwo iż trafisz na fachową odpowiedż na forum jest bliskie zeru :|
By uprzedzić "genialne" odpowiedzi dodam że po założeniu nowego tłoka w mojej 450-tce na luz 0,05, z idealnym nicasylem, po zalaniu oleju do cylindra i przy pełnym otwarciu przepustnicy, ciśnieniomierz który specjalnie kupiłem pokazuje 7 Barów. Wedle rozumowania kolegi i wielu jemu podobnych, mój sprzęt nadaje się do natychmiastowego remontu lub do złomowania, choć faktycznie jest w idealnym stanie 8)
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09 :) :) :)

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: zielorz » ndz, 17 lut 2008, 10:13

7 to faktycznie lipa ;D Mam Honde CB 400F z tłokami w bardzo kiepskim stanie to na jednym cylindrze jest tylko niższe ciśnienie około 9 barów, a reszta po 11.

Pozdro

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: Yamaciek » ndz, 17 lut 2008, 11:36

Czy ktoś się zastanowił, w jaki sposób zmierzyć te ciśnienie w silniku wyposażonym w aut. odprężnik?
Ciśnienie jest parametrem który można porównywać tylko przy określonych warunkach. W silnikach bez odprężnika i z rozruchem elektrycznym silnik ma określone, w miarę stałe obroty i ta wartość może nam coś powiedzieć o stanie jednostki napędowej. W crossówkach niestety takiego pomiaru nie da się wykonać ze wzlędu na dekompresator i chwilowy stan kondycji "kopiącego".

Autor tematu
Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: Vini21 » ndz, 17 lut 2008, 15:44

Yamaciek,zgadzam sie z Tobą :) ale wg mnie jest możliwość sprawdzenia ćiśnienia,nie wiem przy innych crosowkach ale przy CRFie po zdjęciu pokrywy głowicy można zdemontowac auto.odprężnik,dla chcącego nic trudnego no i oczywiście "kopiący" musi miec zapas siły.

spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: spedboy17 » pn, 18 lut 2008, 11:38

Kolego Radosny,nie są to zadne pierdoly skoro tak pisza w ksiazkach do budowy i zasady dzialan silnikow...
a stopien sprezania ma scisly zwiazek z cisnieniem sprezania,i te wartosci sa zalezne od siebie...
moze niekoniecznie w tym przypadku sie to sprawdzi,bo silnik motora crossowego i auta nieco sie rozni

wiec sam zastanow sie czy to sa "pierdoly"

pozdro
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

1100marcys
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 23 sty 2008, 23:01
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: 1100marcys » pn, 18 lut 2008, 12:01

Witam.. nie pamietam jak sie wylicza ale napewno sie da, wyliczyc kompreche przez stopien sprezania ale sprawdze bo sam jestem ciekaw jak to bylo.Panowie nie porownujcie komprechy dwusowa z czterosowem to 2 inne silniki obroty skok tloka okna ssace i wydechowe itp.itd. zgodze sie z kolega co zrobil remont i po zmierzeniu bylo 7 nie dawno tez naprawialem podobny silnik ...wszystko nowe i wynik ten sam.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: kubamtx » śr, 20 lut 2008, 17:52

Nie da sie nic panowie wyliczyć ze stopnia sprężania. Stopień sprężania to stosunek objętości przed do objętości po. Można zastosować mR=pv/t ale to jest bez sensu bo zawsze cisnienie wyjdzie tyle ile wynosi stopien spreżania a to jest brednia. To równanie i szemrani mechanicy którzy je stosują przyjmują założenie że przez pierścienie nic nie przeplywa w dół czyli po co byloby to obliczac skoro chodzi o sprawdzenei stanu pierścieni i tłok. Prosze nie kłócicie sie w tym temacie bo do jest bzdura ze ze stopnia sprezania da sie wyliczyć ciśnienie sprężania.
A co do motocykli z odprężnikiem nie robi sie testu ciśnienia sprężania tylko tzn Leak down test czyli tes przecieków.
Robi się to tak. Trzeba zrobić urządzenei które będzie miało gwint jak świeca i będą tam dwie rurki. Do jednej wpuszczamy ciśnienei 10bar a po drugij stronie wstawiamy manometr. Silnik oczywiście ustawiony w pozycji z zaworami zamkniętymi.
Jeśli na wejściu mamy 10 bar, a na wyjściu wiecej niż 9 to jest ok. Wydzimy że ginie nam 1bar. Przez pierscienei lub zawory.
Jesli jest to wartosc duzo niższa to albo pierscienie padniete albo ktoryś zawór. Co do zaworów to mozna to sprawdzic bo bedzie slychac przez wydech lub dolot ze ucieka powietrze. Reszta bedzie uciekac przez odme (pierscienie).

Aha silnik musi byc w tdc albo tuż za. Zablokuj go na 5 tym biegu i włóż cos w zębatke.

Co to testu cisnienia spreżania to trzeba zablokowac odpreznik. Nie wiem jak to w hondzie mozna zrobic bo nei pamietam konstruksji ale w yamasze mozna to zwyklym zipem zrobic. Chodzi o unieruchomienie masy wirującej w pozycji na zewnątrz.

Aha co do cisnienia w leak down tescie to nei musi byc 10 bar moze byc 6 chodzi o to ze odstepstwo wchodzacego od wychodzacego nie moze byc wieksze niz 10-15%. Aha potrzebne sa dwa manometry oczywiscie, na wejsciu i na wyjsciu.

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 250R Cisnienie sprezania

Post autor: 2T » ndz, 20 kwie 2008, 15:14

odświerze temacik troszke ,ponieważ w jakiejś manualce lub artykule w necie o crf 250 czytałem o ciśnieniu sprężania ( było napisane że - silnik ciepły , gaz otwarty , i energicznie kopiąc powinno wykazać 4,5 (chyba bara ,nie pamiętam) a poniżej do remontu !!!
i nic nie było o dekompresatorze ,tzn. wynikało że normalnie automatyczny dekompresator działający (nie zablokowany)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”