Problem przy rozkręcaniu silnika
-
Autor tematuFriDay
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Problem przy rozkręcaniu silnika
Witam wszstkich, mam mały problem problem z rozkręceniem silnika. Otóz chce ropołowic silnik ale od strony sprzęgła jest zebatka, która jest przykręcona do korbowodu i niebardzo chce sie odkręcić (razem znią kręci sie cały korbowód). Myślałem że jak zdejme magneto to może zejdzie z drugiej stony, ale nic z tego . Ma ktos może sposób na odkręcenie tej zębatki??? Temat dotyczy Suzuki RM 250 z '92.
Z góry dziękuje za pomoc
Z góry dziękuje za pomoc
Yamaha YZ 125 '03
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
Jak kręcisz tą zębatką, to rusza się cały wał, a nie tylko korbowód. Żeby odkręcić tą zebatkę musisz użyć klucza pneumatycznego (najlepsze wyjście). Możesz także w jakiś sposób zablokować zębatkę i odkręcić normalnym kluczem. Możesz też zablokować wał na korbowodzie, ale to jest ryzykowne, bo można łatwo uszkodzić korbowód, chyba że masz go do wyrzucenia to wtedy spokojna głowa, bardziej nie zniszczysz Aha, zamiast klucza pneumatycznego możesz użyć czegoś działającego na podobnej zasadzie, czyli klucz i młotek heh Musisz uderzyć mocno i zdecydowanie w klucz, wtedy nastąpi szarpnięcie i możesz odkręcić
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
Autor tematuFriDay
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
Myślałem nad tym kluczem i młotkiem bo raz tak magneto odkręcałem Mam nadzieje tylko, że nia ma tam lewego gwintu
Dzięki plazgut
Dzięki plazgut
Yamaha YZ 125 '03
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 112
- Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
- Motocykl: Suzuki RM 250 K2
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
Ze zlej strony do tego podszedleś, przykręć magneto spowrotem i trzymakiem za nie zlap i wtedy odkrecaj nakrętkę z zębatki z walu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
- Motocykl: HONDA CR 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
lewy gwint łatwo rozpoznać bo na nakrętkach z lewym gwintem prawie zawsze jest taki rowek
YAMAHA YZ250F 2004r
-
Autor tematuFriDay
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
Poszło kluczem pneumatycznym ale dzieki za rady
Yamaha YZ 125 '03
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
-
Autor tematuFriDay
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
Jeszcze jedno małe pytanie, niewiedzą przypadkiem Panowie co może być przyczyną rzężenia silnika Jest dosyc głośne i jak to nazwać... jakby coś w środu grzechotało. Mogą to być łożyska w skrzyni
Yamaha YZ 125 '03
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem przy rozkręcaniu silnika
Łożyska skrzyni, łożyska na wale, zębatka starteru może chwytać... dużo powodów
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250