"Obniżenie" crossówki
-
Autor tematuAuris
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 16
- Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
"Obniżenie" crossówki
Jestem w sumie początkujący, czy mógłby mi ktoś opisać, co zrobić, aby motor był niższy? Domyślam się, że to regulacja amortyzatora, ale co i jak to szczegółów nie znam ;P
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
Tak naprawde musisz ustawić SAG jesli on bedzie dobry a motor nadal za wysoki to tylko specjalny obnizajacy kit do tył a z przodu opuszczenie mogoru na lagach o ok 10mm.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
Sory za niejasna wypowiedź. SAG to jest wysokość o jaką się obniża motor po tym gdy na nim siądziesz precyzyjniej jest to (Raider SAG bo sa dwa typy). Bierzesz motor mierzysz odleglosc od osi tylniego kola do np śruby jakiejs trzymajacej wydech czy cos, potem siadasz na nim i ktos mierzy znow tą samam odleglosc. Róznica powinna wynosić od 95-105 mm.
Jesli jest duzo mniejsza to znaczy ze masz za twarda sprezyne na twoją masę. Jesli jest neiwielka da sie to wyregulwoać napięciem wstępnym sprężyny. Nie radze schodzić poniżej 95 mm bo to negatywnie wplywa na skrecania motoru, jest sdtabilny przy dyzuch predkosciach ale zle skręca. Dlatego walsnie stosuje sie KIT'y obnizajace czyli inne dźwignie amortyzator/wahacz.
Jesli jest duzo mniejsza to znaczy ze masz za twarda sprezyne na twoją masę. Jesli jest neiwielka da sie to wyregulwoać napięciem wstępnym sprężyny. Nie radze schodzić poniżej 95 mm bo to negatywnie wplywa na skrecania motoru, jest sdtabilny przy dyzuch predkosciach ale zle skręca. Dlatego walsnie stosuje sie KIT'y obnizajace czyli inne dźwignie amortyzator/wahacz.
-
Autor tematuAuris
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 16
- Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
hehe, o regulowaniu tylnego zawieszenia troche dzis czytalem,ale chyba zostalem zle zrozumiany chodzi o to, ze motor jest zbyt wysoki, nie siegam ziemi nogami itp ;p
hyhy
Widziałem już kilkakrotnie crossówki duzo nizsze od mojej i pomyslalem ze bym sobie poregulował jak będzie wygodniej, czy niski motor i żebym pewnie nogami ziemi sie trzymal czy taki zebym aby, aby palcami lekko sięgał
hyhy
Widziałem już kilkakrotnie crossówki duzo nizsze od mojej i pomyslalem ze bym sobie poregulował jak będzie wygodniej, czy niski motor i żebym pewnie nogami ziemi sie trzymal czy taki zebym aby, aby palcami lekko sięgał
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
Ja cie rozumiem doskonale tylko wiedz ze nie mozesz go obnizyc poprostu luzujac sprezyne z tyłu. Musisz kupic zestaw obnizajacy za jakies 400zl. A jeśli chodzi o przednie zawieszenie to do osiagniecia jest ok 15 maks 20 mm.
-
Autor tematuAuris
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 16
- Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
Aha, no spoko, ale wydawał omi sie ze to latwiejsze dużo ;P i takie naturalne, dopasowywanie wysokości motoru do swojej wysokości a jak sie taki zestaw nazywa i wyglada?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 284
- Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
- Motocykl: KXF 250 2011
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
no możesz obniżyć moto porostu regulacja ale tak jak kuba mtx napisał ze będzie Ci sie złe, ciężko skręcało a moto będzie stabilniejsze przy dużych prędkościach, wiec coś za coś
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
zajrzyj tutaj, w Polsce raczej ciezkie do dostania
http://www.mountainmotorsports.biz/page ... -link.aspx
http://www.mountainmotorsports.biz/page ... -link.aspx
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
- Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sochaczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
Zawsze możesz wyciąć trochę gąbki z siedzenia i zyskasz 3-4 cm. Sprawdzony patent bo ja mam 168 cm
Yamaha od lat
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
Ano własnie. Całkiem zapomaniełem. Są też obniżające siedzenia. Możesz dać do tapicera, zdejmie poszycie, obnizy i przeprofiluje gąbke i juz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 08:30
- Motocykl: KTM LC4 SM Prestige
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Obniżenie" crossówki
W Wawie jest tapicer u którego kilka osób już obniżało siedzenie, moge podac namiar
YAMAHA yz250f '04...
KTM LC4 SM Prestige...
EXC 525
KTM LC4 SM Prestige...
EXC 525