"Obniżenie" crossówki

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Auris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

"Obniżenie" crossówki

Post autor: Auris » wt, 5 lut 2008, 22:02

Jestem w sumie początkujący, czy mógłby mi ktoś opisać, co zrobić, aby motor był niższy? Domyślam się, że to regulacja amortyzatora, ale co i jak to szczegółów nie znam ;P

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: kubamtx » wt, 5 lut 2008, 22:11

Tak naprawde musisz ustawić SAG jesli on bedzie dobry a motor nadal za wysoki to tylko specjalny obnizajacy kit do tył a z przodu opuszczenie mogoru na lagach o ok 10mm.

Autor tematu
Auris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: Auris » śr, 6 lut 2008, 14:11

SAG ? ;P

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: kubamtx » śr, 6 lut 2008, 16:28

Sory za niejasna wypowiedź. SAG to jest wysokość o jaką się obniża motor po tym gdy na nim siądziesz precyzyjniej jest to (Raider SAG bo sa dwa typy). Bierzesz motor mierzysz odleglosc od osi tylniego kola do np śruby jakiejs trzymajacej wydech czy cos, potem siadasz na nim i ktos mierzy znow tą samam odleglosc. Róznica powinna wynosić od 95-105 mm.
Jesli jest duzo mniejsza to znaczy ze masz za twarda sprezyne na twoją masę. Jesli jest neiwielka da sie to wyregulwoać napięciem wstępnym sprężyny. Nie radze schodzić poniżej 95 mm bo to negatywnie wplywa na skrecania motoru, jest sdtabilny przy dyzuch predkosciach ale zle skręca. Dlatego walsnie stosuje sie KIT'y obnizajace czyli inne dźwignie amortyzator/wahacz.

Autor tematu
Auris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: Auris » śr, 6 lut 2008, 16:43

hehe, o regulowaniu tylnego zawieszenia troche dzis czytalem,ale chyba zostalem zle zrozumiany :P chodzi o to, ze motor jest zbyt wysoki, nie siegam ziemi nogami itp ;p

hyhy
Widziałem już kilkakrotnie crossówki duzo nizsze od mojej i pomyslalem ze bym sobie poregulował jak będzie wygodniej, czy niski motor i żebym pewnie nogami ziemi sie trzymal czy taki zebym aby, aby palcami lekko sięgał :)

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: kubamtx » śr, 6 lut 2008, 17:05

Ja cie rozumiem doskonale tylko wiedz ze nie mozesz go obnizyc poprostu luzujac sprezyne z tyłu. Musisz kupic zestaw obnizajacy za jakies 400zl. A jeśli chodzi o przednie zawieszenie to do osiagniecia jest ok 15 maks 20 mm.

Autor tematu
Auris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: śr, 16 sty 2008, 20:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: Auris » śr, 6 lut 2008, 17:07

Aha, no spoko, ale wydawał omi sie ze to latwiejsze dużo ;P i takie naturalne, dopasowywanie wysokości motoru do swojej wysokości :P a jak sie taki zestaw nazywa i wyglada?

Filip_CK
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 284
Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
Motocykl: KXF 250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: Filip_CK » śr, 6 lut 2008, 21:40

no możesz obniżyć moto porostu regulacja ale tak jak kuba mtx napisał ze będzie Ci sie złe, ciężko skręcało a moto będzie stabilniejsze przy dużych prędkościach, wiec coś za coś :P
KTM for life

www.promobile.pl

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: kubamtx » śr, 6 lut 2008, 22:46

zajrzyj tutaj, w Polsce raczej ciezkie do dostania
http://www.mountainmotorsports.biz/page ... -link.aspx

kristirx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: kristirx » czw, 7 lut 2008, 06:50

Zawsze możesz wyciąć trochę gąbki z siedzenia i zyskasz 3-4 cm. Sprawdzony patent bo ja mam 168 cm :wink:
Yamaha od lat :-)

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: kubamtx » czw, 7 lut 2008, 10:41

Ano własnie. Całkiem zapomaniełem. Są też obniżające siedzenia. Możesz dać do tapicera, zdejmie poszycie, obnizy i przeprofiluje gąbke i juz.

maciejwra
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 08:30
Motocykl: KTM LC4 SM Prestige
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Obniżenie" crossówki

Post autor: maciejwra » czw, 7 lut 2008, 11:19

W Wawie jest tapicer u którego kilka osób już obniżało siedzenie, moge podac namiar
YAMAHA yz250f '04...
KTM LC4 SM Prestige...
EXC 525

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”