Problem yz250f
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
Witam
W silnikach 4T nie ma obowioazku wymiany lozysk na wale za kazdym razem. Z kilku powodów: po pierwsze wał nie jest tak ciasno pasowany do łożysk jak w 2T, po drugie łożyska są świetnie smarowane a w 2T nie bardzo , po trzecie są to dużo mocniejsze i masywniejsze łożyska jako że ich masa wirująca nie wpływa tak znacząco na charakterystykę silnika jak w 2T.
Co do korbowodu na wale to jeśli jest to korba orginalna lub jaksi prox czy hot rods czy cos w tym stylu napewno nei jest za wąski. Co do luzu bocznego korbowodu juz sie wypowiedziałem i jest on maksymalnie równy 0,5 mm wiec nawet jakby ktos ściasnął mu wął na maksa czyli zostawił nei wiem 0,01 luzu to i tak wał zwężył by sie o 0,49mm.
No chyba ze nie ejsteś pewny czy korbowód jest odpowiedni i rzeczywiście jest węższy.
Co do luzu bocznego samego wału jeśli to nei jest luz łożysk to nie wpływa on na prace układu korbowód-tłok, nie wplywa na przeniesienei napewdu bo zebatki sa dosc serokie i ruch 1mm nie spowoduje żadnego obcierania, Jedyny problem to łańcuszek rozrzadu. Jednak odległość wałków rozrządu od wału wynosi ok 17 cm co rpzy ruchu 1mm wały daje odchylenie o kąt mniejszy niz 0,5 stopnia czyli praktycznie nic dla łańcuszka rozrządu.
Szerokośc wału mieżona na zewnątrz mas wału to 55,95-56mm.
W silnikach 4T nie ma obowioazku wymiany lozysk na wale za kazdym razem. Z kilku powodów: po pierwsze wał nie jest tak ciasno pasowany do łożysk jak w 2T, po drugie łożyska są świetnie smarowane a w 2T nie bardzo , po trzecie są to dużo mocniejsze i masywniejsze łożyska jako że ich masa wirująca nie wpływa tak znacząco na charakterystykę silnika jak w 2T.
Co do korbowodu na wale to jeśli jest to korba orginalna lub jaksi prox czy hot rods czy cos w tym stylu napewno nei jest za wąski. Co do luzu bocznego korbowodu juz sie wypowiedziałem i jest on maksymalnie równy 0,5 mm wiec nawet jakby ktos ściasnął mu wął na maksa czyli zostawił nei wiem 0,01 luzu to i tak wał zwężył by sie o 0,49mm.
No chyba ze nie ejsteś pewny czy korbowód jest odpowiedni i rzeczywiście jest węższy.
Co do luzu bocznego samego wału jeśli to nei jest luz łożysk to nie wpływa on na prace układu korbowód-tłok, nie wplywa na przeniesienei napewdu bo zebatki sa dosc serokie i ruch 1mm nie spowoduje żadnego obcierania, Jedyny problem to łańcuszek rozrzadu. Jednak odległość wałków rozrządu od wału wynosi ok 17 cm co rpzy ruchu 1mm wały daje odchylenie o kąt mniejszy niz 0,5 stopnia czyli praktycznie nic dla łańcuszka rozrządu.
Szerokośc wału mieżona na zewnątrz mas wału to 55,95-56mm.
-
Autor tematuprzemo_ps
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
- Motocykl: HONDA CR 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
Mój wał ma 56mm jak mierzyłem przed chwilą a korbę mam z hot rods`a
YAMAHA YZ250F 2004r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
Jesli wał masz 56 to wszystko jest ok. Sprawdź jeszcze łożyska, jeśli nie maja za duzych luzów bocznych i sa dobrze zamontowane to składaj maszyne.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
No słuchaj, wał ma 56 czyli zgodnie z serwisówką bo dane mam z moich serwisówek. Czyli szerokość wały ok. Łożyska zdrowe i dobrze osadzone w karterach wiec też ok. Kąt o jaki zmiania sie położenie łańcucha rozrzadu przy takich ruchac wału to 0,5 stopnia wiec też OK. Wiec nie widze powodu zebys nie miał składać motoru.
-
Autor tematuprzemo_ps
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
- Motocykl: HONDA CR 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
tylko właśnie boje się troch, że mi to potem wybuchnie, bo pytałem tego serwisanta u Olka a on powiedział ze wał nie może mieć luzu
YAMAHA YZ250F 2004r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
A napewno jak scisniesz połówki srubami to jest ten luz? Bo jak wał ma 56mm to jest zgodny z ksiazka serwisową i nic nie ma prawa sprawić zeby tam był luz. Musiałbym to zobaczyć na wlasne oczy. Tzn ścisnac połówki założyc zebatki na wał i wtedy zobaczyć. Jeśli jest luz wtedy nadal to jedyne co moze byc to jakies złe , węższe łożyska założone albo źle założone, nic innego.
-
Autor tematuprzemo_ps
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
- Motocykl: HONDA CR 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
witam ponownie zacząłem dzisiaj składać silnik i jestem na etapie łańcuszka rozrządu bo nie wiem jak go spiąć mam zakówke i nie wiem czy jak ją założe to mam jescze mam młotkiem rozklepać koncówki bo nigdy nie zmieniałem łańcuszka
YAMAHA YZ250F 2004r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
Zależy jaką masz zakówkę. Jeśli końcówki bolców mają otworki w srodku takie malutkie to masz delikatnie rozklepać, jeśli nie to wchodzią tylko na wcisk w blaszki i juz.
-
Autor tematuprzemo_ps
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
- Motocykl: HONDA CR 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
to jest łańcuszek z dida i nie widziałem żadnych dziurek na bolcach, a jak ja to mam ścisnąć bo to strasznie ciasno wchodzi masz na to jakiś fajny sposób ??
YAMAHA YZ250F 2004r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
Zakuwarka do łańcuszków rozrzadu, lub tańsze wyjście zakuwarka do łańcuchów rowerowych. Powinienes ja dostac w kazdym rowerowym sklepie za jakies 20 zl. Bedzie ok na jednostkowe zakówania.
-
Autor tematuprzemo_ps
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
- Motocykl: HONDA CR 125 2004
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kozy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem yz250f
a powiedz mi jeszcze jakie mają być luzy na zaworach i czy środkowy ssący ma mieć taki sam luz jak zewnętrzne bo słyszałem że na środkowym ma być inny luz
YAMAHA YZ250F 2004r