Problem yz250f

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: przemo_ps » pn, 25 lut 2008, 17:56

no właśnie tu jest problem bo nie zwróciłem uwagi na to czy wał ma luz ale z tego co pamiętam to luz był ale nie jestem pewien
YAMAHA YZ250F 2004r

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: kubamtx » pn, 25 lut 2008, 19:09

Z tego co pamietam to luz boczny korbowodu na dolnym lozysku to 0,15-0,5 mm wiec jesli luz jest wiekszy niz 0,5 mm to napewno nei wynika ze zlego zlozenia korbowodu tylko poprstu tak ma byc.

Autor tematu
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: przemo_ps » pn, 25 lut 2008, 20:15

no ale jak będzie taki boczny luz to nic to nie będzie kolidować z łańcuszkiem rozrządu
Ostatnio zmieniony pn, 25 lut 2008, 20:26 przez przemo_ps, łącznie zmieniany 2 razy.
YAMAHA YZ250F 2004r

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: kubamtx » pn, 25 lut 2008, 20:23

zależy jaki to luz. jeśli to jest kolo 1mm to nie bedzie problemu.

Autor tematu
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: przemo_ps » pn, 25 lut 2008, 20:27

mi nie chodzi o luz na korbowodzie bo tam musi być luz, mi chodzi o luz który mam na wale jak złoże kartery to mi wał chodzi na boki
YAMAHA YZ250F 2004r

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: kubamtx » pn, 25 lut 2008, 20:30

Wiem wiem. Tylko sie zastanawialem czy korbowód nie został za bardzo sciśnięty na wale i przez to wał nei stał się węższy i nie dostał bocznych luzów. Ale to bardzo mała wielkość i by była prawie neizauważalna na wale.

Autor tematu
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: przemo_ps » pn, 25 lut 2008, 20:34

a ty kubamtx jak poskładałeś to miałeś też luz wału w katrerach
YAMAHA YZ250F 2004r

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: kubamtx » pn, 25 lut 2008, 21:02

Nie . U mnie wszystko jest na styk. Możliwe że jest tam 0,2 mm ale cieżko to sprawdzić bo wał siedzi w łożyskach dość ciasno. Tak myśle ciągle i patrzyłem w katalogach części co u ciebie może być że jest boczny luz taki i nic nie moge wymyśłić. Luzy na dole korby sa tak małe ze nawet jakby to ścisnać na maksa to by sie mogł pojawić najwyżej 0,5mm luzu. Postaraj się dokładnie suwmiarką zmierzyć ten luz ile wynosi. Może jak tak ruszasz to wydaje ci sie 1-1,5 mm a może jest to 0,75 mm ? Zmieniałeś łożyska na wale na nowe?

Autor tematu
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: przemo_ps » pn, 25 lut 2008, 21:19

nie łożyska zostawiłem stare bo są jeszcze dobre
YAMAHA YZ250F 2004r

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: kubamtx » pn, 25 lut 2008, 21:47

Tak podejrzewałem że zostawileś bo w 4T to trzeba naprawde katowac motor dlugi czas zeby lozyska byly do wymiany ale jednak sprawdź czy aby napewno luz który wyczówasz nie jest ruchem bocznym łożysk.

Autor tematu
przemo_ps
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 2 mar 2007, 22:04
Motocykl: HONDA CR 125 2004
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: przemo_ps » wt, 26 lut 2008, 16:28

to jest luz wału bo jak przykręciłem zębatke na wał od strony sprzęgła to widać ze wał razem z tą zębatką idzie
YAMAHA YZ250F 2004r

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem yz250f

Post autor: 2T » wt, 26 lut 2008, 16:52

przemo_ps pisze:to jest luz wału bo jak przykręciłem zębatke na wał od strony sprzęgła to widać ze wał razem z tą zębatką idzie
to nie ma znaczenia ,bo jeśli to luz na łożyskach to też cały wał będzie ci się ruszał
nie znam silnika 4T ale zdaję mi się że sumuje ci się luz na łożyskach (dziwię się że nie wymieniles,bo mając rozłożony silnik ja zawsze wymieniam profilaktycznie) i prawdopodobnie za głęboko ci złożył wał na czopie głównym (może nieorginalna korba jest minimalnie węższa lub podkładki boczne korby są cieńsze ,
zmierz szczelinomierzem luz wzdlużny korby czy nie jest za maly
może ktos ma wał w miarę na wierzchu (bez cylindra) to niech zmirzy odległość wewnętrzną między polówkami i ty zrób to samo ,będziesz wtedy wiedział że nie masz węższego walu (ew. że masz)
no trzeba kombinować bo takiego luzu jak podałeś nie powinno być napewno, aczkolwiek jestem laikiem w silnikach 4T cross ,bo inne 4T robiłem i nie było takich luzów nigdy
ps. a tak przy okazji ,to przecież wał w łożyskach siedzi na wcisk i raczej nie powinien tak sie suwać (chyba że był jakiś problem i sie się lożysko podczas pracy silnika obrócilo na wale i go przeszlifowało) a więc w jakim stanie był wał? jeśli nie ruszony to znaczy że masz luzy na łożyskach za duże
ale zmierz porządnie jaki to jest luz (nie na oko tylko przyżądem)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”