Problem z gaźnikiem w EXC 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
piterq1991
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
Motocykl: Yamaha YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z gaźnikiem w EXC 125

Post autor: piterq1991 » ndz, 13 sty 2008, 19:28

Witam! Mam kilka pytań, a mianowicie:

1. Którą świece wybrać
iryd - NGK BR9EIX
czy
Platyna - NGK BR9EVX
obecnie mam NGK BR8EG, a producent zaleca, którąś z tych.

2. Mam problem ze ssaniem. Gdy je podniosę do góry(przed opaleniem, zimny silnik) to nie zawsze chce zostać w tej pozycji tylko opada na dól, a gdy już zostanie to zaraz po odpaleniu również opada i silnik po chwili gaśnie, muszę trzymać ssanie sam bo inaczej nie daje rady. Co jest tego powodem?

3. Chcę wyregulować gaźnik, gdyż moto przerywa przy górnej partii obrotów(stało się tak po wymienie nicasilu i tłoka) świeca test mokra i czarna, a jak czytałem to powinna mieć kolor brunatny i być sucha. Teraz pytanie która śruba jest od czego i kręcąc w którą stronę co się zmienia.
Pod linkiem zdjęcie gaźnika.
http://img218.imageshack.us/my.php?imag ... 332ba8.jpg

Pozdrawiam Piterq
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F

http://bikepics.com/members/piterq1991/

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z gaźnikiem w EXC 125

Post autor: ecik » pn, 14 sty 2008, 15:28

1. Obojętnie która wybierzesz będzie dobra :>. Ja brałbym platynę tak po prostu :).

2. To jest pewnie powodem tego, że już tam się to ssanie troche wyrobiło i pewnie dlatego ci spada. Możesz równie dobrze rozebrać i zobaczyć co się dzieje.

3. Nie wiem która śruba jest do czego. Ta na zdjęciu jak sądzę powina być od powietrza? Musisz rozgrzać maszynę i zobaczyć co się dzieję jak dokręcasz (na logikę jak wkręcamy śrubę to powina się zmniejszać ilość powietrza). Jak moto będzie zaczynać schodzić z obrotów i już po prostu gasnąć to pewnie dlatego że będzie miał za mało powietrza :P. Trzeba trochę się pobawić i powino wszystko grać.

Jeśli któraś z moich wypowiedzi jest źle to niech mnie ktoś poprawi.
Pozdrawiam.

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z gaźnikiem w EXC 125

Post autor: Grzechu_MX » pn, 14 sty 2008, 16:32

Sruba nr.2 jest od wolnych obrotow, jak ja wkrecasz to podnoszisz przepustnice a jak wykrecasz to opuszczasz i wten sposob regulujesz wole obroty.
Srube nr.2 wkrecasz do konca i tak jak tabelka ustawienia gazika mowi wykrecasz.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”