Yamaha YZ450F (obroty silnika)
-
Autor tematudamian1987
- Mistrz prostej
- Posty: 163
- Rejestracja: ndz, 17 wrz 2006, 15:17
- Motocykl: ktm - yamaha 250or450 >?
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Jelenia góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Yamaha YZ450F (obroty silnika)
witam
mam takie pytanie, opisze to dokladnie w 2 sytuacjach,bo to jest dziwne.
1)
Motor odpalam sobie, i chodzi sobie chwile np. , motor jest na luzie, i dam mu troche gazu (odkrece manetke), silnik dostaje obrotow (wydech zajebiscie chodzi 8) ), ja odpuszczam manetke, zeby zeszedl z obrotow, (manetka odbija normalnie, linki wszystkie przesmarowane), a motor dalej jest na obrotach , dopiero po jakis kilku sekundach spadaja obroty (10s, 20s) !
2)
jade motorem np po lesie sobie, jak wiadomo yz450 ma 4 biegi, jade na 1, i dam troche gazu to motor rwie (jest OK) o to chodzi, ale odejme gazu powinny spadac obroty, a on ciagle jedzie !
jakie jest wasze zdanie ?
czy cos w gazniku do ustawienia jest zeby spadal z obortow ?
CZY MOZE TEN TYP TAK MA ?
czy moze, bo slyszalem tez takie stwierdzenie, ze motor dostaje takich obrotow z tego o to :
------>
mam takie pytanie, opisze to dokladnie w 2 sytuacjach,bo to jest dziwne.
1)
Motor odpalam sobie, i chodzi sobie chwile np. , motor jest na luzie, i dam mu troche gazu (odkrece manetke), silnik dostaje obrotow (wydech zajebiscie chodzi 8) ), ja odpuszczam manetke, zeby zeszedl z obrotow, (manetka odbija normalnie, linki wszystkie przesmarowane), a motor dalej jest na obrotach , dopiero po jakis kilku sekundach spadaja obroty (10s, 20s) !
2)
jade motorem np po lesie sobie, jak wiadomo yz450 ma 4 biegi, jade na 1, i dam troche gazu to motor rwie (jest OK) o to chodzi, ale odejme gazu powinny spadac obroty, a on ciagle jedzie !
jakie jest wasze zdanie ?
czy cos w gazniku do ustawienia jest zeby spadal z obortow ?
CZY MOZE TEN TYP TAK MA ?
czy moze, bo slyszalem tez takie stwierdzenie, ze motor dostaje takich obrotow z tego o to :
------>
-
Autor tematudamian1987
- Mistrz prostej
- Posty: 163
- Rejestracja: ndz, 17 wrz 2006, 15:17
- Motocykl: ktm - yamaha 250or450 >?
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Jelenia góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)
czy takie obroty, moga byc przez : dysze, lub zawory (tuningowe) ? jak oczywiscie sa takie wogole ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 103
- Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)
Cze moim zdaniem to może być przycinająca się iglica w gaźniku.
Znajomy miał taki przypadek wkręcił ćwiarę na obroty , iglica była już przytarta z jednej strony i na obotach mu się zachaczyła w gaźniku. No i mówią że 250 nie przebacza . Ale niech się ktoś jeszcze wypowie. :rolleyes: Pozdro
Znajomy miał taki przypadek wkręcił ćwiarę na obroty , iglica była już przytarta z jednej strony i na obotach mu się zachaczyła w gaźniku. No i mówią że 250 nie przebacza . Ale niech się ktoś jeszcze wypowie. :rolleyes: Pozdro
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.
Jest CRF-250-09r.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)
Tak jak Joho napisał: iglica, ale równie dobrze może to być cała przepustnica. Wyciagnij przepustnice i obejrzyj ją. Najlepiej było by wyciagnac caly gaźnik, żeby przedmuchać go i obejrzec
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)
Tak jak koledzy napisali moze byc przyczyna w przycinajacej sie przepustnicy ale to malo prawdopodobne. Radze sprawdzić TPS czyli Throtle Position Sensor to on jest odpowiedzialny najczesciej za powolne schodzenie yamah z obrotów. Jak to sprawdzić to opisuje serwisówka. Wystarczy najprostszy omomierz. Nalezy odpiąć kable od TPS (nie wyciagac TPS), podlaczyc omomierz i mierzyc opornosc przy odkrecaniu i zamykaniu rpzepustnicy. Na puszczonym gazie powinno byc ok 650 750 omów z tego co pamietam, ale nie to jest najwazniejsze tylko płynność zmieniania się oporu. Jesli potencjometr trzeszczy czyli są skoki oporu albo np opór ładnie spada z wysokiego do niskiego oporu ale blisko niskich cos zaczyna wariowac albo wolniej spadać to znaczy ze tps jest podjechany i nalezy go wymienic lub olać ta przypadłość albo go wyczyścić ale to już wyższa szkola jazdy i nei radze robić tego nikomu kto nie zna się na budowie i działaniu potencjometrów.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)
to by strzelal z wydechu w calym zakresie obortow. ale warto sprawdzic gumy do gaznika