Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
damian1987
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: ndz, 17 wrz 2006, 15:17
Motocykl: ktm - yamaha 250or450 >?
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jelenia góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: damian1987 » ndz, 13 sty 2008, 17:16

witam

mam takie pytanie, opisze to dokladnie w 2 sytuacjach,bo to jest dziwne.

1)
Motor odpalam sobie, i chodzi sobie chwile np. , motor jest na luzie, i dam mu troche gazu (odkrece manetke), silnik dostaje obrotow (wydech zajebiscie chodzi 8) ), ja odpuszczam manetke, zeby zeszedl z obrotow, (manetka odbija normalnie, linki wszystkie przesmarowane), a motor dalej jest na obrotach , dopiero po jakis kilku sekundach spadaja obroty (10s, 20s) !

2)
jade motorem np po lesie sobie, jak wiadomo yz450 ma 4 biegi, jade na 1, i dam troche gazu to motor rwie (jest OK) o to chodzi, ale odejme gazu powinny spadac obroty, a on ciagle jedzie !

jakie jest wasze zdanie ?
czy cos w gazniku do ustawienia jest zeby spadal z obortow ?
CZY MOZE TEN TYP TAK MA ? :roll:

czy moze, bo slyszalem tez takie stwierdzenie, ze motor dostaje takich obrotow z tego o to :

------>


olob
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: ndz, 19 lis 2006, 02:53
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: olob » ndz, 13 sty 2008, 17:54

też to miałem, ale nie jeździłem z tym tylko wyregulowałem zawory. później było ok
Honda CRf250 '09

Autor tematu
damian1987
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 163
Rejestracja: ndz, 17 wrz 2006, 15:17
Motocykl: ktm - yamaha 250or450 >?
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jelenia góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: damian1987 » pt, 25 sty 2008, 17:41

czy takie obroty, moga byc przez : dysze, lub zawory (tuningowe) ? jak oczywiscie sa takie wogole ?

Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: Joho » pt, 25 sty 2008, 20:05

Cze moim zdaniem to może być przycinająca się iglica w gaźniku.
Znajomy miał taki przypadek wkręcił ćwiarę na obroty , iglica była już przytarta z jednej strony i na obotach mu się zachaczyła w gaźniku. No i mówią że 250 nie przebacza :twisted:. Ale niech się ktoś jeszcze wypowie. :rolleyes: Pozdro
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: plazgut » pt, 25 sty 2008, 21:04

Tak jak Joho napisał: iglica, ale równie dobrze może to być cała przepustnica. Wyciagnij przepustnice i obejrzyj ją. Najlepiej było by wyciagnac caly gaźnik, żeby przedmuchać go i obejrzec :)
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: kubamtx » sob, 26 sty 2008, 17:29

Tak jak koledzy napisali moze byc przyczyna w przycinajacej sie przepustnicy ale to malo prawdopodobne. Radze sprawdzić TPS czyli Throtle Position Sensor to on jest odpowiedzialny najczesciej za powolne schodzenie yamah z obrotów. Jak to sprawdzić to opisuje serwisówka. Wystarczy najprostszy omomierz. Nalezy odpiąć kable od TPS (nie wyciagac TPS), podlaczyc omomierz i mierzyc opornosc przy odkrecaniu i zamykaniu rpzepustnicy. Na puszczonym gazie powinno byc ok 650 750 omów z tego co pamietam, ale nie to jest najwazniejsze tylko płynność zmieniania się oporu. Jesli potencjometr trzeszczy czyli są skoki oporu albo np opór ładnie spada z wysokiego do niskiego oporu ale blisko niskich cos zaczyna wariowac albo wolniej spadać to znaczy ze tps jest podjechany i nalezy go wymienic lub olać ta przypadłość albo go wyczyścić ale to już wyższa szkola jazdy i nei radze robić tego nikomu kto nie zna się na budowie i działaniu potencjometrów.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: To.mek » ndz, 27 sty 2008, 14:03

A może lewe powietrze dostaje?

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ450F (obroty silnika)

Post autor: kubamtx » ndz, 27 sty 2008, 15:26

to by strzelal z wydechu w calym zakresie obortow. ale warto sprawdzic gumy do gaznika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”