Wymiana łożyska PDS w KTMach

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ZYCHU
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: ZYCHU » czw, 17 sty 2008, 11:19

Dla gosci od nie smarowania lozysk:)


Q) Will I need to “pack” the bearings with grease after installing them?

A) In the case of sealed Roller Ball Bearings, they come fully lubricated so, there is no reason to “pack” them.

With Full Compliment and Caged Needle Bearings, it’s important to work some high quality, low temperature grease into the needles of the bearings.

With Pivot Works Spherical Bearings, if the sphere of the bearing is chrome, it is not necessary to lubricate this bearing. If it is black in color, use a high quality, low temperature grease and work the bearing, turning the inner race in every direction, to fully coat the metal surface of the bearing.



tekst pobrany z http://www.pivotworks.com
#999

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: kubamtx » czw, 17 sty 2008, 11:48

Zychu ma racje. Łożyska nie wymagają smarowania jednak smarowanie im nie szkodzi. Są to sferyczne łożyska ślizgowe i sie jeszcze nie spotkałem z tym żeby takie łożysko niszczyło się od smarowania. Teflon fakt miekki jest ale posmarowanie go smarem telfonowym lub grafitowym napewno go nie uszkodzi.

ZYCHU
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: ZYCHU » czw, 17 sty 2008, 14:56

kubamtx pisze:Zychu ma racje. Łożyska nie wymagają smarowania jednak smarowanie im nie szkodzi. Są to sferyczne łożyska ślizgowe i sie jeszcze nie spotkałem z tym żeby takie łożysko niszczyło się od smarowania. Teflon fakt miekki jest ale posmarowanie go smarem telfonowym lub grafitowym napewno go nie uszkodzi.
no w koncu 8) juz myslalem ze bede sam jedyny na tym forum z taka opinia na ten temat.

Czasami nie moge się nadziwic, czemu wszyscy wkrecaja sobie ten profesionalizm:).....tego nie wolno,tu tyle godzin albo jakies prasy lub tylko ze specjalistycznymi narzedziami...
Przeciez to czysta fizyka, wystarczy pomyslec a nie sluchac sie jakis teoretykow, ktorzy tak na prawde powtarzaja czyjes slowa.
Kiedys miałem podobna sytuacje.
Dwa lata temu jezdzilem na zuzlu i rozbrajało mnie to, ze wszyscy co chwile czyscili tarcze sprzeglowe papierem sciernym i acetonem co wyjazd na tor.Sprzegło sie nie slizgalo, ale oni uwazali ze motor jest szybszy jak sie tarcze wyczysci.Tak samo bylo z rolgazem:) Przestawiali sobie rolgaz w swoja strone, aby móc odkrecic wiecej gazu.Chlopaki uslyszeli to od jakiegos zawodnika i wszyscy papugowali a moje tlumaczenie nie docierało do nich.
Przyznam sie ze informacje o tym smarze i o lozyskach, szukalem po tym jak chlopaki chcieli zrobic ze mnie idiote. Generalnie bym to olał, ale no cos mnie podkusilo aby im udowodnic że praktycy maja wieksza wiedze niz teoretycy.
#999

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: weteran » czw, 17 sty 2008, 20:53

Pozwólcie, że i ja coś tu dopowiem. Zychu masz rację z tym smarowaniem Twojego łożyska, ale jak sam napisałeś jest to nie oryginalne łożysko. Masz łożysko pivota to na pewno można, a nawet koniecznie trzeba smarować. Mnie za to wiadomo, że oryginalnego łożyska KTM nie smaruje się bo można go zniszczyć . Sam latałem SX 520 i to łożysko zmuszony byłem wymienić. Kupiłem specjalne łożysko, w komplecie była również smarowniczka, którą wkręcało się we wywiercony wcześniej otwór i smarowało się to łożysko towotnicą. Częste smarowanie i łożysko nie do zajechania. JUŻ KIEDYŚ TO PISAŁEM. Pozdrawiam.

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: Yamaciek » czw, 17 sty 2008, 21:25

Oryginalnego łożyska KTM-a nie należy smarować. Takie jest zalecenie serwisowe, a jeżeli ktoś wie lepiej i ma ochotę to mu nie zabraniajmy.

ZYCHU
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: ZYCHU » czw, 17 sty 2008, 23:08

Yamaciek pisze:Oryginalnego łożyska KTM-a nie należy smarować. Takie jest zalecenie serwisowe, a jeżeli ktoś wie lepiej i ma ochotę to mu nie zabraniajmy.
yyy rozumiem ze to aluzja do mnie? :lol:

Jak juz wpomnialem, ja mialem lozysko pivota.Wystarczy przeczytac wczesniejsze posty...
Nie przecze ze w oryginalnym sprawa wyglada inaczej. Nie widzialem- nie wypowiadam sie na jego temat.
Po to jest forum, aby sie wymieniac miedzy soba wiedza i doswiadczeniami.
Weterana nie trzeba uczyc czytac, bo chlopak wie na czym sprawa wyglada i po prostu napisal jak to jest w oryginale :D
Ja mowilem o zamiennieku.
Jeszcze niektorzy potrafia czytac ze zrozumieniem co mnie bardzo cieszy:)
#999

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: Grzechu_MX » pt, 18 sty 2008, 00:14

Ja przesmarowałem ostanio smarem grafitowym i jakos działa zadnych luzow itp.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: Isbi » pt, 18 sty 2008, 12:27

proste rozwiazanie: niech ktos kto ma serwisowke zrobi zdjecie badz skseruje strone na ktorej jest pokazane i napisane ze sie nie smaruje.... u mnie np w serwisowce sa znaczki pzy lozyskach ktore w legendzie oznaczaja jakis rodzaj smaru itp... ale ja i tak smaruje dobrym grafitem bo wypiera wode :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: Grzechu_MX » pt, 18 sty 2008, 13:11



Tu jest ale ja sie z tym nie zgadzam i smaruje. :D
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

mucha
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 12:22
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: mucha » ndz, 9 mar 2008, 23:37

Witam
Czy ktoś ma kod tego łożyska ?
Najlepiej jak spisze numerki ze zdemontowanej sztuki.
Przejżałem katalogi i KTM podaje tylko rozmiar simmeringów (25x32x7) ,a nie ma kodu łożyska ..można namierzyć jedynie numer katalogowy całego zestawu.
Widzę ,że w dziale sklep pojawił się KIT : http://www.motox.com.pl/sklep/product_i ... ts_id=1856 ale wydaje mi się to trochę drogo.
Podobnie jest z zestawami łożysk do kół ... można spisać numerki i spokojnie zakupić zamienniki w sklepach z łożyskami za 30 % ceny orginału.

Tak więc ponawiam zapytanie o kod teflonowego łożyska sferycznego do mocowania PDS'a ... please :prayer: :prayer:
..............................................................................................
OK--znalazłem wymiary na stronie firmy: Pivot Works
KTM'y 1999-2001: łożysko sferyczne: 15.98x31.98x20.96 (Pivot Works) - czyli 16x32x21 powinno pasować 8)
simmeringi: 24.5x32.22x6.94 (Pivot Works) - czyli 25x32x7 też powinno pasować 8)

Pozdrawiam
Mucha...po prostu Mucha

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: SUCHY95 » śr, 19 mar 2008, 22:28

zychu dobrze to opisales :lol: teoretycy niech dalej czytaja ksiazki ale lepiej nie wprowadzaja w blad ludzi ktorzy oczekuja pomocy od praktykow a moze przeczytac ksiazke o skoku na trumnie i heja na tor ciekawe co bedzie???????

maciulak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: śr, 15 paź 2008, 11:21
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: maciulak » czw, 26 mar 2009, 12:04

Witam,

nie chciałem zaczynać nowego tematu więc odświeżę ten. Mam problem z wybiciem tulei w EXC 200 przy łożysku w tym PDSie.

Bardzo proszę poczciwą duszyczkę, która to przerabiała o szczegółowy opis (dla laika motocyklowej mechaniki), jak to zrobić, żeby ich nie uszkodzić. Bo zakupiłem tylko łożysko z uszczelniaczami i nie chciałbym uszkodzić tych tulei.

Pozdrawiam!
Maciulak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”