Wymiana łożyska PDS w KTMach

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
BartoschHVA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: BartoschHVA » sob, 12 sty 2008, 14:23

Witam
Mam problem z wymianą łożyska PDS w wachaczu. Czym je wybić i czym wbić nowe? Muszę demontować cały wachacz i dawać na prasę, czy jest jakiś inny sposób? Z góry dziękuje za pomoc.

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: woytas » sob, 12 sty 2008, 15:36

radzil bym wyjac i na prasie to robic poniewarz wachacz jest aluminimowy
wiec latwo moze ulec uszkodzeniu po drugie na prasie masz pewnosc ze łozysko wejdzie Ci rowno bo jak zaczniesz bic młotem to mozesz uszkodzic łozysko albo wachacz.jest zima wiec mysle ze jest zarazem czas na takie remonty.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » sob, 12 sty 2008, 15:51

po co sie meczyc i rozkrecac to....
sciagacz to lozysk i tez wyjdzie i wejdzie jak po masle
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

ZYCHU
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: ZYCHU » śr, 16 sty 2008, 12:52

robilem to akurtat wczoraj:)
zadna prasa:) po prostu wez mlotek i jakas rurke czy co tam masz i wybijasz lozysko;)
Pamietaj ze u gory tez masz lozysko i jest ono zabezpieczone z dwoch stron
Wybierz sobie jakas strone i wyciagnij zabezpieczenie
potem wybijaj:)
nie wiem jakie masz lozyska ale ja mialem pivot'a i byly one nie nasmarowane wiec duuuzo smaru:)
acha...
uwazaj na uszczelniacze...te na dole.
sa bardzo delikatne wiec lepiej wsadzaj je razem z tulejkami i powoli i dokladnie:)
pozdro
#999

BR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 122
Rejestracja: pn, 28 maja 2007, 13:54
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Mielec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: BR » śr, 16 sty 2008, 15:03

a co myślicie na temat wyciągania i wciskania na gorąco takich łożysk ? :)

widziałem jak sie robi takie coś (palnikiem po wachaczu z zewnątrz, pozniej szybkie wyciagniecie i wsadzenie nowego lozyska zanim ostygnie) wymaga zero siły, uderzania itp, ale jakoś nie moge się przekonać do tej metody

piterq1991
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
Motocykl: Yamaha YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: piterq1991 » śr, 16 sty 2008, 15:08

A ja mam pytanie czy ktoś wie gdzie kupić tanio takie łożysko? Dzwoniłem do Sancheza ale powiedziano mi 150zł. Trochę dużo jak za jedno łożysko czy ktoś wie gdzie można je taniej dostać?
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F

http://bikepics.com/members/piterq1991/

Radosny
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: Radosny » śr, 16 sty 2008, 17:48

Jezzzzzu, żadnego smaru, PDS ślizga się na teflonowych bierzniach i NIE WOLNO NICZYM TEGO SMAROWAĆ bo szlag trafi powłokę i Twoje 150zł....nie jest moim celem kogoś obrazić ale forum to najlepsze miejsce by łatwo dowiedzieć jak szybko spieprzyć sobie motocykl - najwięcej do powiedzenia mają zazwyczaj Ci którzy do powiedzenia nie mają nic....
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09 :) :) :)

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: kubamtx » śr, 16 sty 2008, 21:02

To łożysko mozna smarować ale tylko smarem do tego przeznaczonym.

Autor tematu
BartoschHVA
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: pn, 8 paź 2007, 22:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: BartoschHVA » śr, 16 sty 2008, 22:40

zrobiłem sobie do tego przyrząd i bedzie mi służył bardzo długo. łożysko wymienione i wszytsko cacy. a PDS nigdy sie nie smaruje zadnego łożyska sie nie smaruje bo sa one robione na ciasne pasowanie!!! ja za PDS oryginał dałem 140 zł!!!! aha i nie ma co podgrzewac palnikem bo ma za wysoka temp. lepiej podgrzac jest opalaraką
pzdr

ZYCHU
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: ZYCHU » czw, 17 sty 2008, 00:02

Radosny pisze:Jezzzzzu, żadnego smaru, PDS ślizga się na teflonowych bierzniach i NIE WOLNO NICZYM TEGO SMAROWAĆ bo szlag trafi powłokę i Twoje 150zł....nie jest moim celem kogoś obrazić ale forum to najlepsze miejsce by łatwo dowiedzieć jak szybko spieprzyć sobie motocykl - najwięcej do powiedzenia mają zazwyczaj Ci którzy do powiedzenia nie mają nic....
Nie wiem co ty miales za lozysko, ale ja w pivocie nie mialem zadnego teflonu. Chyba ze miales lozysko przetapiane z jakiejs patelni to moze tak:)
Tak na powaznie to teflon sie dodaje do smaru, a nie powleka lozysko. I powiem jeszcze ze kazde lozysko musi miec smarowanie.Wiec jesli nie masz to smaruj.Polecam smar grafitowy do PDSa, bo jest on tani i wystarczajacy. Na lozysku nie ma wysokiej temperatury, wiec wystarczy:)

Koledze chce pomoc a nie spieprzyc motor, naprawiam juz crossowki od paru ladnych lat i wypowiadam sie, poniewaz odbylem pewna praktyke.Mysle ze to wlasnie teoretycy moga najbardziej zamieszac.

PS: jak smar moze zniszczyc teflon?:) czy tam nie wiem co....
#999

Mateusz27
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: Mateusz27 » czw, 17 sty 2008, 07:23

smar grafitowy ma wlasciwosci polerskie, reszte to sobie sami dodajcie. PDSa sie nie smaruje, bo zniszczy sie POWLOKE teflonowa. jesli byles na tyle genialny, ze zanim przeczytales serwisowa ksiazeczke posmarowales, to nie ma co sie dziwic, ze jej juz tam nie bylo. smar grafitowy to jest dobry do posmarowania kulki haka do przyczepy samochodowej.

ZYCHU
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 13:21
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana łożyska PDS w KTMach

Post autor: ZYCHU » czw, 17 sty 2008, 08:30

Mateusz27 pisze:smar grafitowy ma wlasciwosci polerskie, reszte to sobie sami dodajcie. PDSa sie nie smaruje, bo zniszczy sie POWLOKE teflonowa. jesli byles na tyle genialny, ze zanim przeczytales serwisowa ksiazeczke posmarowales, to nie ma co sie dziwic, ze jej juz tam nie bylo. smar grafitowy to jest dobry do posmarowania kulki haka do przyczepy samochodowej.

http://www.allegro.pl/item295766367_sma ... 70_ml.html

przecztytaj sobie geniuszu do czego sluzy smar grafitowy zanim sie wypowiesz.
#999

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”