problem przy demontazu glowicy w Suzi RM

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

problem przy demontazu glowicy w Suzi RM

Post autor: spedboy17 » pt, 28 gru 2007, 09:12

Witam wszystkich,nadeszla zima wiec postanowilem zrobic maly remont i wymienic tloczek w mojej secie... pozdejmowalem wszystko co niepotrzebne,bak itp. spuscilem plyn chlodniczy,i zaczalem popuszczac nakretki na glowicy,wszystkie popuscily,zostala jedna... nie zauwazylem ze tam jest dosc zjechana nakretka i klucz sie slizga :? tam jest nakretka na klucz 12,co byscie mi poradzili,jak to odkrecic inaczej?

p.s. probowalem żabkami ale sie slizgaja

z gory dzieki za odpowiedzi
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

strzalek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 63
Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 13:12
Motocykl: CRF 250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: strzalek » pt, 28 gru 2007, 10:10

Przecież nie trzeba zdejmować głowicy, żeby wymienić tłok. Ona schodzi razem z cylinder i nią sie nie martwisz.

Autor tematu
spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: spedboy17 » pt, 28 gru 2007, 10:15

no ale trzeba tez zmierzyc srednice z gory,nie? wiem ze da sie zdjac bez sciagania glowicy,ale trzeba sprawdzic owalizacje cylindra,czy jest znieksztalcony. Watpie czy ktos zrobi mi honowanie cylindra z zamontowana glowcia... :?
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

rufi125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: sob, 29 wrz 2007, 12:31
Motocykl: Yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: kraków / Miechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: rufi125 » pt, 28 gru 2007, 10:35

Moze to troszke prymitywne ale jak masz spawarke, to wez kawalek szpeja (stary klucz lub cos) i chwyc tylko delikatnie nakretke i jak juz troszke pusci to mysle ze zabka dasz rade.

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: plazgut » pt, 28 gru 2007, 11:25

Można zrobić tak jak radzi rufi, można też naciąć nakrętkę szlifierką bądź jakimś pilnikiem na mniejszy klucz i wtedy normalnie odkręcić.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » pt, 28 gru 2007, 11:32

Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi to po prostu zanieś to do zakładu ślusarskiego i za pare zł CI to elegancko odkręcą

Rafał20
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: pt, 24 sie 2007, 18:41
Motocykl: Yamaha YZ 125 03
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: sidzina
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Rafał20 » pt, 28 gru 2007, 12:24

natnij nakrętke brzeszczotem lub pilnikiem i bedziesz mógł odkręcić śrubokrętem

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pt, 28 gru 2007, 13:35

Nakrętkę, której nie ruszy kluczem odkręci śrubokrętem ?! :lol: :lol: Poza tym o ile dobrze to sobie wyobrażam to przez środek przechodzi szpilka, a jej lepiej nie ciąć. Możesz próbować lekko naciąć z boku, klinować jakiś punktak/śrubokręt/przecinak i pukać młotkiem lub tak jak koledzy radzą spawarka tylko odłącz moduł tak na wszelki wypadek ;)

Pozdro

Autor tematu
spedboy17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
Motocykl: Suzi Rm 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: spedboy17 » pt, 28 gru 2007, 14:08

wpadlem na pomysl zeby obszlifowac ja do mniejszego rozmiaru,no i dalo rade :lol: dziekuje ze chcieliscie pomoc :D

bardziej martwie sie inna rzecza,wyciagnalem tloczek i jest troszke juz zjechany i porysowany... wieczorem wam pokaze fotki cylindra i tloczka. Oby tylko nie czekal mnie nowy nikasyl :oops:

p.s. kiedy sciagnalem glowice okazalo sie ze do srodka dostawal sie plyn chlodniczy,podejrzewam ze to wina o-ringow. czy dobrze mysle?

moge zostawic ten temacik?czy musze zmienic jego nazwe? bo bede mial pare pytan co teraz z tym moim cylkiem zrobic
searching new one :P

był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna :D

był Suzuki Rm 250 87r

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: woytas » pt, 28 gru 2007, 16:56

natnij nakrętke brzeszczotem lub pilnikiem i bedziesz mógł odkręcić śrubokrętem

no widac ze nigdy nierobiles takich rzeczy kolego tak jak powiedzial to kolega wyzej jak mozna odkrecic nakretke srubow\kretem jak nieidzie kluczem a pozatym naciecie jej jest nierealne...moze pomylilo ci sie ze sruba?rozrózniasz sróbe od nakretki? a wracajac do problemu,jest taki klucz nazywa sie MORS jego sie regulóje pokrentelkiem u dolu i pozniej sie zaciska na sróbie bardzo mocno (tylko musi byc dobry mors nie podróbka z supermarketu) i krecisz mialem taki sam motocykl z takim samym problemem uwierz mi zadzialalo.mysle ze nic nietrzeba spawac ani nacinac hehe.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: woytas » pt, 28 gru 2007, 17:02

wpadlem na pomysl zeby obszlifowac ja do mniejszego rozmiaru,no i dalo rade dziekuje ze chcieliscie pomoc

bardziej martwie sie inna rzecza,wyciagnalem tloczek i jest troszke juz zjechany i porysowany... wieczorem wam pokaze fotki cylindra i tloczka. Oby tylko nie czekal mnie nowy nikasyl

p.s. kiedy sciagnalem glowice okazalo sie ze do srodka dostawal sie plyn chlodniczy,podejrzewam ze to wina o-ringow. czy dobrze mysle?

moge zostawic ten temacik?czy musze zmienic jego nazwe? bo bede mial pare pytan co teraz z tym moim cylkiem zrobic
a to jest 125 czy 250? jezeli przedostal sie plyn to napewno uszczelka (w przypadku 250 dwa oringi) nowa jakies 100zl do tego splanowal bym bardzo delikatnie głowiczke i po problemie.a nicasilu nietrzeba robic tuleja daje ten sam efekt i jest o polowe tansza chyba ze chcesz czekac 2 miesiace i zaplacic z 700zl a za rok miec to samo.....nicasil jest bardzo delikatny a za rok tuleje przeszlifujesz na wioekszy rozmiar za grosze nnowy tlok i latasz dalej bez czekania.
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Grzechu_MX » pt, 28 gru 2007, 17:11

Tak tylko jak wstawisz tuleje to sie szybcie tłok zużywa, bo aluminium szybciej sie rozszeza do stali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”