honda crf 450R - nie odpala na zimno

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: MX_Bartek » ndz, 18 lis 2007, 10:02

to chyba nie tak, że w zimie jest więcej powietrza w powietrzu, bo to jakiś absurd jest. ja myślę, że to chodzi o to, że jak powietrze jest zimne ma mniejszą objętośc od cieplego i wiecej go wejdzie do gaznika. np. jak uwalnia się skompresowane powietrze z butli, gdzie znajduje się pod dużym ciśnieniem to jest bardzo zimne.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 18 lis 2007, 10:52

Coś w tym stylu. Zimne powietrze wpada do gorącego silnika, bardzo zwiększa swoją objętość. Ale benzyny z OLEJEM dalej jest taka sama ilość, czyli mamy bardzo zubożoną mieszankę. Właśnie po to wymienia się dysze, żeby ten stosunek był odpowiedni.

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » ndz, 18 lis 2007, 16:59

o booze panowie to ironia z tym grzejnikiem byla :roll:
elo elo YZ 4 5 0

Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » ndz, 18 lis 2007, 18:25

Weź vajda nie pisz takich bzdur hahah :lol: :lol: :lol: o grzejnikach tsssssss.

Zmieńcie dysze w gaźniku na większą i będzie ok :)

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » ndz, 18 lis 2007, 19:19

Z powietrzem tzn. z tlenem który jest zawarty w powietrzu jest tak, że gazy zmieniają swoją gęstość na skutek zmian temperatury im niższa temp. tym wyższa gęstość, czyli im zimniej tym więcej tlenu w danej objętości. Tlen jest niezbędny do przebiegu procesu spalania. Dlatego na zimę trzeba dać większą dyszę ponieważ do tej samej ilości paliwa ("dysza letnia") dajemy większą ilość tlenu co prowadzi do powstania zbyt ubogiej mieszanki.

crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 18 lis 2007, 19:42

kfilipek pisze:Z powietrzem tzn. z tlenem który jest zawarty w powietrzu jest tak, że gazy zmieniają swoją gęstość na skutek zmian temperatury im niższa temp. tym wyższa gęstość, czyli im zimniej tym więcej tlenu w danej objętości. Tlen jest niezbędny do przebiegu procesu spalania. Dlatego na zimę trzeba dać większą dyszę ponieważ do tej samej ilości paliwa ("dysza letnia") dajemy większą ilość tlenu co prowadzi do powstania zbyt ubogiej mieszanki.
wow

...a ja mysle ze dysza to iejedyny problem jaki moze tutaj byc... mowisz ze mala iskra, zobacz rozrzad, luzy zaworowe

kfilipek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kfilipek » ndz, 18 lis 2007, 20:34

crossrider pisze: wow

...a ja mysle ze dysza to iejedyny problem jaki moze tutaj byc... mowisz ze mala iskra, zobacz rozrzad, luzy zaworowe
Możesz jaśniej bo nie kumam twojego posta, ja nie gdybałem co może być tylko opisałem z jakich powodów powinno się wymieniać dyszę na większą, bądź przeprowadzić regulację gaźnika :wink: Ale z pozostałymi rzeczami masz rację też mogą mieć wpływ na rozruch silnika.

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » pn, 10 gru 2007, 22:57

kolega pytal wyzej gdzie mozna kupic dysze. podlaczam sie do pytania bo teraz kiedy jest ponizej 0 to nawet grzejniki nie pomagaja :lol: :lol: :lol:
elo elo YZ 4 5 0

Mateusz27
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Mateusz27 » wt, 11 gru 2007, 07:19

Moj ktm 525 exc zaczal palic, jak bylo zimno za 3 - 5 razem na rozruszniku. Regulacja zaworow i pali na dotyk. Z tym tlenem w tlenie to :roll:
Motocykl bedzie jezdzil tak samo przy +40 i -40. Jedyne elemnty, ktore mozna wymienic na zime, to w niektorych motocyklach sa swiece zimne i cieple. Ale cieple sa na klimaty jak w usa na poludniu, a zimne na kazde inne.

Wogole skad wam sie wzial ten tlen w tlenie?

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » wt, 11 gru 2007, 10:29

Moj ktm 525 exc zaczal palic, jak bylo zimno za 3 - 5 razem na rozruszniku. Regulacja zaworow i pali na dotyk. Z tym tlenem w tlenie to
Motocykl bedzie jezdzil tak samo przy +40 i -40. Jedyne elemnty, ktore mozna wymienic na zime, to w niektorych motocyklach sa swiece zimne i cieple. Ale cieple sa na klimaty jak w usa na poludniu, a zimne na kazde inne.

Wogole skad wam sie wzial ten tlen w tlenie?
Nie zgodzam sie z tym ale nadal szukam punktu gdzie dostane dysze do swojej juzi. Osoby ktore to robily w swoich yz450f prosze o podanie danych/oznaczen dysz ktore powinienem kupic i ew. te swiece cieple czy zimne (pierwsze slysze ale zapytam w MOTO RACER kolo szkoly)
Pozdr.
elo elo YZ 4 5 0

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 11 gru 2007, 12:43

vajda pisze:
Moj ktm 525 exc zaczal palic, jak bylo zimno za 3 - 5 razem na rozruszniku. Regulacja zaworow i pali na dotyk. Z tym tlenem w tlenie to
Motocykl bedzie jezdzil tak samo przy +40 i -40. Jedyne elemnty, ktore mozna wymienic na zime, to w niektorych motocyklach sa swiece zimne i cieple. Ale cieple sa na klimaty jak w usa na poludniu, a zimne na kazde inne.

Wogole skad wam sie wzial ten tlen w tlenie?
Nie zgodzam sie z tym ale nadal szukam punktu gdzie dostane dysze do swojej juzi. Osoby ktore to robily w swoich yz450f prosze o podanie danych/oznaczen dysz ktore powinienem kupic i ew. te swiece cieple czy zimne (pierwsze slysze ale zapytam w MOTO RACER kolo szkoly)
Pozdr.

Więc dysze do swojej Yamaszki możesz dostać w serwisie/salonie Yamaha i to na zamówienie (sam zamawiałem) koszt takiej dyszy to około 20zł. Gdzie indziej raczej zapomnij.

vajda
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: czw, 10 maja 2007, 17:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: vajda » wt, 11 gru 2007, 17:16

Więc dysze do swojej Yamaszki możesz dostać w serwisie/salonie Yamaha i to na zamówienie (sam zamawiałem) koszt takiej dyszy to około 20zł. Gdzie indziej raczej zapomnij.
W koncu konkret! Poszla PW, dzieki za info.
Pozdr.
elo elo YZ 4 5 0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”