Przepalony tłok i przebarwiony nicasyl
-
Autor tematuwild rider
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głuszyca
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Przepalony tłok i przebarwiony nicasyl
A więc tak
Mój kolega (moto YZ 125 2000) zaopatrzył się niedawno w paliwo na "renomowanej" stacji shell zrobił tą samą mieszankę co zawsze z tego samego oleju pojechał na wycieczkę i po jakimś czasie moto sie strasznie zamuliło więc zrzucił na luz i zatrzymał się moto po chwili zgasło obejrzał wszystko i wszycho było git z ciekawości zajrzał do baku a tam olej się zważył i sobie pływa po wierzchu no to nie odpalał moto tylko zapchał do domu(3h) ściągną głowice i cylinder a tam tłok przy zaworze wydechowym stopiony aż do pierścienia przytopiona głowica i nicasyl ma niebiesko-szare plamy.
Tłok będzie nowy głowica da rade jest delikatnie przytopiona może z 0,5mm
komora spalania a reszta git no i rozchodzi sie o ten nicasyl czy wystarczy wpakować nowy tłok czy trzeba robić honowanie czy nową powłoke
Mój kolega (moto YZ 125 2000) zaopatrzył się niedawno w paliwo na "renomowanej" stacji shell zrobił tą samą mieszankę co zawsze z tego samego oleju pojechał na wycieczkę i po jakimś czasie moto sie strasznie zamuliło więc zrzucił na luz i zatrzymał się moto po chwili zgasło obejrzał wszystko i wszycho było git z ciekawości zajrzał do baku a tam olej się zważył i sobie pływa po wierzchu no to nie odpalał moto tylko zapchał do domu(3h) ściągną głowice i cylinder a tam tłok przy zaworze wydechowym stopiony aż do pierścienia przytopiona głowica i nicasyl ma niebiesko-szare plamy.
Tłok będzie nowy głowica da rade jest delikatnie przytopiona może z 0,5mm
komora spalania a reszta git no i rozchodzi sie o ten nicasyl czy wystarczy wpakować nowy tłok czy trzeba robić honowanie czy nową powłoke
Ekipa Rozkręt #151
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
sam tego raczej nie sprawdzisz bo nie podejrzewam zebyś miał mikrometr i średnicówkę w domu Jedzcie z tym cylindrem do jakiegokolwiek serwisu i najprawdopodobniej za darmo wam zmierzą średnice i powiedzą jaki rozmiar tłoka do tego dobrać no i ocenią w jakiej kondycji jest nicasil i czy trzeba coś go "odświeżyć" itp
-
Autor tematuwild rider
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: pn, 11 gru 2006, 19:28
- Motocykl: RM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głuszyca
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Najlepiej zrobić tak: wymierzyc cylinder zobaczyć ile jest wybity od nominału (nominał ma bodajże 54,00 w przypadku 125) a jak już cylinder będzie miał powiedzmy 54,02-3 to sprawdzić jaki tłok się dostanie i spasować go jak najciaśniej się da tzn. od 4 setek (0,04) do powiedzmy max (0,06).
Dzwonisz do jakiegoś sklepu i się pytasz w jakich rozmiarach dostane tłok firmy prox lub vertex. (prox bodajże ma o jedna selekcje większą niż vertex)
I wszystko załatwione a jak już nie idzie dobrać tłoka no to niestety trzeba zrobić nikasil
Dzwonisz do jakiegoś sklepu i się pytasz w jakich rozmiarach dostane tłok firmy prox lub vertex. (prox bodajże ma o jedna selekcje większą niż vertex)
I wszystko załatwione a jak już nie idzie dobrać tłoka no to niestety trzeba zrobić nikasil