Korobwód - ile wytrzymuje?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
4titu'd
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z nienacka
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Korobwód - ile wytrzymuje?

Post autor: 4titu'd » śr, 22 mar 2006, 12:49

Ile wytrzymuje (oryginalna) korba w setce, kiedy nadaje sie do wymiany i jak to sprawdzic?

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 22 mar 2006, 14:28

Jak się nie zatrze korba na łożyskach lub nie pognie to myślę, że jedna na sezon Ci wystarczy w setce. Ja tak robiłem i było OK. Korbowód głównie złużywa się przy łożysku dolnym, tam powstaje luz, który może być niebezpieczny i spowodować nie pożądaną awarię.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

orzell
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: ndz, 19 mar 2006, 20:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MWS
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: orzell » śr, 22 mar 2006, 15:11

W sytuacji po sezonowego rozpolowiania silnika w celu wymiany korbowodu, co warto jeszcze przy tek okazji wymienic? Zalozmy ze mamy do czynienia z motocyklem rocznym, po jednym sezonie.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 22 mar 2006, 15:19

Myślę, że warto wymienić tłok, łożyska na wale i ogólnie wszystko przejżeć czy gra. Z rzeczy poza silnikowych to wymienić olej w zawieszeniu co jest prostą rzeczą, łożyska w piastach kół i w główce ramy. To by było wszystko, chyba, że zapomniałem o czymś :lol:
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » śr, 22 mar 2006, 15:40

Korbe w 125 powinno sie wymienic raz na sezon tak jak napisal Mxrool.

Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » śr, 22 mar 2006, 16:26

A w CRE 250 (enduro i w tak uzywana) co ile wymieniac korbe????
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 22 mar 2006, 16:28

Też trzeba poświęcić jedną na sezon. Zawodnicy wymieniają częściej, ale jak dla amatora to jedna na sezon.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 22 mar 2006, 17:05

ej nie straszcie tak bardzo ..... ja przejezdzilem kawasake kdx 125 przez 2 sezony i ani razu tloka nie zmienilem ani korby a podejrzewam ze poprzedni wlasciciel tesh nie a moto bylo z 91 roku.... chociasz mialo tylko przebieg 3500... :roll: a co ile myslicie ze sie wymienia w wrce korbe???
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 22 mar 2006, 17:58

Hehehe no to nie dbałeś o tą Kawę, clinder pewno był zajeżdzony i motor nie miał kompresji :lol: . Nikt tu nie straszy tylko takie są realia. Nie musisz wogóle wymieniać jak nie chcesz, twój biznes. Ja w 250 4T mam zamiar na koniec roku wymienić czyli po sezonie. Ty jesteś amator to wymień sobie po dwuch sezonach.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » śr, 22 mar 2006, 22:20

W 125 cm3 (2T) moim zdaniem należy wymienić korbę raz na sezon, średnio co 100 h, czyli co 4-5 tłoków. Wtedy jest gwarancja, że maszyna będzie śmigać bezawaryjnie. A jak już silnk rozpołowiony, to również można łożyka na wale wymienić.
Nikasil.pl

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 28 mar 2006, 16:03

Jesli chodzi o korby do 125 (2T) to jaka kupic ?:P

Czy jest jakas roznica pomiedzy korba proxa a korba hot rods ??

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 31 mar 2006, 21:43

Nie ma znaczących różnic, może tylko cenowe. Ważne by była markowa i nie jakaś "ruska". Te co wymieniłeś to dobre są!
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”