Korobwód - ile wytrzymuje?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
sniezek_17
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 08:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myślenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

korba

Post autor: sniezek_17 » ndz, 1 paź 2006, 19:56

hmmm ja slyszalem ze korbe powinno sie wymieniac o dwa tloki... no nie weim moze sie myle :)

EloZiom
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: pt, 7 lip 2006, 22:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EloZiom » ndz, 1 paź 2006, 20:29

a jeśli ktoś w czasie sezonu zużyje 2 tłoki to w taki razie korba mu starczy na 2 sezony??
bo ktoś tam pisał że co 4-5 tłoki sie zmienia a ktoś że co 2 tłoki

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » ndz, 1 paź 2006, 20:37

no jak i łożyska to i uszczelniacze

hot rods chyba ma jakąs tulejke w główce na łożysku cos w tym stylu

hmm
jak sprawdzic czy korba żyje ?
jak jest zdjęty cylinder łapiesz korbe za łeb i próbujesz wyczuć luż pionowy jesli wyczuwasz naprawde cos tam minimalnie to znaczy ze masz napewno 0.5mm luzu czyli łożysko poszłosie jebać
moja korba miałą prawie nie wyczuwalny luz jak ją wytłoczyli to wszystkie igiełki z kosza wypadły i były jakies kwadratiwe :shock: wymeiniłem cała korbe i jest jush git

jak masz wał na stole to łąpiesz go za korbe w połowie tak żeby wisiał i walisz pięscią w główke korby jak słychać metaliczny dzwięk to znaczy że masz luz -- praktycznie jedyny sposób na wykrycie luzu
luzy boczne nie śa tak groźne
kozba nawet musi miec minimalny aby sie nie zatarła no z 0.5 mm moze więcej

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 1 paź 2006, 23:02

Wypadało by jedną na sezon wymienić przy takiej jeździe jak to niektórzy mówią - po lesie :lol: . Jak już szalejesz ostro to nawet cześciej.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

EloZiom
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: pt, 7 lip 2006, 22:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EloZiom » pn, 2 paź 2006, 07:33

ale jak ktoś objedzie jednego albo dwa tłoczki to też korba na sezon??

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 2 paź 2006, 07:37

No 2 tłoki to jedna korba, a przypominam, że tłoki w setce się powinno wymieniać góra co 25-30 godzin. 30 To już taki max., a jeśli latasz już konkretnie to nawet co 10.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Budyn
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: pt, 9 gru 2005, 20:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Budyn » ndz, 8 paź 2006, 21:55

skorzystam z tematu
A ile wytrzymuje korba w 450 4t? Bo nie wiem czy juz wymieniać?
Moja YZ jest z 2004 i mam zamiar wymienić tłok a nie wiem co z korbą.
Zaznacze ze jest zadbana i wygląda na mało wyjezdzoną. Ja przejechałem 20 h dopiero.

pozdr

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » pn, 9 paź 2006, 14:00

rozbierz i sprawdz

a jesli nic " na dole nie szelesci przy wkręcaniu sie na ibroty to nic sie nie powinno dziać ale to nie jest 100% pewnosci
100% pewnosci co do korby to masz jak kupujesz i wbijasz nowa

a to ze motor wygląda ładnie nie znaczy zesilnik jest zadbany
w zime radziłbym rozebrac na częsci pierwsze i sie pobawic eheh przynajmniej dla tego aby sprawdzic co za szatan siedzi w silniku izeby sie zapoznac z wnętrzem pffffff

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » sob, 21 paź 2006, 22:40

A ja słyszałem że w SX korbe można wymieniać raz na dwa sezony i to jak latasz wmiere dobrze i załóżmy dwa razy w tygodniu .
Raz na sezon to chyba jak kacisz ostro :)

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pn, 13 lis 2006, 16:24

Witam wszystkich... nie moge znalesc tematu o tlokach bo gdzies tam pisalem ze nie wymienialem tloka od 3 sezonow itp i oczywiscie opinie byly ze nie dbam o moyto i ze nikt po mnie by nie chcial moto itp Otoz zawiozlem moto do jednego z lepszych mechanikow w krakowie zeby mi sprawdzil silnik rozrzad tloka i takie pierdoly. A wiec tak, tlok byl jeszcze w nie najgorszym stanie, sworzen byl juz lekko przytarty i trzeba bylo wymienic sworzen a ze sworzniem tloka odrazu, lancuszek rozrzadu byl jeszcze Ok i mechanik mi powiedzial ze dopiero pod koniec przyszlego sezonu wymienic no i oczywiscie zrobil luz zaworowy. Takze do tych wszystkich co pisza ze trzeba tloka wymieniac co sezon itp.... heh na jakiej podstawie to piszecie? I do tych co nie wiedza co ile zmieniac, jedzcie do mechanika z prawdziwego zdarzenia i niech on zobaczy stan silnika i wtedy dopiero zastanawiajcie sie czy trzeba wymieniac tloka i inne podzespoly PZDR :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 13 lis 2006, 16:36

No ja wymieniam co 50mh tłoka jak książka zaleca. Po 60mh tłok już jest śmietnik, wyrabia się i dostaje luzów poprzecznych. Sam tego doświadczyłem po pierwszych 60mh. A pierścienie to inna mowa. Ja wymieniłem 3 tłoki w tym sezonie w swoim motorze. Pozdro.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SEBOOL » pn, 13 lis 2006, 16:42

I rozumiem że na koniec sezonu wymieniasz korbe?
pozdr.
RS SERWIS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”