Silnik padł
-
Autor tematuszczuku
- VIP
- Posty: 261
- Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Silnik padł
Witam!
Jezdzilem sobie po torze i nagle buh i koniec. Zablokowalo kolo, tlok stanal w cylindrze. Zabralem sie wiec do rozbierania. Okazalo sie, ze nie ma polowy tloka. Jego dosc spory kawalek pekl i jego resztki wpadly do skrzyni korobowej i teraz wal ani drgnie (tak mi sie zdaje). Teraz mam pytanie do was bo z ciekawosci chce sie dowiedziec jaka mogla byc przyczyna tego. Tlok mial 18mh wiec powinien jeszcze dawac spokojnie rade. Pierscien jest lecz sie przytarl i zakliszczyl w gniezdzie. Cylinder napewno do nikasilu, nowy tlok, korbowod chyba tez bo ma luzy prawo/lewo na wale, ale gora dol nie wiec nie wiem. Pewnie lozyska na wal tez. Ale co tak naprawde moglo byc przyczyna? Czy mogl tlok juz nie dac rady czy zatarly sie lozyska na wale ale watpie zeby takie efekty tego byly. Plynu w chlodnicy bylo pelno, oleju w skrzyni tez. Moze pompe wody szlak trafil i nie dostal chlodzenia ? Ale niestety tego jeszcze nie sprawdzilem. Olej lalem 1:40 Mobil 1 wiec mial napewno dobre smarowanie. Czy z tego co opisalem jestescie w stanie okreslic co moglo sie stac? Z gory dzieki. Pozdrawiam.
Jezdzilem sobie po torze i nagle buh i koniec. Zablokowalo kolo, tlok stanal w cylindrze. Zabralem sie wiec do rozbierania. Okazalo sie, ze nie ma polowy tloka. Jego dosc spory kawalek pekl i jego resztki wpadly do skrzyni korobowej i teraz wal ani drgnie (tak mi sie zdaje). Teraz mam pytanie do was bo z ciekawosci chce sie dowiedziec jaka mogla byc przyczyna tego. Tlok mial 18mh wiec powinien jeszcze dawac spokojnie rade. Pierscien jest lecz sie przytarl i zakliszczyl w gniezdzie. Cylinder napewno do nikasilu, nowy tlok, korbowod chyba tez bo ma luzy prawo/lewo na wale, ale gora dol nie wiec nie wiem. Pewnie lozyska na wal tez. Ale co tak naprawde moglo byc przyczyna? Czy mogl tlok juz nie dac rady czy zatarly sie lozyska na wale ale watpie zeby takie efekty tego byly. Plynu w chlodnicy bylo pelno, oleju w skrzyni tez. Moze pompe wody szlak trafil i nie dostal chlodzenia ? Ale niestety tego jeszcze nie sprawdzilem. Olej lalem 1:40 Mobil 1 wiec mial napewno dobre smarowanie. Czy z tego co opisalem jestescie w stanie okreslic co moglo sie stac? Z gory dzieki. Pozdrawiam.
-
- Moderator
- Posty: 762
- Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
- Motocykl: KTM XC 300 2016r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wisła
- Podziękował: 10 razy
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Moderator
- Posty: 762
- Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
- Motocykl: KTM XC 300 2016r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wisła
- Podziękował: 10 razy
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 93
- Rejestracja: pn, 21 maja 2007, 09:52
- Motocykl: RM250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Prawdopodobnie doszło do spalania detonacyjnego (stukanie) spowodowanego niewłaściwym spalaniem mieszanki paliwowo-powietrznej (powolne powracanie do biegu jałowego).szczuku pisze:Witam. Mialem leciutkie stukanie w cylindrze jak troche przygazowalem i dlugo schodzil z obrotow. Ale bez jaj zeby sie tlok na pol rozpadl? pozdrawiam
PS. Zdjęć jak nie był tak nie ma, a to mogłoby wiele wyjaśnić
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 30 wrz 2007, 12:01
- Motocykl: YAMAHA YZF 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Hmn...posiadałem jeszcze nie dawno Suzuki Rm 125 i to samo się stała,co się okazło miałem za bardzo spasowny tłok i pękł łamiąc za sobą tuleje w cylindrze(bo miałem wbita)zablokował wał,nie miałem kasy na na remont to moto zostało sprzedane.Nawet nie żałuje tej Rm'k Teraz mam Cr'k i jestem zadowolony (nic się z nią nie dzieje,nic prócz lania paliwa)
" .MX jako żywioł pobierający w życiu bohaterów litry oktanów ... "