Musy - problem "flaka" rozwiązany

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » sob, 18 mar 2006, 14:25

MXrool pisze: Moose - opona do użytku z musami [BIB Moose]
Co to oznacza??

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » sob, 18 mar 2006, 14:55

To jest zastępstwo dla dętki. Coś na kształt pianki. Montując to masz z głowy problem z flakiem w kole. "Musy" dają odpowiednik ciśnienia ok. 0,9 Atm. Fajna sprawa ale nowe są drogie jak cholera. Z tego co słyszałem do MX nie nadają się za bardzo bo na hopach szybko się je wykańcza. Do Enduro jak znalazł.
Jako tańszy srodek wiele osób poleca Tirol lub OKO. Preparat który wlewa się do dętki. Ponoć opony się rwą na kamieniach a dętki zostaja nienaruszone.
Co do "musów" można kupować używane po zawodniach duuużo taniej niż nowe ale często są już w kiepskim stanie i motor gorzej się prowadzi.
Komplet nowych to około 600pln.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » sob, 18 mar 2006, 17:02

Ciechu pisze:To jest zastępstwo dla dętki. Coś na kształt pianki. Montując to masz z głowy problem z flakiem w kole. "Musy" dają odpowiednik ciśnienia ok. 0,9 Atm. Fajna sprawa ale nowe są drogie jak cholera. Z tego co słyszałem do MX nie nadają się za bardzo bo na hopach szybko się je wykańcza. Do Enduro jak znalazł.
Jako tańszy srodek wiele osób poleca Tirol lub OKO. Preparat który wlewa się do dętki. Ponoć opony się rwą na kamieniach a dętki zostaja nienaruszone.
Co do "musów" można kupować używane po zawodniach duuużo taniej niż nowe ale często są już w kiepskim stanie i motor gorzej się prowadzi.
Komplet nowych to około 600pln.
Więc te płyny to się wlewa jak złapiesz kapcia i po 15 km masz problem od nowa. Wlanie tego magicznego płynu nie uchroni od złapania gumy. Na używanym musie się prowadzi motor normalnie. Wiesz na czym polega złużycie musa? Na tym, że zmniejsza on objętość np. kupujesz nowy do opony 140 i po sezonie pasuje do opony 110. Koszt nowych musów [komplet] kupisz za 700 zł - 1300 zł.
Ostatnio zmieniony sob, 18 mar 2006, 18:47 przez MXrool, łącznie zmieniany 1 raz.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » sob, 18 mar 2006, 18:10

Więc te płyny to się wlewa jak złapiesz kapcia i po 15 km masz problem od nowa
Bzdura. Oba te płyny wlewa się do nowej dętki. Na Motor Bike Show było stoisko firmy OKO. Można było sobie przebijać nożem oponę z tym preparatem w środku. Dziura odrazu się zasklepiała a powietrze uchodziło w ilości pomijalnej.

Tirol z tego co słyszałem zapobiega powstawaniu dziór w dętce. Na Forum Motocyklistów jeden z użytkowników na ostrym kamieniu rozerwał oponę a dętka z tirolem przetrwała i dalej jest w użytku. Nie było to 12 letnie dziecko na DT 80 które robi backflipa.

Ja widziałem oferty nowych "musów" za 600pln więc nie łap mnie za słowa.
"Mus" nie musi się równomiernie zbijać i zdaża się że koło ma tak zwane bicie. Nie jest to regułą.
W MX przy lądowaniu po długim skoku najbardziej obciążany jest tylko fragment koła a nie cały obwód równomiernie. W Enduro żadko się takie sytuacje zdarzają. Zresztą nie ja sobie tą teorię wymyśliłem.

http://www.motox.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=64

Nawet na stronie Motox jest tekst którym producent reklamuje swój preparat. Poczytaj a potem się kłuć.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » sob, 18 mar 2006, 18:17

Ciechu pisze:Poczytaj a potem się kłuć.

Nie mam zamiaru się kłucić, pisałem co wiedziałem. Widać wiesz co innego na ten temat niż ja i już. Jeśli możesz podaj ceny tych płynów i wrzuć tą ofertę musów, bo jestem zainteresowany.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » sob, 18 mar 2006, 18:22

JA widziałem jak jeden kolo przebił se na poligonie dętkę, wpsiukał jakąś piankę do dęktki przez wętyl i mógł normalnie jechał ale pojecha szybko na chat wiec pewnie te cudo nie trwa wiecznie.Więc juz sam nie wiem kto ma racje ,Moze są i takie i takie preparaty.
P.S Gdzie i w którym roku na motor bkie show widziałeś tą wystawę OKO,bo ja byłe w wawie na tegorocznej i nie widziałem tego?czyżbym przegapił :?

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » sob, 18 mar 2006, 19:04


Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » sob, 18 mar 2006, 19:11

No czyli faktycznie muszą być rózne rodzaje tych preparatów z tego co mówi IGI. Może te "po fakcie" nie sprawują się najlepiej tak jak mówisz.
OKO było na ostatnim MBS.
Nowe musy za 600 widziałem na allegro. Czyli da się kupić taniej.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 3 kwie 2006, 17:34

Ciechu pisze: "Mus" nie musi się równomiernie zbijać i zdaża się że koło ma tak zwane bicie. Nie jest to regułą.
W MX przy lądowaniu po długim skoku najbardziej obciążany jest tylko fragment koła a nie cały obwód równomiernie. W Enduro żadko się takie sytuacje zdarzają. Zresztą nie ja sobie tą teorię wymyśliłem.
Dostepne na rynku są specjalistyczne musy do Motocrossu, znalazłem takie.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pn, 3 kwie 2006, 18:45

Ciechu dobrze mówi.
Oko i Tirol to nie te spraye z wężykiem, które się wlewa po przebiciu.
A preparaty, które się stosuje profilaktycznie przed przebiciem, niby wzmacniają i zabezpieczają dętke aby się tak łatwo nie przebijała a nawet jeśli się przebije to mniejsze dziurki się samowulkanizują.
A swoją drogą ciekawe który z nich jest lepszy skuteczniejszy, trzeba będzie wypróbować.
Różnica jest też taka że OKO i Tirol stosuje się raczej do opon dętkowych a te różne spraye do bezdędkowych.

Tu gość sprzedaje ten Tirol ale podobno w Rapidzie można kupić dużo taniej.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=94319674
To Oko widziałem gdzieś w reklamach w ŚM i Motocyklu.

Co do mussów to też na nich jeździłem.
Ale w końcu się tak ubiły, że nie nadawały się juz do niczego.
Oponę na mussach ciężko się zmienia, przynajmniej mi to nie szło za dobrze.
Ostatnio zmieniony pn, 3 kwie 2006, 19:48 przez BaRy, łącznie zmieniany 1 raz.

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pn, 3 kwie 2006, 19:01

Jak mówicie, że te płyny dobre to bym pomyślał nad nimi, tzn. nad kupnem. Jaka jest kwota tego preparatu i gdzie można go kupić bezpośrednio?
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » pn, 3 kwie 2006, 19:47


To mój kolega z osiedla sprzedaje ten preparat, ma EXC 125 i mówił że wiele razy uratowało go to przed pchaniem motocykla. Jeżeli hccecie to moge go podpytać jakto naprawdę jest a cena jest b. dobra bo pamiętajmy że za te 48zł mamy zabezpieczone 2 opony!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”