2 pytania totalnego laika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cezii
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: pt, 30 mar 2007, 17:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

2 pytania totalnego laika

Post autor: cezii » pn, 10 wrz 2007, 17:56

Witam,

pierwsze pytanie dotyczy srubki/korka od zlewu oleju ze skrzyni (ta od spodu), a mianowicie jakis czas temu kiedy wymienialem olej zauwazylem ze srubka sie przekreca w gwincie wiec nalozylem troche silikonu i jakis czas bylo ok. niestety ostatnio podczas jazdy srubka odkrecila sie i wypadla, wylal sie caly olej (dobrze ze sie w pore zatrzymalem i nie skatowalem sprzetu). Gwint jest do dupy i silikon nie pomaga. Czy pomoze tu jakis klej do srub, czy trzeba nagwintowywac? Jezeli to drugie to co z opilkami metalu ktore dostana sie do srodka?

drugie pytanie - w jaki sposob smarowany jest wal w dwusuwie? z mieszanki? skoro tak to moglby mi ktos wytlumaczyc dokladnie jak to przebiega bo zdawalo mi sie zawsze ze mieszanka jest spalana w calosci w cylindrze.

dzieki za odp, pozdrawiam
Suzuki RM 125

GG: 1253263

wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » pn, 10 wrz 2007, 18:21

jak nie chcesz gwintować to kup nową taką samą śrubkę :lol:

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » pn, 10 wrz 2007, 18:23

jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

Autor tematu
cezii
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: pt, 30 mar 2007, 17:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cezii » pn, 10 wrz 2007, 18:24

wolek1993 pisze:jak nie chcesz gwintować to kup nową taką samą śrubkę :lol:
Zdupcony jest gwint w silniku, z nowa srubka jest to samo.
Suzuki RM 125

GG: 1253263

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pn, 10 wrz 2007, 18:26

a jaki filtr :lol:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

wolek1993
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 10 lip 2007, 11:26
Motocykl: yamaha YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: bolesław koło olkusza (tor Sławków)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: wolek1993 » pn, 10 wrz 2007, 18:42

sory źle przeczytałem :roll:

Sokół
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: czw, 18 maja 2006, 20:00
Motocykl: YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sokół » pn, 10 wrz 2007, 18:51

Rozwierć stary gwint i nagwintuj na większy a śrubę będziesz musiał jakąś dopasować byle nie za długą. Co do drugiego pytania to wał w 2suwie jest smarowany olejem z mieszanki :D

Autor tematu
cezii
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: pt, 30 mar 2007, 17:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cezii » pn, 10 wrz 2007, 18:59

Ok dzieki za odpowiedzi (nareszcie sie dowiedzialem ze mieszanka zanim trafi do komory spalania pluka korbe i wal) ale wciaz nie dostalem odpowiedzi co z opilkami metalu ktore zostana w skrzyni po gwintowaniu?
Suzuki RM 125

GG: 1253263

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » pn, 10 wrz 2007, 19:06

Niewiem jak chcesz gwintować żeby opiłki wpadły do komory....
nawet jeśli - prosty patent sznurek , kawałek magnesu , smyru smyru i masz opiłki...
Oczywiście nie zbierzesz wszystkich ale zawsze już coś.... pewnie wiecej ich będzie z trybów ale cuż.. a i uważaj żebyś magnesa nie zgubił :lol:
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 10 wrz 2007, 19:30

Magnes pomoże na aluminium jak umarłemu kadzidło.... Nałóż palcem od środka sporo gęstego smaru-wszystkie opiłki po gwintowaniu w nim zostana, i po wytarciu smaru będzie klar w skrzyni. Podczas gwintoania dobrze jest nasmarować konkretnie gwintownik, i co 2-3 obroty wyjmować i usuwać samr z opiłkami dokładając nowy.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » pn, 10 wrz 2007, 19:34

To.mek pisze:Co do drugiego pytania, wydaje mi się że jest smarowany olejem ze skrzyni.
prosze was nie piszcie takich odpowiedzi jak ne macie pojecia jak ktos juz wyzej napisal wal w 2t smarowany jest olejem z mieszanki i nie ma zadnego filtra a jak jest jescze troche gwintu mozna sprobowac zakecic na tasme teflonowa ale pewniejsze bedzie nagwintowanie a po gwintowaniu na wszelki wypadek przeplucz silnik najtanszym olejem ja bym tak zrobil :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 10 wrz 2007, 19:40

Wiesz, często w tym jest troszke prawdy-łozysko wału korbowego od strony sprzęgła jako jedyne jest smarowanie oliwa ze skrzyni (nie zawsze, ale czasem).
W komorze korbowej benzyna z mieszanki odparowuje, a olej zostaje i smaruje cały ten bałagan w środku, a na końcu jest spalany.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”