wymiana łańcucha rozrządu KTM 450 exc

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
ELIS
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: wt, 4 wrz 2007, 11:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

wymiana łańcucha rozrządu KTM 450 exc

Post autor: ELIS » sob, 8 wrz 2007, 23:32

Witam mam zamiar wymienić łańcuszek rozrządu i mam dylemat czy oryginał za ok 230zł czy zamiennik DID za 80zł wytrzymałość pomijam bo sądze że DID da rade tak samo bynajmniej z metra ciety dawał mi rade w innym moto ale słyszałem że w KTM przy zastosowaniu nie oryginału są jakieś problemy, czy ktoś zgłębiał ten temat albo coś słyszał o tym?

Awatar użytkownika
Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Szuwar » ndz, 9 wrz 2007, 19:51

Jeżeli chcesz wiedzieć na czym jeździsz to kup oryginalny.Ale z drugiej strony jeżeli DID jest taki sam a o wiele tańszy to kusząca propozycja.Ale z łancuszkami może być tak samo jak z tłokami ważna jest firma a cenę się w takim przypadku pomija.Decyzja należy do ciebie.Ja bym kupił oryginalny!!!
KTM EXC 520 2001 rok.

Awatar użytkownika
Autor tematu
ELIS
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: wt, 4 wrz 2007, 11:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: ELIS » ndz, 9 wrz 2007, 22:23

zakładajac DID będe wiedział na czym jeżdze i dlatego pomijam to w rozważaniach, bo wole DIA-a na do napędu koła niż to co oryginalnie daje KTM cokolwiek by to nie było a jest chyba zazwyczaj DC. Szukam kogoś kto zakładał do rozrządu czy też ciętego z metra czy z paczki łańcuch DiD-a bo słyszałem że są z tym problemy tylko nie wiem jakiej natury dla mnie ogniwo to ogniwo i jeśli jest takie jak powinno to nie widze problemu ale ponoć jest tylko nie wiem na czym polega:) Do ugrania jest pare groszy więc warto sie dowiedzieć co by nie wydac 80 na DID i potem dodatkowo 230 na oryginał:)

Awatar użytkownika
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » ndz, 9 wrz 2007, 22:40

Przeszukaj na forum motocyklistów, był wałkowany temat łańcuchów rozrządu DIDa, i tych wątpliwości o których wspominasz.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Awatar użytkownika
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 9 wrz 2007, 23:21

I jeśli go znajdziesz wklej go tutaj (tzn link), to będzie przydatny temat do FAQ.

Awatar użytkownika
Autor tematu
ELIS
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 65
Rejestracja: wt, 4 wrz 2007, 11:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: ELIS » pn, 10 wrz 2007, 15:20

Z kilku źródeł otrzymałem taką samą odpowiedź czyli można ją uznać za rozwiazanie mojego dylematu:
" DID nie robi lancuszkow do EXC, znaczy zaden DID nie pasuje. Kiedys
probowalem dobrac i skonczylo sie na oryginalnym. Z pomiarow wynikalo, ze
jest podobny do jednego z rodzajow standardowych DID (chyba 219 ale nie
jestem pewiem). Z tym, ze to "podobny" to troche malo, zeby go stosowac :),
pewnie w tym tkwi problem - zalozyc sie da, i co z tego.
Michal Demczuk "

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
Masto
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 72
Rejestracja: wt, 14 lut 2006, 14:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bialystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Masto » pt, 5 paź 2007, 09:35

DID ma w ofercie Łąńcuchy do KTMa spytaj w MOTOR-Landzie tam kupowałem i wszystko pasuje.

Awatar użytkownika
Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wymiana łańcucha rozrządu KTM 450 exc

Post autor: Joho » pn, 4 lut 2008, 22:28

Witam ,ktoś wie może jak ustawić prawidłowo szczegóły przed wymianą rozrządu w exc 450?? Chodzi mi jakie ustawienia na zębatkach i w ogóle powinny być gdzie mogę czsowo zablokować ustawienie i jak (czym) naciągnąć sam łańcuch rozrządu.
Nigdzie nie ma takich rzeczy na forum :| :shock:
ps :drinkers: -czy to jest w skócie "garaż-browar"? :mrgreen:
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

Awatar użytkownika
Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wymiana łańcucha rozrządu KTM 450 exc

Post autor: Joho » wt, 5 lut 2008, 21:22

qrde, nie wierzę że nikt nie kuma jak wymienia się łańcuch rozrządu w 450. Proszę o Podpowiedź. Again :mrgreen: Na pewno sa na forum jakies kozaki od moto.
PZD
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1162
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: wymiana łańcucha rozrządu KTM 450 exc

Post autor: amator » śr, 6 lut 2008, 01:14

Witam,
Uważaj z tą wymianą lancuszka w ktm. Napinacz łancuszka jest pneumatyczny i jesli nie zabezpieczysz przed wyjęciem to tłoczek napinający wyskoczy ci i wtedy trzeba szukać innego napinacza na sprezynę bo tego juz nie uruchomisz. Proponuje żebys skontaktował si ez "kurosiem". Namiary popros w motox. :?

Awatar użytkownika
Radosny
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 16 lip 2006, 00:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wymiana łańcucha rozrządu KTM 450 exc

Post autor: Radosny » śr, 6 lut 2008, 01:53

Jeśli pierwszy raz zamierzasz się do tego zabrać a nie bardzo masz pojęcie, to jednak proponuję byś zaciągnął do garażu jakiegoś szpenia który miał już do czynienia z taką operacją.
Jesli jednak chcesz sam to zrobić, proponuję nie opierać się na kilku poradach z forum tylko pociągnij sobie skądś serwisówkę - do tego modelu bez problemu znajdziesz w sieci. Tam krok po kroku wraz ze zdjęciami będziesz miał opisany przebieg całej wymiany. Jeśli znasz 10 podstawowych słów z angielskiego na pewno wszystko zrozumiesz.
I zawczasu uzbrój się w dobry zakuwacz do łańcuszków, kawałek druta by właśnie sciągnąć dwa końce łańcucha i simmeringi do pompy wody - jak już to rozbierasz, dobrze od razu je wymienić i mieć z głowy.
A napinacz w tym modelu jest mechaniczny 8)
KTM 450 EXC Racing '05
KTM 530 EXC Six Days '09 :) :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”