Strona 1 z 1

Luz Korbowod KXF 250 2008

: pn, 25 maja 2020, 20:15
autor: kondi172
Witam. Mam pytanie odnośnie luzów na korbie w moim Kxf, jeśli złapie za korbowód i poszarpie nim góra dół żadnych luzów nie wyczuwam lecz gdy poruszam nim na boki to nie przesuwa się cały po czopie lewo-prawo tylko zaczyna się kiwać na boki, a gdy włożę sworzeń tłoka w korbowód to wyczuwam luz podczas skręcania korbowodem. Czy takie luzy są dopuszczalne czy korba kwalifikuje się do wymiany??

Re: Luz Korbowod KXF 250 2008

: pn, 25 maja 2020, 22:08
autor: Majster128
Usuń jak najwięcej oleju z łożyska. Wtedy będziesz miał bardziej miarodajny pomiar. Korbowód może się w niewielkim stopniu wahać na boki. Tylko zdarza się, że koszyk łożyska jest pęknięty lub na bieżniach powstają takie koleiny, z powodu których wyczujesz nadmierny luz, gdy nim skręcasz jak opisujesz.
Czasami luzu promieniowego nie wyczuwa się nadmiernego, a po rozpołowieniu wału okazuje się, że łożysko jest w słabym stanie.

Re: Luz Korbowod KXF 250 2008

: pn, 25 maja 2020, 22:51
autor: kondi172
Czyli dla pewności lepiej rozebrać silnik i przebić nowa korbę, w dodatku od pewnego czasu gdy silnik dostal obciażenia na nizszych obrotach odnosilem wrazenie ze cos w nim delikatnie stuka

Re: Luz Korbowod KXF 250 2008

: wt, 26 maja 2020, 08:51
autor: Majster128
Jako wskazówkę, weź sobie informację jak długo ten korbowód jest eksploatowany. Jeśli blisko dwieście godzin, to bezpieczniej jest go wymienić. Co chwilę spawam kartery po urwanych korbowodach.

Re: Luz Korbowod KXF 250 2008

: wt, 26 maja 2020, 16:59
autor: kondi172
Problem jest w tym ze defakto nie mam pojęcia kiedy był zmieniany bo kxf mam od niedawna, niby ma ok 50mth bo wtedy robiony był remont a reszta cześci wygląda na świeże tylko własnie martwi mnie ten delikatny luz który opisywałem

Re: Luz Korbowod KXF 250 2008

: ndz, 14 cze 2020, 23:08
autor: amator
Nie wierz w te 50 godzin , poza tym moze w tym remoncie ktoś założył korbowód niższej klasy ?, jeśli już zdjąłeś cylinder/glowicę to połowa kosztów już poszła. Luz (głosna praca) bardziej jest słyszalny i wyczuwalny ("mrówki chodzą" po kierownicy i podnóżkach) jak zamkniesz gaz nie na obciazeniu.
przebicie pozadnego korbowodu kosztuje 500-700zł , dojdą ci jeszcze uszczelki magneta i łańcuszek , ktory bezwzględnie trzeba wymienić , a przy okazji dokładnie pomierzyć cylinder i jego tłok.