Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Tomsoncyk1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 23 maja 2019, 17:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Tomsoncyk1 » czw, 23 maja 2019, 18:02

Witam ,

Kupiłem w Niemczech Kawasaki kx250f z 2015r.
Motor został sprawdzony i nie było żadnych zarzutów ( silnik był zimny ). Po sprowadzeniu wymieniłem filtry , świece i olej.
Przejechałem 4mth i zaczął ciężko odpalać. Zostały ustawione luzy zaworowe ( nie było luzu w zaworach) i palił od strzała. Przejechałem 5 mth i motor znowu nie odpala , wyregulowane zostały znowu luzy i wszystko cacy , przejechałem 4,5 mth motor znowu nie odpala. Do wymiany zawory?
Czy ktoś z was miał podobny problem?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: kris514 » czw, 23 maja 2019, 23:20

Rób górę zanim się zawór urwie.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Majster128 » pt, 24 maja 2019, 09:39

Dla własnego dobra nie odpalaj go już. Silnik po kupnie należy rozebrać, zweryfikować, wymienić co jest użyte, złożyć i wtedy spokojnie eksploatować.

Autor tematu
Tomsoncyk1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 23 maja 2019, 17:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Tomsoncyk1 » pn, 27 maja 2019, 22:01

Cześć ,

Po sprawdzeniu , do wymiany są zawory ssące , wydechowe są ok. Wymieniać wszystkie , czy wymienić tylko ssące?

Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Limbo » wt, 28 maja 2019, 12:25

to zależy co masz na myśli pisząc, że są "ok"
są jak nowe? czy są lekko sklepane?
jeśli już są lekko sklepane to lepiej wymień wszystkie, bo te lekko sklepane ale wstępnie wciąż "ok" będą teraz coraz szybciej wymagały regulacji.
Jeśli zaś są jak nowe, nie wymagają regulacji a płytki wciąż są fabryczne, możesz je zostawić.
Druga sprawa to dobieranie zawora- tytan/ stal

Autor tematu
Tomsoncyk1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 23 maja 2019, 17:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Tomsoncyk1 » wt, 28 maja 2019, 13:24

Gniazda nie są wyklepane ani wypalone , głowica tez jest ok. Kontaktowałem się z Lobo Moto i czytałem , że do kawy najlepiej sprawdzają się tytanowe.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: solaris » wt, 28 maja 2019, 22:16

Wymień wydechowe też żeby pozniej nie bylo 'O KURVVA'

Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Limbo » śr, 29 maja 2019, 10:14

chodziło mi o wyklepanie samego zaworu. Jeśli nadal masz fabryczne płytki (sprawdź mikrometrem) a luz zawarowy jest wdg. serwisówki (sprawdź szelniomierzem) to zawory bym zostawił takie jakie są. Dobrze też aby i ssące i wydechowe były z takiego samego materiału (chociaż tutaj jest milion teorii i dyskusji... :))

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Majster128 » śr, 29 maja 2019, 17:21

Limbo pisze:
śr, 29 maja 2019, 10:14
"Dobrze też aby i ssące i wydechowe były z takiego samego materiału (chociaż tutaj jest milion teorii i dyskusji... :)) "
Nie ma to żadnego znaczenia. Jeśli nawet ze wszystkich tytanowych, gdy jeden będzie stalowy lub na odwrót, to nie będzie to miało żadnego znaczenia.

Limbo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Limbo » czw, 30 maja 2019, 08:47

Majster128 pisze:
śr, 29 maja 2019, 17:21
Limbo pisze:
śr, 29 maja 2019, 10:14
"Dobrze też aby i ssące i wydechowe były z takiego samego materiału (chociaż tutaj jest milion teorii i dyskusji... :)) "
Nie ma to żadnego znaczenia. Jeśli nawet ze wszystkich tytanowych, gdy jeden będzie stalowy lub na odwrót, to nie będzie to miało żadnego znaczenia.
wiedziałem, że gdy to napiszę to zaraz odezwie się ktoś z inną teorią :) jedni twierdzią, że muszą być takie same inni, że nie. Ja nie wiem.. ale sama zasada działania i różnica w wadze może mieć jakiś wpływ... ale tylko teoretyzuje.

Autor tematu
Tomsoncyk1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 23 maja 2019, 17:20
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx250f 2015 - problem z odpalaniem.

Post autor: Tomsoncyk1 » wt, 4 cze 2019, 13:16

Cześć ,

Jutro głowica wraca z obróbki + wymienione ssące i wydechowe. Po złożeniu i ustawieniu luzów zaworowych , mogę odkręcać manetkę na maxa , czy przez jakiś czas oszczędzać motor ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”