Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
kris514
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 2138
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 4 razy
Podziękowania: 8 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

Post autor: kris514 » wt, 14 maja 2019, 19:05

W zależności od marki tłoka podają raz tak raz tak. Wiseco nominalny tłok podaje 54.00 a wossner 53.95. Z tłokami nadwymiarowymi jest jeszcze bardziej to zagmatwane.
Cr125>yz125>sx200>yz125>sx150
http://chomikuj.pl/godzillaaaa

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3221
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

Post autor: Majster128 » wt, 14 maja 2019, 19:51

OgarNee pisze:
wt, 14 maja 2019, 17:45
Heh tak mi odpowiedziałeś że nadal nie wiem :( jak ten tłok ma podane 53,95 to jest z tym luzem czyli fizycznie tłok ma 53,90? Skąd wziąć informacje jakie pasowanie (luz) będzie najlepsze? I czy wgl stosuje się inne niż podaje producent?
Osoba dopasowująca (robiąca szlif) tłok do cylindra ma wiedzieć jaki luz zastosować i jaki dobrać tłok.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 220
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

Post autor: P.S. » wt, 14 maja 2019, 20:06

OgarNee pisze:
wt, 14 maja 2019, 17:45
Heh tak mi odpowiedziałeś że nadal nie wiem :( jak ten tłok ma podane 53,95 to jest z tym luzem czyli fizycznie tłok ma 53,90? Skąd wziąć informacje jakie pasowanie (luz) będzie najlepsze? I czy wgl stosuje się inne niż podaje producent?
W jakim celu kombinujesz ? producent tłoka podaje ci wymiar tłoka i zalecane pasowanie .
Wszystko co robisz to przed zakupem tłoka udajesz sie z cylindrem do zakładu w którym będziesz zlecał usługę aby ci określili na jaki wymiar są w stanie ci zrobić szlif na tym cylindrze .Wymiarami się nie sugeruj bo sa to wielkości powiedzmy podglądowe . Jedna setna milimetra to bardzo mała wartość a obróbka cylindra pod wymiar z taką dokładnością w typowej szlifierni jest utopią - jest to robione pi razy oko - najlepiej jak by ci temat naświetlił ktoś co pracuje przy tym .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3221
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

Post autor: Majster128 » wt, 14 maja 2019, 20:18

W dodatku często zdarza się, że na pudełku tłoka jest podany wymiar np. 54,95 mm, a po pomiarze wychodzi, że ma dwie setki więcej.

Awatar użytkownika
OgarNee
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
Motocykl: Honda CR 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Szlif cylindra i dopasowanie tłoka - Honda CR 125

Post autor: OgarNee » wt, 14 maja 2019, 20:39

Nic nie kombinuje :) po prostu chciałem się dowiedzieć tak czysto praktycznie jak to wygląda i jak pojadę do zakładu to żebym coś wiedział chociaż w minimalnym stopniu. Czyli ogólnie jest tak że nie wolno wierzyć co jest napisane na pudełku tylko kierować się doświadczeniem ludzi co tym się zajmują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”