Regulacja Zaworów - Co i jak?
-
Autor tematuKubond
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: śr, 10 paź 2018, 21:26
- Motocykl: Ktm Sx-f 250 2015
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Regulacja Zaworów - Co i jak?
Witam, nie jestem wybitnym mechanikiem, właściwie to żadnym nie jestem. Mam problem z regulacją zaworów, nigdy tego nie robiłem więc pytanie do was.. Co i jak? Wiem że pytanie z zakresu tych "banalnych" ale wolę zapytać niż iść na żywioł. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
(Sprzęt Ktm Sx-f 250 2015)
(Sprzęt Ktm Sx-f 250 2015)
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Regulacja Zaworów - Co i jak?
Wystarczy ściągnąć serwisówkę i tam jest opisane wszystko. Takich tematów po internetach to jest 1500 100 900 ale odpowiem po króctce..
Ściagasz siedzenie, bak itp tak żeby dostać się do pokrywy zaworów, ściągasz pokrywe, masz przed sobą wałki rozrządu, wykręć sobie świece dla ułatwienia. Kręcać silnikiem w strone przedniego koła na klucz bodajże duży imbus ustawiasz tłok żeby był jak najwyżej, możesz coś miękkiego jakiś drucik lub delikatny śrubokręt wstawić w otwór w głowicy i patrzysz jak idzie tłok. Tłok ma być w górzę, a wałki na znakach, wtedy patrzysz w serwisówce jakie są zalecane luzy i mierzysz szczeliniomierzem. Jeżeli Ci się nie zgadza luz to demontujesz napinacz rozrządu potem wałkii pod szklankami zmieniasz płytki, jak je dobrać i to liczyć znajdziesz w 5 sekund w google. Możesz sobie przyblokować wał zdejmująć grubą miedzianą podkładkę i wkręcając bez w odpowiednim punkcie tam żeby mieć pewność, że nic Ci się nie ruszy. Jak już poskładasz wałki i dokręcisz z odpowiednim momentem kluczem dynamomentrycznym i zdejmiesz blokade na śrubcę pokręc parę razy wałem żeby zobaczyć czy na pewno jest dobrze poskładane. Jak ok luzy to zakładaj pokrywe i reszte i jazda. To tak bez mega szczegołów.
Ściagasz siedzenie, bak itp tak żeby dostać się do pokrywy zaworów, ściągasz pokrywe, masz przed sobą wałki rozrządu, wykręć sobie świece dla ułatwienia. Kręcać silnikiem w strone przedniego koła na klucz bodajże duży imbus ustawiasz tłok żeby był jak najwyżej, możesz coś miękkiego jakiś drucik lub delikatny śrubokręt wstawić w otwór w głowicy i patrzysz jak idzie tłok. Tłok ma być w górzę, a wałki na znakach, wtedy patrzysz w serwisówce jakie są zalecane luzy i mierzysz szczeliniomierzem. Jeżeli Ci się nie zgadza luz to demontujesz napinacz rozrządu potem wałkii pod szklankami zmieniasz płytki, jak je dobrać i to liczyć znajdziesz w 5 sekund w google. Możesz sobie przyblokować wał zdejmująć grubą miedzianą podkładkę i wkręcając bez w odpowiednim punkcie tam żeby mieć pewność, że nic Ci się nie ruszy. Jak już poskładasz wałki i dokręcisz z odpowiednim momentem kluczem dynamomentrycznym i zdejmiesz blokade na śrubcę pokręc parę razy wałem żeby zobaczyć czy na pewno jest dobrze poskładane. Jak ok luzy to zakładaj pokrywe i reszte i jazda. To tak bez mega szczegołów.