YZ250F regulacja gaznika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
sweetasek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

YZ250F regulacja gaznika

Post autor: sweetasek » wt, 12 mar 2019, 00:53

Więc zacznę od tego kolor świecy:
Kolor świecy

Próbowałem zniwelować strzelanie z wydechu podczas schodzenia z obrotów, po kilku miesiącach jazdy już miałem tego dość.
Luzy zaworowe poprawnie wyregulowane więc nie mam się do czego doczepić.
Dziwni mnie jeden fakt, by zniwelować strzały z wydechu musiałem na prawdę dużo odkręcać srubę od składu mieszanki, więc teraz pytanie czy wkręcić spowrotem w takim wypadku? Bo wydaje mi się że mieszanka zbyt uboga. Ale znowu słyszeć te strzały podczas schodzenia z obrotów?
Co radzicie w takiej sytuacji, dodam że wydech szczelny! :)

Moto Yz250F 2008

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: kris514 » wt, 12 mar 2019, 13:38

Pytanie nr jeden gaźnik kiedy czyszczony? W tym gaźniku im bardziej wykrecasz śrubkę tym więcej paliwa motor dostaje. Kolejna sprawa czy ta śrubka ma oring, jeśli nie ma to może on być źródłem problemów. Ogólnie wygląda tak jakby miał za ubogo.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: KaLi » wt, 12 mar 2019, 14:14

Wydech oryginał? Szczelny? Jaka dysza wolnych obrotów?
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Autor tematu
sweetasek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: sweetasek » wt, 12 mar 2019, 17:02

kris514 pisze:
wt, 12 mar 2019, 13:38
Pytanie nr jeden gaźnik kiedy czyszczony? W tym gaźniku im bardziej wykrecasz śrubkę tym więcej paliwa motor dostaje. Kolejna sprawa czy ta śrubka ma oring, jeśli nie ma to może on być źródłem problemów. Ogólnie wygląda tak jakby miał za ubogo.
Gaźnik czyszczony jakieś 2MTH temu, co do śruby nie jestem pewny gdyż podczas pełnego jej wykręcenia wypada tylko sprężynka. Gdzieś czytałem że często oring zostaje w środku gaźnika. Co do śruby jest wykręcana prawie 6 obrotów, dopiero wtedy ustało charakterystyczne strzelanie w wydech.
Sprawdzę jeszcze dzisiaj kolor świecy. Dodam że świeca irydowa

KaLi pisze:
wt, 12 mar 2019, 14:14
Wydech oryginał? Szczelny? Jaka dysza wolnych obrotów?
Tak wydech oryginał, dysze także oryginalne, Dysza 42

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: KaLi » wt, 12 mar 2019, 19:45

Zmień dysze wolnych na większą, na początek 45
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Autor tematu
sweetasek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: sweetasek » wt, 12 mar 2019, 21:25

KaLi pisze:
wt, 12 mar 2019, 19:45
Zmień dysze wolnych na większą, na początek 45
Pod koniec weekendu rozbiorę wszystko na części kolejny raz wyczyszczę każdy zakamarek gaźnika, zmienię dysze i zobaczymy co będzie się działo, jeszcze nie sprawdzałem ustawienia iglicy. No i jeszcze sprawdzę ten o ring czy oby na pewno jest

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: Z250F regulacja gaznika

Post autor: KaLi » wt, 12 mar 2019, 23:07

Śruba sprężynka, podkładka i oring tak to ma wyglądać
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Autor tematu
sweetasek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: sweetasek » czw, 14 mar 2019, 01:01

Aktualnie została wymieniona śruba od składu mieszanki z brakującymi elementami podkładka oring, co prawda odkręciłem śrubę od składu w okolicach 2/5 obrotu, podczas dodawania gazu nie słyszałem tym razem charakterystycznych strzałów o dziwo. Na tą chwile jeszcze nie mogę powiedzieć że problem rozwiązany, póki nie założę całego napędu :) Kolor świecy zmienił się na czarny co prawda na ssąniu moto chodziło łącznie może 10s

Odezwę się niedługo i dam znać co i jak :)

Dodano po 14 godzinach 37 minutach 30 sekundach:
Re: Z250F regulacja gaznika
KaLi pisze:
wt, 12 mar 2019, 23:07
Śruba sprężynka, podkładka i oring tak to ma wyglądać

Więc tak mogę potwierdzić że przez brakujące elementy moto łapało lewe powietrze :)!
Aktualny kolor świecy przy odkręceniu śruby od składu o 2 obroty w lewo:
Zdjęcie nr 1
Zdjęcie numer 2

Jak sądzisz jest mniej więcej okey? :) Czasem podczas otwarcia pełnej manetki potrafi strzelić raz 2 razy w wydech

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: KaLi » czw, 14 mar 2019, 18:00

Ze świecą to tak jest, że może być ciemniejsza jak moto stoi na wolnych, a co innego jak jedziesz pełnym piecem. To zdjęcie z jakiej sytuacji pochodzi?
Rozgrzej dobrze moto wtedy spróbuj od tych dwóch obrotów wkręcać powoli śrubę i zobacz czy przy praktycznie całej wkręconej moto zgaśnie czy nie. Jeżeli nie to może trzeba by zmniejszyć dysze wolnych obrotów. Załóżmy, że gaśnie, więc ustaw znów na dwa obroty i zacznij zmniejszać wtedy zobacz moment kiedy moto będziesz gorzej chodzić, nierówno, zmniejszą mu się obroty. Zapamiętaj ile wtedy jest wykręcona. Potem odkręcaj coraz więcej i analogicznie to samo patrz kiedy moto zacznie gorzej działać. Ustaw tę śrubę tak,że moto ładnie, równo pracuje obroty są najwyższe, a potem ustaw wolne obroty śrubą przepustnicy. Daj znać ile masz po takim zabiegu wykręconą śrubkę. No i jak tak będziesz ustawiał to daj moto trochę czasu zanim zareaguje na te wszystkie kręcenia.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Autor tematu
sweetasek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ250F regulacja gaznika

Post autor: sweetasek » czw, 14 mar 2019, 22:09

KaLi pisze:
czw, 14 mar 2019, 18:00
Ze świecą to tak jest, że może być ciemniejsza jak moto stoi na wolnych, a co innego jak jedziesz pełnym piecem. To zdjęcie z jakiej sytuacji pochodzi?
Rozgrzej dobrze moto wtedy spróbuj od tych dwóch obrotów wkręcać powoli śrubę i zobacz czy przy praktycznie całej wkręconej moto zgaśnie czy nie. Jeżeli nie to może trzeba by zmniejszyć dysze wolnych obrotów. Załóżmy, że gaśnie, więc ustaw znów na dwa obroty i zacznij zmniejszać wtedy zobacz moment kiedy moto będziesz gorzej chodzić, nierówno, zmniejszą mu się obroty. Zapamiętaj ile wtedy jest wykręcona. Potem odkręcaj coraz więcej i analogicznie to samo patrz kiedy moto zacznie gorzej działać. Ustaw tę śrubę tak,że moto ładnie, równo pracuje obroty są najwyższe, a potem ustaw wolne obroty śrubą przepustnicy. Daj znać ile masz po takim zabiegu wykręconą śrubkę. No i jak tak będziesz ustawiał to daj moto trochę czasu zanim zareaguje na te wszystkie kręcenia.
Świecy kolor jest po pełnej jeździe cały czas przez 15min na torze, cały czas piec.
Co do reszty postaram się zabrać w weekend za to wszystko i dać znać :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”