YZ250F regulacja gaznika
-
Autor tematusweetasek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YZ250F regulacja gaznika
Więc zacznę od tego kolor świecy:
Kolor świecy
Próbowałem zniwelować strzelanie z wydechu podczas schodzenia z obrotów, po kilku miesiącach jazdy już miałem tego dość.
Luzy zaworowe poprawnie wyregulowane więc nie mam się do czego doczepić.
Dziwni mnie jeden fakt, by zniwelować strzały z wydechu musiałem na prawdę dużo odkręcać srubę od składu mieszanki, więc teraz pytanie czy wkręcić spowrotem w takim wypadku? Bo wydaje mi się że mieszanka zbyt uboga. Ale znowu słyszeć te strzały podczas schodzenia z obrotów?
Co radzicie w takiej sytuacji, dodam że wydech szczelny!
Moto Yz250F 2008
Kolor świecy
Próbowałem zniwelować strzelanie z wydechu podczas schodzenia z obrotów, po kilku miesiącach jazdy już miałem tego dość.
Luzy zaworowe poprawnie wyregulowane więc nie mam się do czego doczepić.
Dziwni mnie jeden fakt, by zniwelować strzały z wydechu musiałem na prawdę dużo odkręcać srubę od składu mieszanki, więc teraz pytanie czy wkręcić spowrotem w takim wypadku? Bo wydaje mi się że mieszanka zbyt uboga. Ale znowu słyszeć te strzały podczas schodzenia z obrotów?
Co radzicie w takiej sytuacji, dodam że wydech szczelny!
Moto Yz250F 2008
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ250F regulacja gaznika
Pytanie nr jeden gaźnik kiedy czyszczony? W tym gaźniku im bardziej wykrecasz śrubkę tym więcej paliwa motor dostaje. Kolejna sprawa czy ta śrubka ma oring, jeśli nie ma to może on być źródłem problemów. Ogólnie wygląda tak jakby miał za ubogo.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
-
Autor tematusweetasek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F regulacja gaznika
Gaźnik czyszczony jakieś 2MTH temu, co do śruby nie jestem pewny gdyż podczas pełnego jej wykręcenia wypada tylko sprężynka. Gdzieś czytałem że często oring zostaje w środku gaźnika. Co do śruby jest wykręcana prawie 6 obrotów, dopiero wtedy ustało charakterystyczne strzelanie w wydech.
Sprawdzę jeszcze dzisiaj kolor świecy. Dodam że świeca irydowa
Tak wydech oryginał, dysze także oryginalne, Dysza 42
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
-
Autor tematusweetasek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F regulacja gaznika
Pod koniec weekendu rozbiorę wszystko na części kolejny raz wyczyszczę każdy zakamarek gaźnika, zmienię dysze i zobaczymy co będzie się działo, jeszcze nie sprawdzałem ustawienia iglicy. No i jeszcze sprawdzę ten o ring czy oby na pewno jest
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
-
Autor tematusweetasek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F regulacja gaznika
Aktualnie została wymieniona śruba od składu mieszanki z brakującymi elementami podkładka oring, co prawda odkręciłem śrubę od składu w okolicach 2/5 obrotu, podczas dodawania gazu nie słyszałem tym razem charakterystycznych strzałów o dziwo. Na tą chwile jeszcze nie mogę powiedzieć że problem rozwiązany, póki nie założę całego napędu Kolor świecy zmienił się na czarny co prawda na ssąniu moto chodziło łącznie może 10s
Odezwę się niedługo i dam znać co i jak
Dodano po 14 godzinach 37 minutach 30 sekundach:
Re: Z250F regulacja gaznika
Więc tak mogę potwierdzić że przez brakujące elementy moto łapało lewe powietrze !
Aktualny kolor świecy przy odkręceniu śruby od składu o 2 obroty w lewo:
Zdjęcie nr 1
Zdjęcie numer 2
Jak sądzisz jest mniej więcej okey? Czasem podczas otwarcia pełnej manetki potrafi strzelić raz 2 razy w wydech
Odezwę się niedługo i dam znać co i jak
Dodano po 14 godzinach 37 minutach 30 sekundach:
Re: Z250F regulacja gaznika
Więc tak mogę potwierdzić że przez brakujące elementy moto łapało lewe powietrze !
Aktualny kolor świecy przy odkręceniu śruby od składu o 2 obroty w lewo:
Zdjęcie nr 1
Zdjęcie numer 2
Jak sądzisz jest mniej więcej okey? Czasem podczas otwarcia pełnej manetki potrafi strzelić raz 2 razy w wydech
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: YZ250F regulacja gaznika
Ze świecą to tak jest, że może być ciemniejsza jak moto stoi na wolnych, a co innego jak jedziesz pełnym piecem. To zdjęcie z jakiej sytuacji pochodzi?
Rozgrzej dobrze moto wtedy spróbuj od tych dwóch obrotów wkręcać powoli śrubę i zobacz czy przy praktycznie całej wkręconej moto zgaśnie czy nie. Jeżeli nie to może trzeba by zmniejszyć dysze wolnych obrotów. Załóżmy, że gaśnie, więc ustaw znów na dwa obroty i zacznij zmniejszać wtedy zobacz moment kiedy moto będziesz gorzej chodzić, nierówno, zmniejszą mu się obroty. Zapamiętaj ile wtedy jest wykręcona. Potem odkręcaj coraz więcej i analogicznie to samo patrz kiedy moto zacznie gorzej działać. Ustaw tę śrubę tak,że moto ładnie, równo pracuje obroty są najwyższe, a potem ustaw wolne obroty śrubą przepustnicy. Daj znać ile masz po takim zabiegu wykręconą śrubkę. No i jak tak będziesz ustawiał to daj moto trochę czasu zanim zareaguje na te wszystkie kręcenia.
Rozgrzej dobrze moto wtedy spróbuj od tych dwóch obrotów wkręcać powoli śrubę i zobacz czy przy praktycznie całej wkręconej moto zgaśnie czy nie. Jeżeli nie to może trzeba by zmniejszyć dysze wolnych obrotów. Załóżmy, że gaśnie, więc ustaw znów na dwa obroty i zacznij zmniejszać wtedy zobacz moment kiedy moto będziesz gorzej chodzić, nierówno, zmniejszą mu się obroty. Zapamiętaj ile wtedy jest wykręcona. Potem odkręcaj coraz więcej i analogicznie to samo patrz kiedy moto zacznie gorzej działać. Ustaw tę śrubę tak,że moto ładnie, równo pracuje obroty są najwyższe, a potem ustaw wolne obroty śrubą przepustnicy. Daj znać ile masz po takim zabiegu wykręconą śrubkę. No i jak tak będziesz ustawiał to daj moto trochę czasu zanim zareaguje na te wszystkie kręcenia.
-
Autor tematusweetasek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: wt, 12 mar 2019, 00:39
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ250F regulacja gaznika
Świecy kolor jest po pełnej jeździe cały czas przez 15min na torze, cały czas piec.KaLi pisze: ↑czw, 14 mar 2019, 18:00Ze świecą to tak jest, że może być ciemniejsza jak moto stoi na wolnych, a co innego jak jedziesz pełnym piecem. To zdjęcie z jakiej sytuacji pochodzi?
Rozgrzej dobrze moto wtedy spróbuj od tych dwóch obrotów wkręcać powoli śrubę i zobacz czy przy praktycznie całej wkręconej moto zgaśnie czy nie. Jeżeli nie to może trzeba by zmniejszyć dysze wolnych obrotów. Załóżmy, że gaśnie, więc ustaw znów na dwa obroty i zacznij zmniejszać wtedy zobacz moment kiedy moto będziesz gorzej chodzić, nierówno, zmniejszą mu się obroty. Zapamiętaj ile wtedy jest wykręcona. Potem odkręcaj coraz więcej i analogicznie to samo patrz kiedy moto zacznie gorzej działać. Ustaw tę śrubę tak,że moto ładnie, równo pracuje obroty są najwyższe, a potem ustaw wolne obroty śrubą przepustnicy. Daj znać ile masz po takim zabiegu wykręconą śrubkę. No i jak tak będziesz ustawiał to daj moto trochę czasu zanim zareaguje na te wszystkie kręcenia.
Co do reszty postaram się zabrać w weekend za to wszystko i dać znać