KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
-
Autor tematufiffikrul
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 2 sty 2019, 16:09
- Motocykl: KTM SX 144
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Siema, mam pytanie o wysprzęglik. Mianowicie po pierwsze nie jestem pewien patrząc na schemat z KTMa czy wszystko w tym wysprzęgliku jest czy czegoś nie brakuje. https://imgur.com/a/VB1Env4 <- tutaj zdjęcia poglądowe. Po drugie to czy to drobne wyszczerbienie po środku tłoczka może powodować problemy? To nie moja robota tylko któregoś z poprzednich właścicieli. Po trzecie czy jeśli wciskając tłoczek palcem powinny się tworzyć bąbelki na krawędziach tłoczka czy coś jest nie tak? Zamówiłem oringi różnych rozmiarów i założyłem nowy 23x2 (przeczytałem na jakimś amerykańskim forum, że oryginalnie jest 23,52x1,78, ale nowy warto dać właśnie taki nadwymiar) i przy nowym oringu tak się dzieje. Jeździłem palcem po powierzchni, po której suwa się tłoczek i nie wyczułem żadnych rys/wyżłobień. Problem przy jeździe miałem taki, że przy wrzucaniu jedynki i potem przy zatrzymywaniu się na sprzęgle motocykl gasł (Jakby nie wysprzęglało). Po rozgrzaniu motocykla udało mi się zatrzymać z wciśniętym sprzęgłem i nie zgasł, ale następnego dnia miałem ten sam problem. Do tego sprzęgło prawdopodobnie było właśnie zapowietrzone, bo gdy udało mi się ten jeden raz zatrzymać żeby nie zgasł to musiałem dociskać klamkę do samej kiery. Wymieniłem uszczelki w pompie sprzęgła i ten oring na wysprzęgliku, ale od tego momentu nie testowałem, bo ułamała mi się śruba wysprzęglika i czekam aż przyjdzie nowa.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Zalałeś jakim płynem? Nie powinno nic się tworzyć, ma być sucho. Jeśli zalałeś płynem hamulcowym to do wymiany masz znowu uszczelki pompy i wysprzeglika.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematufiffikrul
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 2 sty 2019, 16:09
- Motocykl: KTM SX 144
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Nie, zalałem mineralnym. A co z tym tłoczkiem? Może być to wyszczerbienie?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Sprawdź czy na pewno jest dobrze odpowietrzony. Spróbuj odpowietrzać od dołu strzykawką, kup strzykawkę w aptece cewnikową koszt nie całe 4 zł do tego jakieś wężyk przeźroczysty żeby ładnie i ciasno wchodził. Jaki stan reszty sprzęgła tj. kosze, tarcze, przekładki itp? Jak z olejem? Może będziesz musiał kupić zestaw naprawczy. Od kiedy tak masz?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Na zdjęciu, które przesłałeś nie ma wysprzęglika tylko wałek sprzęgłowy i jego łożysko. Przez wałek sprzęgłowy przechodzi popychacz, który oddziałuje na tarczę dociskową sprzęgła i rozłącza napęd. Tu wszystko wygląda w porządku.
"Wyszczerbienie po środku tłoczka" wrzuć fotę o co dokładnie chodzi, bo te wgłębienie na środku popychacza jest normalne (fotka z Twojego pierwszego postu).
Żadne bąble nie powinny iść.
Moim zdaniem ewentualne przyczyny:
1. Niewłaściwy olej. Powinien być 15w50 koniecznie specyfikacja JASO: MA2
2. Zapowietrzony hydrauliczny układ sterowania sprzęgłem (klamka jest miękka czy czuć opór?).
3. Zła uszczelka pod wysprzęglik. Nie wiem czy wiesz ale są 3 grubości uszczelek pod wysprzęglik w zależności od zużycia tarcz sprzęgłowych i tu też może być źródło twojego problemu. Musisz zmierzyć zgodnie z serwisówką jak daleko wystaje popychacz dobrać odpowiednią uszczelkę, wszystko złożyć, odkręcić plastikowy korek wlewu oleju i zobaczysz kosz sprzęgłowy z dociskiem sprzęgła i zobacz czy po wciśnięciu klamki sprzęgła docisk się porusza i odchodzi od tarczek sprzęgłowych.
Jeśli nie to musisz szukać problemu w zapowietrzonej pompie/wysprzęgliku.
Poniżej serwisówka:
http://www.motogelnar.cz/manual/KTM/KTM ... Manual.pdf
Strona 70 mierzenie i dobór odpowiedniej grubości uszczelki.
Strona 19 odpowietrzanie/wymiana płynu hydraulicznego.
"Wyszczerbienie po środku tłoczka" wrzuć fotę o co dokładnie chodzi, bo te wgłębienie na środku popychacza jest normalne (fotka z Twojego pierwszego postu).
Żadne bąble nie powinny iść.
Moim zdaniem ewentualne przyczyny:
1. Niewłaściwy olej. Powinien być 15w50 koniecznie specyfikacja JASO: MA2
2. Zapowietrzony hydrauliczny układ sterowania sprzęgłem (klamka jest miękka czy czuć opór?).
3. Zła uszczelka pod wysprzęglik. Nie wiem czy wiesz ale są 3 grubości uszczelek pod wysprzęglik w zależności od zużycia tarcz sprzęgłowych i tu też może być źródło twojego problemu. Musisz zmierzyć zgodnie z serwisówką jak daleko wystaje popychacz dobrać odpowiednią uszczelkę, wszystko złożyć, odkręcić plastikowy korek wlewu oleju i zobaczysz kosz sprzęgłowy z dociskiem sprzęgła i zobacz czy po wciśnięciu klamki sprzęgła docisk się porusza i odchodzi od tarczek sprzęgłowych.
Jeśli nie to musisz szukać problemu w zapowietrzonej pompie/wysprzęgliku.
Poniżej serwisówka:
http://www.motogelnar.cz/manual/KTM/KTM ... Manual.pdf
Strona 70 mierzenie i dobór odpowiedniej grubości uszczelki.
Strona 19 odpowietrzanie/wymiana płynu hydraulicznego.
-
Autor tematufiffikrul
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 2 sty 2019, 16:09
- Motocykl: KTM SX 144
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
W linku, który wstawiłem jest kilka zdjęć. Część zdjęć to wysprzęglik, a część to wałek sprzęgłowy i łożysko. Klikam link i wszystkie zdjęcia mi się pokazują normalnie, więc chyba dobrze wstawiłem. Olej w sprzęgle to 10w40 MOTUL a w układzie hydraulicznym jakiś mineralny Castrol. Pisząc o odpowiedniej uszczelce masz na myśli uszczelkę pokrywy wysprzęglika (ta papierowa) czy o-ring na tłoczku? Jeśli ta papierowa to gdzie dostać odpowiednią grubość? Już zamówiłem w KTM zapasową razem ze śrubą, która mi się ukręciła, ale mam jeszcze jedną nową z zestawu uszczelek silnika athena. Nie było jednak na stronie ktm możliwości wyboru grubości tej uszczelki. O-ringi zamówiłem z jakiegoś sklepu z o-ringami i mam różne rozmiary: 23,52x1,78, 23x2, 23x2,5 (ta już była za gruba i nie chciała wejść w tłoczek). Testowałem o-ring 23x2 wlewając trochę płynu hydraulicznego do wysprzęglika i wciskając tłoczek palcem do środka (nie był podpięty do przewodu). Czy w takiej sytuacji mogą się z niego wydobywać bąble na krawędzi tłoczka?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Jaki olej Castrola wlaleś? Nie powinno być żadnych bąbli ani przecieków, ma być sucho. Możliwe że to wyszczerbienie jest całym powodem wszystkiego. Olej 15w jest dobry w dodatnich temperaturach, w obecnych lepszy będzie 10w. Jaki motul lejesz do skrzyni, jeśli transoil to jest to dość kiepski olej do pracy z mokrym sprzeglem.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematufiffikrul
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 2 sty 2019, 16:09
- Motocykl: KTM SX 144
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Oglądałeś te zdjęcia? Wyszczerbienie jest na środku tłoczka przy miejscu gdzie jest kulka. Co miałoby to do powstawania bąbelków powietrza na krawędziach?kris514 pisze: ↑sob, 23 lut 2019, 18:32Jaki olej Castrola wlaleś? Nie powinno być żadnych bąbli ani przecieków, ma być sucho. Możliwe że to wyszczerbienie jest całym powodem wszystkiego. Olej 15w jest dobry w dodatnich temperaturach, w obecnych lepszy będzie 10w. Jaki motul lejesz do skrzyni, jeśli transoil to jest to dość kiepski olej do pracy z mokrym sprzeglem.
Olej do układu hydraulicznego sprzęgła wlałem Castrol ATF Dex II Multivehicle (taki dał mi poprzedni właściciel) a do skrzyni i sprzęgła wlany jest przez poprzedniego właściciela MOTUL Transoil SAE 10w40 I taki sam dokupiłem nowy Dlaczego ten MOTUL jest kiepski? Jeśli nie taki, to jaki inny olej polecasz?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Atf jest dobry do wspomagania w starych samochodach a nie do sprzęgła w ktmie. Najlepszy olej to będzie Magura blood, ale z doświadczenia wiem że lhm+ od citroena też zdaje egzamin. Musiałeś uszkodzić ten nowy oring przy montażu stąd bąble. Ja jeżdżę na castrolu power 1 racing 4t 10w40 i sprzęgło działa lepiej niż na motulu. Wiem że na Fuchs silicolene 10w40 motocykl wysprzeglał jak nigdy dotąd.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Sorry moje niedopatrzenie.
Mam na myśli tą "papierową".
Pozycja 65 3 rodzaje nawet im grubsza tym droższa
Link do części: https://ktmsklep.pl/oryginalne-czesci-z ... part-title
1. Masz zły olej w skrzyni.
2. Masz zły płyn w układzie sterowania sprzęgłem.
3. Kombinujesz z jakimiś oringami zamiast kupić część, która kosztuje 150zł o numerze 50332066000.
Kup dobry olej do skrzyni - taki jaki zaleca producent motocykla.
Kup dobry płyn do hydraulicznego sterowania sprzęgłem - taki jaki zaleca producent.
Nie kombinuj z oringami, tylko kup całą część.
Na razie jesteś bardzo daleko od rozwiązania problemu.
Delikatniej z takimi uwagami.
-
Autor tematufiffikrul
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 2 sty 2019, 16:09
- Motocykl: KTM SX 144
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Ten LHM+ jakiej marki polecasz?kris514 pisze: ↑sob, 23 lut 2019, 20:14Atf jest dobry do wspomagania w starych samochodach a nie do sprzęgła w ktmie. Najlepszy olej to będzie Magura blood, ale z doświadczenia wiem że lhm+ od citroena też zdaje egzamin. Musiałeś uszkodzić ten nowy oring przy montażu stąd bąble. Ja jeżdżę na castrolu power 1 racing 4t 10w40 i sprzęgło działa lepiej niż na motulu. Wiem że na Fuchs silicolene 10w40 motocykl wysprzeglał jak nigdy dotąd.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 144 2008 - przeciekający wysprzęglik
Raczej w tym przypadku wszystko jedno.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl