Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
: śr, 9 sty 2019, 11:39
Witam, jako świerzynka na tym forum.
Kupiłem CRF 450 2004 rok i po 20mth zacząłem remont silnika. Obecnie po zrobieniu sprzęgła, głowicy z nowymi gniazdami i zaworami przyszedł czas na cylinder+tłok. Cylinder bez wstępnych szlifów oddałem do pomiaru( pomiar na pewno jest wykonany poprawnie tzn. temp. części ok 20 stopni, mierzone na maszynie pomiarowej) wygląda następująco:
Patrząc na wymiary widać że mamy delikatne jajko. Teraz nie pamiętam czy to cylinder czy tłok jest lekko jajowaty(rozszerzalność cieplna).
Jeżeli się mylę to czy opłaca się szlifować ten cylinder na wymiar 96,02? i wkomponować tłok na pasowanie 0.04 czyli o wymiarze 95,98?
Kolejne pytanie to co zrobić z takim łożyskiem balansera. Nie obraca się bieżnie zewnętrzna ale jestem w stanie wyciągnąć je z kartera palcem. Jednak gdy wkładam łożysko muszę je wbijać. Czy sam klej do łożysk wystarczy? Link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=pmgZuAul ... e=youtu.be
Kupiłem CRF 450 2004 rok i po 20mth zacząłem remont silnika. Obecnie po zrobieniu sprzęgła, głowicy z nowymi gniazdami i zaworami przyszedł czas na cylinder+tłok. Cylinder bez wstępnych szlifów oddałem do pomiaru( pomiar na pewno jest wykonany poprawnie tzn. temp. części ok 20 stopni, mierzone na maszynie pomiarowej) wygląda następująco:
Patrząc na wymiary widać że mamy delikatne jajko. Teraz nie pamiętam czy to cylinder czy tłok jest lekko jajowaty(rozszerzalność cieplna).
Jeżeli się mylę to czy opłaca się szlifować ten cylinder na wymiar 96,02? i wkomponować tłok na pasowanie 0.04 czyli o wymiarze 95,98?
Kolejne pytanie to co zrobić z takim łożyskiem balansera. Nie obraca się bieżnie zewnętrzna ale jestem w stanie wyciągnąć je z kartera palcem. Jednak gdy wkładam łożysko muszę je wbijać. Czy sam klej do łożysk wystarczy? Link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=pmgZuAul ... e=youtu.be