Strona 1 z 2

Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: śr, 9 sty 2019, 11:39
autor: krivasto
Witam, jako świerzynka na tym forum.
Kupiłem CRF 450 2004 rok i po 20mth zacząłem remont silnika. Obecnie po zrobieniu sprzęgła, głowicy z nowymi gniazdami i zaworami przyszedł czas na cylinder+tłok. Cylinder bez wstępnych szlifów oddałem do pomiaru( pomiar na pewno jest wykonany poprawnie tzn. temp. części ok 20 stopni, mierzone na maszynie pomiarowej) wygląda następująco:


Patrząc na wymiary widać że mamy delikatne jajko. Teraz nie pamiętam czy to cylinder czy tłok jest lekko jajowaty(rozszerzalność cieplna).
Jeżeli się mylę to czy opłaca się szlifować ten cylinder na wymiar 96,02? i wkomponować tłok na pasowanie 0.04 czyli o wymiarze 95,98?

Kolejne pytanie to co zrobić z takim łożyskiem balansera. Nie obraca się bieżnie zewnętrzna ale jestem w stanie wyciągnąć je z kartera palcem. Jednak gdy wkładam łożysko muszę je wbijać. Czy sam klej do łożysk wystarczy? Link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=pmgZuAul ... e=youtu.be

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: śr, 9 sty 2019, 13:48
autor: pawelgl
Miałem ten sam problem :) zgłoś się do Majster128 on Ci to zrobi ja jestem zadowolony

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: śr, 9 sty 2019, 14:31
autor: krivasto
Mówisz pewnie o cylindrze :)(paweql poszedł PW) a co z łożyskiem balansera?

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: śr, 9 sty 2019, 14:59
autor: pawelgl
Mówię o ballancerze :)

https://youtu.be/0M8eX0BpClg
Mój przypadek

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: śr, 9 sty 2019, 19:50
autor: juriy
Cylindrowi należy zrobić honing. Elipsa zmaleje, będą widoczne miejsca z największym znoszeniem, po tym można podbierać tłok. po wznowieniu nikasil patrz www.galvanokompozit.com

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: czw, 10 sty 2019, 10:01
autor: krivasto
opłaca się nanosić na już tak zużyty cylinder nicasil? Samych honowaniem w sumie powinien wyrównać mi te 0,03?

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: czw, 10 sty 2019, 17:13
autor: kris514
Według mnie nie ma sensu nakładać nicasilu jeśli jest cały. Przehonuj zlikwidujesz 0.01mm owalu a z resztą po prostu jeździj.

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: pt, 11 sty 2019, 11:58
autor: krivasto
Jeżeli honowaniem usunie mi te 0,01 to tłok i tak dobierać do max wymiaru cylindra tj. 96.02. Czy lepiej niech przetoczy+szlifowanie w sumie te 0,03?

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: pt, 11 sty 2019, 16:04
autor: kris514
Tłok dobiera się do minimalnego wymiaru (żeby go nie przytrzec). Jeśli zbierze ci 0.03mm to praktycznie całą grubość nicasilu.

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: pn, 14 sty 2019, 15:12
autor: Majster128
juriy pisze:
śr, 9 sty 2019, 19:50
Cylindrowi należy zrobić honing. Elipsa zmaleje, będą widoczne miejsca z największym znoszeniem, po tym można podbierać tłok. po wznowieniu nikasil patrz www.galvanokompozit.com
Ale głupoty wygadujesz.
Żadne honowanie nie zmniejszy owalizacji rzędu dwóch setek.

Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
krivasto pisze:
pt, 11 sty 2019, 11:58
Jeżeli honowaniem usunie mi te 0,01 to tłok i tak dobierać do max wymiaru cylindra tj. 96.02. Czy lepiej niech przetoczy+szlifowanie w sumie te 0,03?
Jakim cudem chcesz zebrać zaledwie trzy setki przez toczenie i szlifowanie?

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: wt, 15 sty 2019, 07:20
autor: krivasto
Z tym toczeniem to przesadziłem ale samym szlifowaniem na pewno da rade. Jeżeli się mylę to co polecasz zrobić w takiej sytuacji?

Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser

: wt, 15 sty 2019, 13:36
autor: Majster128
Nikt Ci nie wyosiuje cylindra, żeby zebrać zaledwie 0,03 mm . Zostaje tylko dobrze wykonane honowanie lub wymiana cylindra.